Driftinformation
Fra : Peter Hansen

Dato : 03-05-09 20:48

TDC's asmtp og smtp server har været nede eller aldeles ustabil i denne
weekend, jeg ringede til dem lørdag hvor de indrømmede at der var problemer.
Det undre mig meget at man ikke under Driftinformation på TDC's side kan
finde noget info om det og hvornår det forventes at være stabilt igen.

Nogle her der ved hvor man kan se informationer om dette?

Peter.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 03-05-09 21:07

Peter Hansen skriver:

> [...]
> finde noget info om det og hvornår det forventes at være stabilt igen.
>
> Nogle her der ved hvor man kan se informationer om dette?

Ingen steder. Der har været strømafbrydelse på serverne.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Peter Hansen

Dato : 04-05-09 06:37

> Ingen steder. Der har været strømafbrydelse på serverne.
>

> Klaus

Hmmm tak for info

At der er strømsvigt på serveren forhindre vel ikke at man opdaterer sin
driftinformation.
Med mindre at alt TDC udstyr for strøm fra det samme strømstik.... og man så
ikke har backup strøm... Men det ville jo være det rene Anders And..

Peter.

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 04-05-09 21:56

Klaus D. Mikkelsen:
> Peter Hansen skriver:

> Ingen steder. Der har været strømafbrydelse på serverne.

Kan det være forklaringen på at jeg ikke kunne sende email i morges?
Jeg fik denne fejl i min log:
421 Service not available,
http://postmaster.tdc.dk/publish.php?id=14921

Da jeg skiftede til en ny IP-adresse kunne jeg fint sende min email.

--
-- Mvh. Jørgen
[e-mail address is valid]

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 04-05-09 22:07

Jørgen Nielsen <nospamjn2@get2net.dk> skrev :

>Da jeg skiftede til en ny IP-adresse kunne jeg fint sende min email.

Det er et tilfælde, hvis du havde prøvet at sende den lidt efter
fra den gamle ip-adresse, så havde du sikkert kunne gøre det.

Det er ihvertfald tilfældet for mig.
--
Kerim

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 04-05-09 22:15

Kerim Ellentoft skrev den 04-05-2009:

> Det er et tilfælde, hvis du havde prøvet at sende den lidt efter
> fra den gamle ip-adresse, så havde du sikkert kunne gøre det.
>
> Det er ihvertfald tilfældet for mig.

Ok... Tak for info... Så vidt jeg lige kunne Google mig frem i morges,
opfattde jeg det som om IP'en måske var blevet blacklistet, og
strømsvigtet måske havde givet mig en ny IP.

--
-- Mvh. Jørgen
[e-mail address is valid]

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 05-05-09 16:44

> [...]

>opfattde jeg det som om IP'en måske var blevet blacklistet, og
>strømsvigtet måske havde givet mig en ny IP.

Ja, under normale omstændigheder, så fejlmeddelelsen er egentlig
forkert i dette tilfælde, men det er vel en standardfejlmeddelse,
--
Kerim

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 04-05-09 22:27

Jørgen Nielsen skriver:

> Kan det være forklaringen på at jeg ikke kunne sende email i morges?
> Jeg fik denne fejl i min log:
> 421 Service not available,
> http://postmaster.tdc.dk/publish.php?id=14921

Det var langt værre i går, der skulle som regel 3 forsøg til inden mails
kom afsted.

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 05-05-09 19:31

Klaus D. Mikkelsen formulerede mandag:
> Jørgen Nielsen skriver:

> Det var langt værre i går, der skulle som regel 3 forsøg til inden mails
> kom afsted.

Da jeg skiftede IP røg den i første forsøg, men det kan jo også være
held.

--
-- Mvh. Jørgen
[e-mail address is valid]

Fra : JYH

Dato : 04-05-09 10:40

Peter Hansen wrote:
> [...]
> være stabilt igen.
> Nogle her der ved hvor man kan se informationer om dette?

På TDCs hjemmeside under Privat - Kundecenter - Driftinformation
(så vidt jeg husker) fandt jeg oplysningerne i lørdags.
I øvrigt stod det også i internetaviserne og på tekst-tv.

Fra : JYH

Dato : 04-05-09 10:42

JYH wrote:

> På TDCs hjemmeside under Privat - Kundecenter - Driftinformation
> (så vidt jeg husker) fandt jeg oplysningerne i lørdags.
> I øvrigt stod det også i internetaviserne og på tekst-tv.

Her er et link:
http://kundeservice.tdc.dk/privat/driftsinformation/details.php?id=324442938&dogtag=f5_p_kc_di_int