Problemer med portering fra TDC til UnoTel~
Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 05-05-09 00:02

20. april 2009 bad jeg UnoTel portere vores isdn-fastnet samt ADSL fra TDC
og sendte også en fuldmagt ind til dem.

Efterfølgende har jeg fået 4 mails fra Unotel hvori de skriver at de bliver
afvist af TDC.

Jeg opgav oprindelig de 2 kontonumre vi havde hos TDC til adsl og telefon;
det ene kontonummer har TDC så nedlagt for nylig uden at jeg var klar over
det.

Jeg har for længe siden opsagt div. ekstraservices og TDC har nu 3 gange
overfor mig bekræftet at dét kontonummer jeg opgiver er det rigtige

Jeg har kopieret mails'ne ind hér med den seneste som jeg har fået til aften
øverst, og jeg ringer til UnoTel og måske TDC i morgen, men først vil jeg
lige høre om nogen har en forklaring på hvad der kan være galt; jeg svinger
lige fra at TDC ikke vil give slip på os til at der et eller andet sted
sidder én eller flere amatører

Jeg har osse ringet til TDC's nummerporteringsafd. for nogen dage siden hvor
en sød dame sagde at hun ikke havde set nogen henvendelser fra UnoTel
overhovedet

Hun og jeg aftalte så at UnoTel skulle ringe til hende og få en aftale,
hvilket jeg meddelte UnoTel 5 min. senere - dét hjalp dog heller ikke

Er der nogen der har et bud på hvad der kan være galt?

"Hejsa.

Det går bare slet ikke. Min tekniker prøver virkelig alt, hvad hun kan. Hun
ahr også forsøgt at kontakte dem derinde. Hun kan ikke få lov at bestille
det, vi får hele tiden fejl tilbage fra TDC. Nu har vi fået oplysningen om,
at dit telefonnummer er opsagt. Derfor tyder det lidt på, din eksisterende
ADSL ligger på et fastnetnummer.

Det kunne derfor måske være en løsning, du kontakter TDC, sørger for, at din
ADSL er opsagt, hvis det ikke allerede er sket, skriver tilbage til mig,
hvornår den er opsagt til, og så opretter vi en ny basislinie herfra til
dig. Så vidt muligt vil vi prøve at ramme den dato, hvor din ADSL opsiges
fra TDC :)

Jeg beklager virkelig alt besværet, men vi kæmper alt hvad vi kan.

Ser frem til at høre fra dig.

Kundeservice
UnoTel A/S
---------------------------------------

Hejsa.

min tekniker fik igen i går en afvisning på at flytte nummeret 744419xx, da
TDC mener, det er forkert kontonummer. Er du ikke sød at tage fat i TDC, og
så få det korrekte? Bagefter kan du blot svare tilbage i denne mail, og jeg
vil få startet en ny forespørgsel med det samme.

Ser frem til at høre fra dig.

Kundeservice
UnoTel A/S

---------------------------------

Kære Hans Paulin,

Vi har i dag forsøgt at portere dit fastnet nummer, men har desværre
konstateret følgende fejl: Forkert TDC kontonummer. Det betyder at vi ikke
umiddelbart kan portere din fastnet forbindelse. Du bedes kontakte UnoTels
kundeservice med det korrekte TDC kontonummer før vi kan portere dit nummer.

Du finder dit TDC konto nummer i øverste højre hjørne på din TDC
regning.

Har du spørgsmål, er du velkommen til at kontakte os på 702550xx.

Med venlig hilsen
UnoTel A/S

-------------------------------

Hej Hans Paulin

Vi har forsøgt at opsige din ADSL-forbindelse hos din nuværende udbyder TDC.

Deres tilbagemelding er desværre, at det ikke er det korrekte kontonummer du
har oplyst. Du bedes derfor kontake os og oplyse os det korrekte kontonummer
og vi vil herefter igang sætte flytningen.

Kundeservice
UnoTel A/S"

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 05-05-09 08:02

> [...]
> det ene kontonummer har TDC så nedlagt for nylig uden at jeg var klar over

Velkommen til porteringshelvede :)
Du skal som minimum have fat i TDC og fortælle dem du vil konvertere til en
basis linie når de nummer flyttes- ellers vil din adsl bare blive opsagt.
Men når du har ISDN så skal du have nyt modem da det ikke er det samme grej
til ISDN og PTSN.

Det nemmeste vil være at oprette en ny ADSL på en basislinie, opsige den
gamle ADSL, bestille portering af nummeret.
Det kan være ekstremt firkantet at portere et nummer hvis der er ISDN eller
ADSL indblandet i det.

Du skal være opmærksom på når du porterer dit nummer væk vil du muligvis
blive opkrævet en basislinie af TDC til 40kr/måned.
Jeg er ikke inde i hvilke abon. hvor de opkræver basis linien seperat eller
der er nogen hvor den er en del ad DSL abon.

--
/Dennis

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 05-05-09 08:06

Dennis Pedersen skrev:

> Velkommen til porteringshelvede :)

Tak

> Du skal som minimum have fat i TDC og fortælle dem du vil konvertere
> til en basis linie når de nummer flyttes- ellers vil din adsl bare
> blive opsagt.

Også når jeg har bedt UnoTel om at overtage min ADSL osse?

> Men når du har ISDN så skal du have nyt modem da det
> ikke er det samme grej til ISDN og PTSN.

Men dét sender UnoTel vel?
Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 05-05-09 09:26

> Tak

> Også når jeg har bedt UnoTel om at overtage min ADSL osse?

Pas - jeg har aldrig haft med Unotel at gøre i DSL sammenhæng.
Men i nummer porteringsøjemed kan de være lidt tunge at danse med. Passer
dit ønskei kke direkte ind i en af deres firkantede kasser så falder det på
gulvet.
Det kunne lyde som det der er ved at ske med din forbindelse.

Hvis det var mig ville jeg gøre en af 2 ting:

-Sende alle papirer indt il Unotel som PDF og sende aben tilbage
-Hvis de ikke forstår ovenstående - droppe unotel og tage en anden udbyder.
Telmore DSL f.eks er også bare en TDC reseller løsning der kunne suppleres
med Viptel ip tlf.

--
/Dennis

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 05-05-09 09:36

Dennis Pedersen skrev:

> Pas - jeg har aldrig haft med Unotel at gøre i DSL sammenhæng.
> Men i nummer porteringsøjemed kan de være lidt tunge at danse med.

Vi gik i 2004 fra Telmore til UnoTel og opgav at få det éne nummer med

> Passer dit ønske ikke direkte ind i en af deres firkantede kasser så
> falder det på gulvet.
> Det kunne lyde som det der er ved at ske med din forbindelse.

Hæ hæ

Har lige fået denne mail:

"SÅ har jeg endnu en gang snakket med TDC, og har nu fået følgende meldinger

Der er stadig tilknyttet et ekstranummer på nummeret, og det skal afmeldes
ved TDC's kundeservice.
Kontonummer er korrekt.
TDC har godkendt din fuldmagt til flytning, som du har sendt gennem os - det
var åbenbart ikke gjort.

Så når du har afmeldt ekstranummeret, så skriver du bare til mig igen via
denne mail, så starter vi ny forespørgsel.

Ser frem til at høre fra dig."

På min porteringsfuldmagt som UnoTel har fået står begge numre; og på deres
hjemmeside smed jeg begge numre da vi gerne vil ha 2 med over

> Hvis det var mig ville jeg gøre en af 2 ting:
>
> -Sende alle papirer indt il Unotel som PDF og sende aben tilbage

Nu mangler vi åbenbart bare ekstranummeret, og jeg sidder nu og venter på at
UnoTel ringer - har lige ringet til dem for at snakke med den pågældende
person

> -Hvis de ikke forstår ovenstående - droppe unotel og tage en anden
> udbyder. Telmore DSL f.eks er også bare en TDC reseller løsning der
> kunne suppleres med Viptel ip tlf.

Fordelen ved UnoTel er at de - i hvert fald teoretisk!? kan portere 2
ISDN-numre uden at vi skal betale en bondegård (som fx. hos TDC) for først
at konvertere til PSTN
Hans
www.zofiaoghans.dk

begin 666 smile.gif
M1TE&.#EA#P`/`)$!`````+^_O___`````"'Y! $```$`+ `````/``\```(N
MC V9QY$"X6(@6GGJO0!)+3RA$XDA:&Y6JGXMIX$K%G,8^2EE]G:4?&ID%+Y#
#`0`[
`
end

Fra : Jean

Dato : 05-05-09 17:59

"Hans Paulin (6310)" skreg:
> Fordelen ved UnoTel er at de - i hvert fald teoretisk!? kan portere 2
> ISDN-numre uden at vi skal betale en bondegård (som fx. hos TDC) for først
> at konvertere til PSTN

Denne bondegård koster 450 kr.

Kan jeg købe den? For det er den billigste gård jeg har set i mit liv...

Mvh Jean.

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 05-05-09 22:20

Jean skrev:

> Denne bondegård koster 450 kr.

Så husker jeg forkert

For nogle år siden fik vi 256 kb (hedder det vist) fra TDC på en nedlagt
isdnlinie i vores fritidshus, og dét kostede øhe...spidsen af osv.

Der skulle oprettes og konverteres, så det løb op

Det er måske dét "skrækscenarie" jeg husker
Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 06-05-09 07:24

"Jean" <ask@me> skrev i en meddelelse
> "Hans Paulin (6310)" skreg:
>
> Denne bondegård koster 450 kr.
>
> Kan jeg købe den? For det er den billigste gård jeg har set i mit liv...

Men hvis manvil flytte begge numre så kan det give nogle udfordringer når du
er hoppet på PTSN
Fordi hvad så med ekstranummeret - det står pludselig som opsagt
Det lyder som opskriften på problemer i min ordbog.

FUT: dk.teknik.telefoni.ip

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 06-05-09 08:04

Dennis Pedersen skrev:

> [...]
> Fordi hvad så med ekstranummeret - det står pludselig som opsagt
> Det lyder som opskriften på problemer i min ordbog.

Hér er dagens mail fra UnoTel :-/ :

"Jeg har snakket med min tekniker, og vi bliver ved at få afvisninger på din
ADSL. Som jeg skrev sidste gang, så tyder det på, at din ADSL ligger på et
fastnetnummer. Det nemmeste vil nok være, hvis du opsiger din ADSL, oplyser
os om den dag, den er opsagt til, og så opretter vi en ny basislinie til dig
herfra.

Angående dit IP-nummer, så har vi indtil videre fået bekræftet, at vi har
spurgt på nummeret, så her skulle vi kun mangle en godkendelse."

> FUT: dk.teknik.telefoni.ip

Har jeg omgået...
Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Chano Andersen

Dato : 10-05-09 19:19

Hans Paulin (6310) wrote:
> Fordelen ved UnoTel er at de - i hvert fald teoretisk!? kan portere 2
> ISDN-numre uden at vi skal betale en bondegård (som fx. hos TDC) for først
> at konvertere til PSTN

Det kan andre VoIP udbydere også, en del har dog ikke ADSL i deres
produkt portefølje.

- Chano Andersen.