Skærme
Fijala 3554
Defekt LCD skærm?
Fra : Klaus G.

Dato : 19-04-09 12:15

Hej.

Da jeg stod op i dag og satte mig foran puteren troede jeg først det var
mine øjne der stadig var meget trætte og tænkte ikke videre over at min
skærm var blevet utydelig i toppen i midten og en 20-25% ned af. Men nu er
det ikke øjene som fejler længere og jeg kan se at skærmen i nattens løb,
er begyndt at blive utydelig.

Hvad faen kan det være? Det meget nemt at se og specielt irreterende når man
skal læse tekst, som f.eks. her på usenet :/

Omtalte skærm er en Samsung SyncMaster 204B og ingen garanti tilbage, da den
er noget over 2år gammel.

Jeg troede ikke en LCD kunne blive utydelig, men bare at pixels døde lidt
efter lidt, eller også var det bare total BANG DØD på én gang...

--
Klaus G. // Seth-Enoch // SukkerFri
www.seth-enoch.dk

Fra : Klaus G.

Dato : 19-04-09 12:22

Hej.

Jeg har lige nuppet et billede af det:
http://www.seth-enoch.dk/diverse/defekt_lcd.jpg

Det er specielt nemt at se på K'et. Helt ude i siderne står det jo rigtigt
fint men jo længere ind midt på, jo mere tyk og træls bliver det at es på :/

Fra : Jeppe Seidelin Dam

Dato : 21-04-09 06:42

> Omtalte skærm er en Samsung SyncMaster 204B og ingen garanti tilbage,
> da den er noget over 2år gammel.

Mange skærme sælges med 3 års garanti, så check lige en ekstra gang.

Er din skærm forbundet med VGA kabel? Så kunne det tænkes at være en dårlig
kalibrering, der er skyld i dine problemer. Prøv at skifte til DVI, eller
autoadjust skærmen igen.

mvh
Jeppe Seidelin Dam

Fra : Klaus G.

Dato : 21-04-09 15:20

> Mange skærme sælges med 3 års garanti, så check lige en ekstra gang.
Vil jeg lige tjekke...

> Er din skærm forbundet med VGA kabel? Så kunne det tænkes at være en
> dårlig kalibrering, der er skyld i dine problemer. Prøv at skifte til
> DVI, eller autoadjust skærmen igen.
DVI kabel og det var det første jeg rykkede lidt i dag jeg opdagede fejlen
:)

Men noget meget mystisk er sket. Næste dag jeg tænder for puteren, så er
skærmen normal igen. Og den er stadig normal. Så jeg ved fame ikke hvad
det... Man skulle jo synes at sådan noget digital skærm enten virker, eller
ikke virker?:)

Fra : Lars Peter Larsen

Dato : 24-04-09 20:01

Klaus G. wrote:

> [...]
> det... Man skulle jo synes at sådan noget digital skærm enten virker, eller

Det ser lige så meget ud som en RAM-fejl på dit skærmkort. Har du prøvet
at sætte skærmen på en anden computer og checke display ?

/Lars