Grafikkort
Fijala 2911
phg1 1758
Grafikkort får lydkortet på bundkortet til~
Fra : rathje@vip.cybercity~

Dato : 08-05-09 10:02

Hej

Jeg har et besynderligt problem. Jeg har købt et Intel DG45ID
bundkort, men har været nødt til at sætte et externt grafikkort i da
jeg mangler et Svcd udgang på bundkortet. Det pudsige er at når jeg
starter op med det externe grafikkort i, disables lydkortet på
bundkortet, mens hvis jeg piller det ud, ja så virker lyden ?
Jeg har installeret Vista 64 bit.
Har forsøgt om jeg kunne sætte IRQ nogle steder, men det var vidst i
gamle dage
Håber der er nogen som kan hjælpe mig.

Med venlig hilsen

Søren

Fra : Jens C. Hansen

Dato : 08-05-09 21:39

rathje@vip.cybercity.dk wrote:
> [...]
> starter op med det externe grafikkort i, disables lydkortet på
> bundkortet, mens hvis jeg piller det ud, ja så virker lyden ?

Det har som sådan ikke noget med grafikkort at gøre, så det er Off-Topic
i denne gruppe.

Fra : Stampe

Dato : 09-05-09 08:00

"Jens C. Hansen" <*Fjernes*dsl175519@vip.cybercity.invalid> skrev i
meddelelsen news:gu2584$28fk$2@newsbin.cybercity.dk...
> rathje@vip.cybercity.dk wrote:
>
> Det har som sådan ikke noget med grafikkort at gøre, så det er Off-Topic i
> denne gruppe.

Ja phyha han er vist en værre en ham søren, hvad om du kunne henvise ham til
den rigtige gruppe så? Så vidt jeg kan se så indgår der sku da et grafikkort
i hans problemstilling. Og til dig Søren - Hvad siger "Enhedshåndteringen"?
Er der nogle gule advarselstrekanter?

Mvh
Allan

Fra : Jens C. Hansen

Dato : 09-05-09 09:07

Stampe wrote:
> Ja phyha han er vist en værre en ham søren, hvad om du kunne henvise ham
> til den rigtige gruppe så?

Det har du så åbenbart ikke opdaget, men han har postet i
bundkort-gruppen først, og det er enten den korrekte eller 'close
enough' i forhold til problemet.

> Så vidt jeg kan se så indgår der sku da et
> grafikkort i hans problemstilling.

Men det er lydkortet (på bundkortet), som ikke virker..

Fra : Stampe

Dato : 09-05-09 09:26

"Jens C. Hansen" <*Fjernes*dsl175519@vip.cybercity.invalid> skrev i
meddelelsen news:gu3dil$2qga$1@newsbin.cybercity.dk...

> Men det er lydkortet (på bundkortet), som ikke virker..

Ja men det er grafikkortet der åbenbart er skyld i hans problemer - Og jeg
kan stadig ikke se at nogen er kommet med et løsningsforslag.

Mvh
Allan

Fra : rathje@vip.cybercity~

Dato : 09-05-09 09:56

On 9 Maj, 10:26, "Stampe" <ask@ SLET ask-service.dk> wrote:
> [...]
>
> Ja men det er grafikkortet der åbenbart er skyld i hans problemer - Og jeg
> kan stadig ikke se at nogen er kommet med et løsningsforslag.

Der er ingen udråbstegn ved grafikkortet, men lydkortet er bare
"forsvundet". Grafikortet er et Geforce 6000. Er der nogle muligheder
for at man kan flytte IRQ på grafikkortet ?

Hilsen

Søren

Fra : Stampe

Dato : 09-05-09 17:14

<rathje@vip.cybercity.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> "forsvundet". Grafikortet er et Geforce 6000. Er der nogle muligheder
> for at man kan flytte IRQ på grafikkortet ?

Rigtig godt spørgsmål, det kan ske at du må ind i BIOS og se hvordan den
tildeler resourser til AGP porten, og hvilke ledige ICQ porte der til
rådighed.

Mvh
Allan

Fra : J. E.

Dato : 10-05-09 19:10

<rathje@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>starter op med det externe grafikkort i, disables lydkortet på
>bundkortet, mens hvis jeg piller det ud, ja så virker lyden ?

Jamen er det ikke logisk nok ? Den virker vel også, hvis du starter
op med kun den indbyggede ?

Jeg kan ikke helt gennemskue dit problem, men formoder du kun vil
bruge den eksterne ? Når du skriver ekstern, er det så PCI eller USB ?

Det indbyggede skal du slå fra i BIOS, hvis du ikke vil benytte det.
Det kan dog være et problem i nogle bærbare, men i enhedshåndtering
kan du disable det som alternativ.