Asus ENGTX295 vand køling?
Fra : Michael Holm

Dato : 25-04-09 00:27

Jeg har for nyligt opdateret min computer med et Asus P6T Deluxe, Core
i7 940, og et Asus ENGTX295 grafikkort.

Det hele kører stock, ingen overclocking (endnu)

Men det larmer....

Kan man vandkøle et ENGTX295?

Hvilket vandkøling kit er godt og billigt? - Det skal selvfølgelig være
iorden, og se godt ud, men hvilke dele er de fede?

Jeg har aldrig vandkølet før, så alt relevant input er velkommen :)

--Michael

Fra : co@ch [4130]

Dato : 25-04-09 09:40

Du kan sagtens vandkøle dit grafikkort med et af de nye kits.

ThermalTake Bigwater 760i All in One Kit
http://www.thermaltake.com/product_info.aspx?PARENT_CID=C_00000940&id=C_00000941&name=BigWater+760is&ov=n&ovid=

http://www.thermaltake.com/product_info.aspx?PARENT_CID=C_00001291&id=C_00001292&name=LGA1366+Upgrade+Kit+for+L.C.S&ov=n&ovid=

Du vandkøler CPU'en og tilkøber en enhed til dit grafikkort koster ca. 300,-
og sætter det hele sammen.

Cpu'en først, derefter graikkortet, måske senere Nordbroen osv. osv.

Jeg har et sådan kit til salg da jeg rendte ind i pladsproblem i mit kabinet
og måtte desværre vælge en udvendig pumpe.

Kig efter min annonce i dk.marked.privat.edb.intern fra d. 25.04 coach
[4130]
svar i tråden da emailadressen er fake.

Mvh
Bri@n

Fra : Michael Holm

Dato : 25-04-09 13:40

Det ser sådan set fint ud, men jeg kan ikke finde en waterblock der
passer til mit grafikkort.

Er der nogen der kender een?

--Michael

Fra : N.O.Svendsen

Dato : 25-04-09 22:58

"Michael Holm" <MichaelHolm@thismaildontwork.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> iorden, og se godt ud, men hvilke dele er de fede?
>
> Jeg har aldrig vandkølet før, så alt relevant input er velkommen :)

Det bliver ikke nemt, GTX 295 er en sandwich konstruktion med 2 printkort
med 1 GPU på hver, disse kort vender komponent siden mod hinanden og
køleribben med blæseren er placeret imellem dem.
Med mindre du er meget sikker på hvad du gør, og er villig til at risikere
de knap 4k sådan et kort koster, vil jeg fraråde dig at begynde at skille
det ad.

Niels Svendsen

Fra : N.O.Svendsen

Dato : 25-04-09 23:00

"N.O.Svendsen" <n.o.svendsen@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> de knap 4k sådan et kort koster, vil jeg fraråde dig at begynde at skille

Jeg fandt lige et billede (exploded view)
http://www.overclockersclub.com/reviews/gtx295/images/geforce_gtx_285_exploded.htm

Fra : Glenn

Dato : 29-04-09 03:12

Michael Holm skrev:
> [...]
>
> Hvilket vandkøling kit er godt og billigt? - Det skal selvfølgelig være
> iorden, og se godt ud, men hvilke dele er de fede?

Jeg har kørt med vand køling lige siden det kom frem og syntes stadig
det er det yberste inden for køling især hvis din pc skal være lydløs.

At Monter vandkøling på grafik kortet er ingen prob har aldrig splittet
et grafik kort ad endnu P.G.A Dette

vælg ikke det billigste men vælg det bedste fra start,:
Jeg har fundet dette hos www.vcore.dk

pump Varenummer: 3410
Laing D5-Vario 1/2 gevind
+ E.V.T Kit
EK D5 X-TOP - 1/4 gevind

Radi Varenummer: 2212
ThermoChill PA120.3
Varenummer: 2227
Thermochill PS120.3 shroud
ThermoChill 40mm Fan Shroud
Til PA serien
Du kan sagtens nøjes med en mindre radi som PA120.2
husk Shroud skal passe sammen med radi det er den som holder
dine 120mm blæser køb blæserne så lydløse som muligt med mindre
du har blæserstyring fx zalmann

Grafik kort Varenummer: 1394
AC aquagraFX GTX 295 (2x G200b) G1/4

CPU køleren her har fået gode anmeldelser men forhør dig om den passer
til I7 Varenummer: 1278
D-TEK FuZion v2 CPU Cooler

ellers skal du have den her ved bare ikke hvor god den er Varenummer:
1388 AC Cuplex HD Core i7 1366 G1/4

Slanger vælg det bedste Varenummer: 5056
Tygon R-3603 3/8 ID (3/32 wall)

husk clips og gode studser som fx Varenummer: 5311
3/8 BSPP 12mm Forniklet studs - O-ring

du kan også finde det hos
http://www.coolerkit.dk/

Til mit system har jeg valgt blæserstyring, mine 3 120mm blæser køre med
5-600omdr det er så godt som lydløs men det er også vigtig at se på om
din HD og PSU larmer og om dit kabinet er ordentlig isoleret ellers
hjælper vand køling ikke ret meget.

Fra : Michael Holm

Dato : 29-04-09 23:35

Tak for det virkelig flotte svar :)

Jeg kigger på delene - og pengepungen - det koster jo noget at bygge.

Hvordan kobler man det sammen? - i een streng med CPU først, og så
grafik kort?

Igen tak :)

--Michael