Erstatning for Access
Fra : Kurt G

Dato : 21-05-09 12:24

Jeg søger en gratis erstatning for Access på linie med Opensource (som ikke
har en database).

Mvh Kurt

Fra : Gert Krabsen

Dato : 21-05-09 12:46

Kurt G skrev:
> Jeg søger en gratis erstatning for Access på linie med Opensource (som ikke
> har en database).

Nu er Opensource et begreb og ikke en programpakke

Du tænker formentlig på OpenOffice, hvor der faktisk er en database med:
http://why.openoffice.org/images/base-big.png

Men jeg kender den ikke. Ellers er mySql altid værd at kigge på..
http://dev.mysql.com/

Fra : Kurt G

Dato : 21-05-09 15:47

"Gert Krabsen" <fjernkrabsen@fjernkrabsenfjern.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> http://why.openoffice.org/images/base-big.png
>

> Men jeg kender den ikke. Ellers er mySql altid værd at kigge på..

Du har helt ret, det var OpenOffice.
Jeg erindrer ikke, at der var en database med, men så husker jeg galt!
Databasen skal gerne kunne læse MS Access, det ved jeg ikke, om MySql kan.
Jeg kender den kun fra brug på server.

Mvh Kurt

Fra : Arne Vajhøj

Dato : 22-05-09 01:43

Kurt G wrote:
> Du har helt ret, det var OpenOffice.
> Jeg erindrer ikke, at der var en database med, men så husker jeg galt!

Jeps.

> Databasen skal gerne kunne læse MS Access, det ved jeg ikke, om MySql kan.
> Jeg kender den kun fra brug på server.

Hvis applikations værktøjet understøtter ODBC eller OLE DB kan det
tilgå en Jet database.

Bemærk at det normalt er applikations værktøjet der vil tilgå
en anden database ikke den underliggende database (der er dog
visse muligheder i en del databaser).

Arne

Fra : Arne Vajhøj

Dato : 22-05-09 01:41

Kurt G wrote:
> Jeg søger en gratis erstatning for Access på linie med Opensource (som ikke
> har en database).

Access er egentligt to ting:
- en embedded database kaldet Jet
- et applikations udviklings værktøj med support for VBA

Der er ikke mange muligheder for et enkelt produkt som
kan erstatte begge dele.

Det eneste jeg kan komme i tanke om af "moderne" produkter
er OpenOffice Base.

Men hvis to produkter kan bruges, så er der masser af muligheder.

Embedded database: FireBird, SQLite, SQLServerCE, Derby, HSQLDB etc..

Applikations udvikling: Java, VB.NET, C# etc..

Arne

Fra : Arne Feldborg

Dato : 22-05-09 12:04

Arne Vajhøj <arne@vajhoej.dk> skrev Thu, 21 May 2009 20:41:09 -0400

>Access er egentligt to ting:
> - en embedded database kaldet Jet
> - et applikations udviklings værktøj med support for VBA

Hvis jeg har forstået spøgsmålet ret, så handler det om en ganske
'almindelig' database til brug direkte fra desktoppen. Altså en
erstatning for den Access der er i Microsoft Office pakken.

Her mener jeg, at databasen i Open Office vil være et godt bud,?

Fra : Kurt G

Dato : 22-05-09 17:42

"Arne Feldborg" <feldborg@haunstrup.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> erstatning for den Access der er i Microsoft Office pakken.
>
> Her mener jeg, at databasen i Open Office vil være et godt bud,?

Jeg takker for alle svarene.

Jeg vil installere Open Office med databasen!

Mvh Kurt

Fra : Arne Vajhøj

Dato : 23-05-09 00:34

Arne Feldborg wrote:
> [...]
> erstatning for den Access der er i Microsoft Office pakken.
>
> Her mener jeg, at databasen i Open Office vil være et godt bud,?

Også i den kontekst er Access de to ting.

OpenOffice Base *er* en mulighed.

Men i modsætning til dengang Access 95 og 97 var spritnye
er der masser af alternativer hvor de to leveres af
forskellige produkter.

Arne