Problemer med Orion database query
Fra : Kurt

Dato : 14-05-09 17:47

Vi har SolarWinds Orion på arbejdet og har brug for at kunne vise at vores
servere er nede. Vi har flere kontore og serverene skal kun vises hvis ikke
internettet er nede.

Hvis jeg har følgende i den samme tabel:

ID, Office_ID, Type, Status
1, 1, "VPN", dead
2, 1, "Server", dead
3, 2, "VPN", alive
4, 2, "Server", dead

Hvordan får jeg vist (i server oversigten) serveren i linie 4 uden også at
få vist den i linie 2?

Fra : Gert Krabsen

Dato : 14-05-09 19:22

Kurt skrev:
> [...]
> 4, 2, "Server", dead
>
> Hvordan får jeg vist (i server oversigten) serveren i linie 4 uden også at

"WHERE Office_ID = 2" ??

Fra : Leif Neland

Dato : 14-05-09 20:11

Gert Krabsen skrev:

> "WHERE Office_ID = 2" ??

Hvis det er almindelig sql kan du lave en self-join

Antag at tabellen hedder oppetabel

SELECT S.* FROM oppetabel S, oppetabel V
WHERE V.Office_ID = S.Office_ID
AND V.Type="VPN"
AND S.Type<>"VPN"
AND V.Status="alive"

Jeg siger S.Type<>"VPN", hvis du nu også har printere eller andre ting i
tabellen, du gerne vil vise.

Leif

Fra : Kurt

Dato : 14-05-09 21:16

>>> 2, 1, "Server", dead
>>> 3, 2, "VPN", alive

> Antag at tabellen hedder oppetabel
>
> SELECT S.* FROM oppetabel S, oppetabel V
> WHERE V.Office_ID = S.Office_ID
> AND V.Type="VPN"
> AND S.Type<>"VPN"
> AND V.Status="alive"

Ah, så man kan selektere flere gange fra samme tabel - god ide, tak.
Det vil jeg prøve men ved ikke om det er muligt at implementere i Orion.