Distinctrow og Couny i Mysql
Fra : Nederbasse

Dato : 14-05-09 06:51

Hej

Jeg aksl hente nogle datra i en Mysql tabel med phpMyadmin
Først kører jeg denne:
SELECT DISTINCTROW uddan_sted FROM studretproj

og så denne for at finde antal:
SELECT COUNT(*) FROM studretproj WHERE uddan_sted = 'bla bla'

Kan de to strenge sættes sammen så jeg får alle uddan_sted og antal i et
huk?

Lars

Fra : Arne Vajhøj

Dato : 15-05-09 00:18

Nederbasse wrote:
> [...]
> SELECT COUNT(*) FROM studretproj WHERE uddan_sted = 'bla bla'
>
> Kan de to strenge sættes sammen så jeg får alle uddan_sted og antal i et

Er det:

SELECT uddan_sted,COUNT(*) AS n
FROM studretproj
GROUP BY uddan_sted