Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
Administrationsbidrag ratepension
Fra : Jørgen

Dato : 28-03-09 16:38

Nordea Liv & Pension trækker kr 624,- på min ratepensions konto, som jeg
ikke indbetaler til iøjeblikket.

Hvad trækker andre pensionskasser. ?

Ville være rart hvis der var et site, hvor man kunne sammenligne priser på
pensions omkostninger. Men
det har de vel ingen interesse i at skabe gennemsigtighed i.

/Jørgen

Fra : Jesper Lund

Dato : 28-03-09 21:36

Jørgen wrote:

> Nordea Liv & Pension trækker kr 624,- på min ratepensions konto, som jeg
> ikke indbetaler til iøjeblikket.
>
> Hvad trækker andre pensionskasser. ?

En pensionsrådgiver har engang fortalt mig at det er omkring 50 kr/måned
i alle selskaber..

Hvis der er tale om en gammel arbejdsgiver ordning (fra tidligere job),
kan du overveje en sammenlægning med din nuværende pensionordning. Det
vil være muligt i mange tilfælde (men ikke alle).

--
Jesper Lund