de katte......tsk tsk.
Fra : Kate

Dato : 17-03-09 20:12

Da jeg for knapt 5 år siden flyttede fra min lille 2 værelses lejlighed
til en lidt større 2 værelses lejlighed købte jeg et nyt kradsetræ til
kattene, dengang 4 stks. Det var et Medved fra Katz, som blev flittigt
brugt i de 8 mdr vi boede i den nye lejlighed. Mowgli, Doughnut og
Lante havde hver deres faste plads i træet.
Så flyttede vi hertil, for godt 4 år siden. Kradsetræet blev åbenbart
nedgraderet og kun Doughnut brugte det, det gjorde hun tilgengæld også
hver dag. Hun havde sin faste soveplads øverst. Da hun flyttede i
august blev træet stående og jeg har ikke set det brugt af de
tilbageværende 2 katte så meget som en enkelt gang....Jo, dvs, som
springbræt fra den nederste del af skænken til toppen, intet andet. Så
blev jeg træt af al den plads det optog og pillede det ned for 1½ uge
siden. Hvad sker der nu? Jo, Mowgli er begyndt at brokke sig over at
det er væk og har nu for tredje aften i streg siddet på skænken og
hylet og kigget op hvor øverste del af træet var før........ skøre rad

--
Kate

gerne ældre.

Fra : Tove Krieger

Dato : 17-03-09 20:31

In news:Xns9BD1CD830E929doughnutoliwerinvali@130.225.247.90,
Kate <doughnut@oliwer.invalid> typed:
> [...]
> det er væk og har nu for tredje aften i streg siddet på skænken og
> hylet og kigget op hvor øverste del af træet var før........ skøre rad

Det må være vanens magt Kate. Eller også kan han huske at det var Doughnuts
yndlingsplads som nu er borte.

Man skal ikke prøve at sætte sig ind i missernes tankegang, for man finder
alligevel aldrig ud af hvad der foregår i de små hoveder. Jeg kunne godt
tænke mig at vide, hvad der skete hvis du satte træet op igen, for jeg tror
ikke at han vil benytte det, han synes altså bare at det *skal* være der.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Kate

Dato : 17-03-09 20:39

"Tove Krieger" <missminimiv@privat.dk> wrote in

> Det må være vanens magt Kate. Eller også kan han huske at det var
> Doughnuts yndlingsplads som nu er borte.

Jeg tror ikke det har noget med Doughnut at gøre, han så jo hellere
hendes hæl end hendes tå, og jeg har ikke haft følelsen af at hverken
han eller Lante har savnet hende på noget tidspunkt.
Jeg tror snarere du har ret mht vanens magt. Kaninen har nu fået
pladsen og han er heller ikke helt tilfreds

> [...]
> satte træet op igen, for jeg tror ikke at han vil benytte det, han
> synes altså bare at det *skal* være der.

Det tror jeg du har helt ret i, han ville ikke spilde et minut i det,
er jeg sikker på. Det er nok bare det at jeg har flyttet rundt...Puha,
så bliver det spændende hvad han vil synes om når jeg får købt nyt
spisebord og sat i stuen der hvor skænken står nu. Hehe, bliver han
sikkert også sur

--
Kate

gerne ældre.

Fra : Tove Krieger

Dato : 17-03-09 21:15

In news:Xns9BD1D2004D2A2doughnutoliwerinvali@130.225.247.90,
> [...]
> så bliver det spændende hvad han vil synes om når jeg får købt nyt
> spisebord og sat i stuen der hvor skænken står nu. Hehe, bliver han

Ja for pokker. Er der noget katte hader, så er det hvis det hele ikke
er som det plejer.

Idag skinnede solen jo herligt, og der var 23 grader i udestuen. Døren blev
åbnet der ud til og Mini smed sig i en af havestolene og faldt i søvn. Der
lå hun så nogle timer, hun kan jo bl.a. også gå lige ud i kattegården fra
udestuen, så det var jo bare den ultimative nydelse, for den skydedør står
altid på klem uanset vejret.

Klokken sen eftermiddag syntes jeg at det begyndte at blive en smule køligt
i stuen, så jeg lukkede derfor døren til udestuen, og vips stod hun på
mindre end et sekund og kradsede på ruden i døren og ville ind. Når jeg så
åbner døren skal hun altså liiiige tænke over, om det nu også er det hun vil
og går væk fra døren igen. Så er det, at man føler sig lidt til grin.

Jeg glæder mig til det bliver varmere så døren kan stå åben hele tiden.

Fra : Kate

Dato : 17-03-09 21:59

> [...]
> er det, at man føler sig lidt til grin.
>
> Jeg glæder mig til det bliver varmere så døren kan stå åben hele

Hæhæhæ, lyder nøjagtigt som Lante og Mows før de fik deres kattelem
Det værste var når dørem havde stået åben stort set i døgndrift hele
sommeren og jeg så begyndte at lukke den, det passede slet ikke
herrerne. løsningen med kattelem er bare super for alle parter, men en
udestuen er jeg sikker på drengene også ville elske

--
Kate

gerne ældre.

Fra : ager

Dato : 18-03-09 12:09

"Kate" <doughnut@oliwer.invalid> skrev i meddelelsen
> [...]
> det er væk og har nu for tredje aften i streg siddet på skænken og
> hylet og kigget op hvor øverste del af træet var før........ skøre rad

Uhh nej, forandringer duer ikke.. nogen gange tror jeg katte er autister..
GG..

--
Mvh. Marie
www.agers.dk

Fra : Majbritt Haagensen

Dato : 19-03-09 18:44

Hej Kate

Jeg ville bare høre dig om du ved hvordan det går med Doughnut..gik det godt
med at flytte ..-for hende ??
Kh Majbritt

Fra : Kate

Dato : 20-03-09 12:34

"Majbritt Haagensen" <maajer@oncable.dk> wrote in

> Hej Kate
>
> Jeg ville bare høre dig om du ved hvordan det går med
> Doughnut..gik det godt med at flytte ..-for hende ??
> Kh Majbritt

Det er gået rigtigt godt. Jeg talte mere med den nye ejer i starten end
nu, men jeg er ikke i tvivl om at Doughnut har fået det godt. Hun er
enekat hos et yngre par i Kbh som er rigtigt glade for hende og de
billeder jeg har modtaget viser en glad kælepotte som har det som
blommen i et æg. Allerede den dag hun flyttede virkede hun som om hun
fandt det ok. De timer jeg var der inden jeg kørte, da havde hun
udforsket hele lejligheden og fundet et godt udkikspunkt fra
soveværelsesvinduet ned i et dejligt grønt område, som hører til
bebyggelsen.
Jeg er helt sikker på at det var det bedste jeg har gjort for Doughnut.

--
Kate

gerne ældre.

Fra : Kate

Dato : 20-03-09 12:35

"ager" <big@city.dk> wrote in

> Uhh nej, forandringer duer ikke.. nogen gange tror jeg katte er
> autister..
> GG..

På nogen punkter, ja, men alligevel så er de jo rasende nysgerrige når
man går og laver et eller andet eller får nye ting. Så skal de bare
være med på første parket

--
Kate

gerne ældre.