Advarsel: Iams kattefoder kan give urinvej~
Fra : ER

Dato : 16-03-09 23:32

Har pt haft fem katte hos dyrlægen med urinvejsstens efter at ha fodret
med Iams i 4-5 måneder. Yderligere oplysninger følger.

Fra : ager

Dato : 17-03-09 07:42

"ER" <dslxxxxx@post.cybercity.dk> skrev i meddelelsen
> Har pt haft fem katte hos dyrlægen med urinvejsstens efter at ha fodret
> med Iams i 4-5 måneder. Yderligere oplysninger følger.

Det kan alt andet foder der ikke er decideret til kastrater såmænd også..
Olivers udløste det på min den ene kastrat.. så specialfoder der er beregnet
til formålet er eneste sikre løsning.

Mvh. Marie -der tidligere har fodret med Iams til sine kastrater i flere år

Fra : A. S. Nielsen

Dato : 17-03-09 09:36

"ager" <big@city.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> beregnet til formålet er eneste sikre løsning.
>
> Mvh. Marie -der tidligere har fodret med Iams til sine kastrater i flere

hej Marie

hvilket specialfoder bruger du til dine kastrater ?

Bølle, som er ca. 4 år, har ingen symptomer, men jeg vil gerne forebygge.
Har til mine tidligere katte brugt Hills CD, bruger p.t. Orijens kattefoder,
som ikke er specialfoder.

mvh Anelise

Fra : A. S. Nielsen

Dato : 17-03-09 12:07

"A. S. Nielsen" <nilleFJERNDETTE@jubii.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Bølle, som er ca. 4 år, har ingen symptomer, men jeg vil gerne forebygge.
> Har til mine tidligere katte brugt Hills CD, bruger p.t. Orijens

Tilføjelse:

Har lige haft den ene hund til vaccination hos dyrlægen og så da, at Hills
har fået et specialfoder til neutraliserede katte af begge køn, der dels
tager hensyn til nyrerne, dels har et nedsat kalorieindhold. Det hedder "for
neutered cats".

mvh Anelise

Fra : ager

Dato : 17-03-09 15:44

"A. S. Nielsen" <nilleFJERNDETTE@jubii.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> har fået et specialfoder til neutraliserede katte af begge køn, der dels
> tager hensyn til nyrerne, dels har et nedsat kalorieindhold. Det hedder

ja den har jeg også brugt ind i mellem, det er dog ikke alle der fører den
serie, ellers bruger jeg CD, eller Specifiks variation , struvit management.

Efter de to omgange Harald var igennem, og da jeg ikke har kunnet finde et
alternativ i "alm. fuldfoder", så bruger jeg kun de tre varianter, jeg tør
ikke gamble.

--
Mvh. Marie
www.agers.dk

Fra : Kate

Dato : 17-03-09 18:49

"ager" <big@city.dk> wrote in

> [...]
>
> Efter de to omgange Harald var igennem, og da jeg ikke har kunnet
> finde et alternativ i "alm. fuldfoder", så bruger jeg kun de tre

Jeg tør heller ikke gamble med Lante. Mine forældre fodrede i kort tid
med Prism, men deres skovkat fik urinvejssten af det, så jeg hoppede
hurtigt fra det foder igen. Herefter fik mine katte Hill's R/D, fordi
de jo var lidt vel runde om maverne, men så fik Lante flere tilfælde af
urinvejssten og efter jeg har haft ham på Hill's C/D i ca 2 års tid har
han ingen kvaler haft, så jeg lader mig ikke lokke til at skifte hans
foder.

--
Kate

gerne ældre.

Fra : A. S. Nielsen

Dato : 26-03-09 15:08

> [...]
> alternativ i "alm. fuldfoder", så bruger jeg kun de tre varianter, jeg tør

jeg er stadig på udkig efter et foder, jeg kan bruge til alle mine fire
neutraliserede katte (1 hankat og 3 hunkatte) og er faldet over dette foder
fra Royal Canine (fra Zooplus):

http://www.zooplus.co.uk/shop/cats/dry_cat_food/royal_canin/adult/49271

Det tror jeg, jeg vil afprøve, når de har spist det nuværende foder op.
Er der nogen her i gruppen, der har erfaringer med det ?

mvh Anelise

Fra : oz3bto

Dato : 17-03-09 22:25

> [...]
> beregnet til formålet er eneste sikre løsning.
>
> Mvh. Marie -der tidligere har fodret med Iams til sine kastrater i flere

Bølle (vores nu 19 årige kastrat) har alle dage levet af de billige dåse og
tørfoder fra Brugsen og aldrig været syg af den grund

Fra : ER

Dato : 17-03-09 23:25

oz3bto skrev:

> Bølle (vores nu 19 årige kastrat) har alle dage levet af de billige dåse og
> tørfoder fra Brugsen og aldrig været syg af den grund

bare heldigt for dig oz3bto, katte er jo forskellige.

mvh oz1bqx

Fra : ER

Dato : 17-03-09 22:30

ER skrev:
> Har pt haft fem katte hos dyrlægen med urinvejsstens efter at ha fodret
> med Iams i 4-5 måneder. Yderligere oplysninger følger.

Der er tale om norske skovkatte, alle hanner, alle ikke kastrater.

Uanset hvilket elendigt foder jeg i korte perioder ellers har brugt er
dette ikke set hos nogen af dem, før skiftet til Iams. har stadig en
indlagt for anden gang.

Bruger nu kun Hills SD eller specifik STRUVITE managemnet.

Fra : ager

Dato : 18-03-09 07:11

> [...]
> indlagt for anden gang.
>
> Bruger nu kun Hills SD eller specifik STRUVITE managemnet.

du kan efter noget tid enten blande Hills C/D og S/D, eller gå over på C/D,
eller Specifik´s struvite management.
god bedring med den sidste..

--
Mvh. Marie