Hundekørekort fra 2010
Fra : Bjarne K.

Dato : 01-04-09 14:15

I dages udgave af Danske Lovtidene er der et udkast til ny lov om
"hundekørekort". Angiveligt er både regeringspartierne og de fleste af de
andre partier indstillet på at vedtage en lov, der vil kræve at nye såvel
som nuværende hundeejere skal op til en teoretisk og en praktisk prøve for
at erhverve retten til at føre hund.

Enkelte undtagelser er der dog i loven. Således skal folk der har hunde der
er over 9år ikke tage kørekort, og pensionister kan også slippe, hvis hunden
er unde 15cm. Ligeledes er blinde- og andre hjælper hundes ejere fritaget
fra kravet om hundekørekortet.

Kørekortet vil få navnet hundeførekort.

Jeg så desuden at Chr. H. Hansen fra DF skriver i EB, at har håber, at
rigtig mange folk vil tage godt imod forslaget, og han mener også at det vil
gavne beskæftigelsen idet det vil kræve, at staten ansætter 1500 nye
hundesagkyndige, til at forestå eksaminitationerne.

_Det var også på tide_

Bjarne K.

Fra : Tove Krieger

Dato : 01-04-09 14:36

In news:49d368da$0$15874$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk,
Bjarne K. <nej@niet.ne> typed:
> [...]
> at det vil gavne beskæftigelsen idet det vil kræve, at staten
> ansætter 1500 nye hundesagkyndige, til at forestå eksaminitationerne.

Ja ærlig talt, men så mangler der jo bare lige den kendsgerning at det
bliver vedtaget. Det har vist været oppe at vende på Borgen før, uden at det
blev til noget. Chr. H. Hansen er en sand dyreven, og hvis han stædigt
bliver ved, sker der sikkert noget.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : JB

Dato : 01-04-09 15:12

"Bjarne K." <nej@niet.ne> skrev i en meddelelse
> [...]
> vil gavne beskæftigelsen idet det vil kræve, at staten ansætter 1500 nye
> hundesagkyndige, til at forestå eksaminitationerne.

Aprilsnar

Fra : Kim Christensen

Dato : 01-04-09 08:13

On 1 Apr., 15:15, "Bjarne K." <n...@niet.ne> wrote:

>....... og pensionister kan også slippe, hvis hunden
> er unde 15cm.

Og det er en af de grupper af hundeejere som faktisk har meget brug
for et hundeførekort.
De mest aggressive små bæster der raser ad alt, og farer frem i deres
flexiline, har som regel en pensionist på slæb ;)

Hilsen Kim

Fra : Kim Christensen

Dato : 01-04-09 08:21

On 1 Apr., 15:36, "Tove Krieger" <missmini...@privat.dk> wrote:

> [...]
> blev til noget. Chr. H. Hansen er en sand dyreven, og hvis han stædigt

Øhm, det der skal i lovmøllen i morgen er næppe fremsat af Chr.H
Hansen, medmindre han da har konverteret til SF:

http://www.ft.dk/doc.aspx?/Samling/20081/beslutningsforslag/B111/index.htm

Hilsen Kim

Fra : jytte

Dato : 01-04-09 08:21

> [...]
> gavne beskæftigelsen idet det vil kræve, at staten ansætter 1500 nye
> hundesagkyndige, til at forestå eksaminitationerne.

Hmm det er jo den 1 april i dag

Fra : Tove Krieger

Dato : 01-04-09 15:44

In news:a314afad-b664-4cf4-b176-51edfb87b750@l22g2000vba.googlegroups.com,
jytte <mollie-mor@hotmail.com> typed:

> Hmm det er jo den 1 april i dag

Ja, det opdagede jeg også for sent. Mit ældste barnebarn har fødselsdag, så
jeg burde have været forberedt,

Fra : Bjarne K.

Dato : 01-04-09 18:39

"Tove Krieger" <missminimiv@privat.dk> wrote in message

> Ja, det opdagede jeg også for sent. Mit ældste barnebarn har fødselsdag,
> så jeg burde have været forberedt,

Ja, sorry Tove og jer andre, det er desværre bare en aprilsnar.

Jeg vidste ikke engang, at der rent faktisk ligger et forslag fra SF, der
dufter lidt af det

Bjarne K.

Fra : Tove Krieger

Dato : 01-04-09 18:45

In news:49d3a6c8$0$56784$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk,
Bjarne K. <not@nej.ni> typed:
> [...]
>
> Ja, sorry Tove og jer andre, det er desværre bare en aprilsnar.
>
> Jeg vidste ikke engang, at der rent faktisk ligger et forslag fra SF,

Det bliver sikkert også ved forslaget hvis jeg kender politikerne ret.

Fra : Kim Christensen

Dato : 01-04-09 12:47

On 1 Apr., 19:44, "Tove Krieger" <missmini...@privat.dk> wrote:

> Det bliver sikkert også ved forslaget hvis jeg kender politikerne ret.

Efter førstebehandlingen i morgen vil vi nok have en ide om hvilken
vej vinden blæser inde på borgen.

Hilsen Kim