Vandflaske?
Fra : Morten P

Dato : 31-03-09 17:48

Jeg har brug for en vandflaske a la dem til marsvin og kaniner.
Men findes det til hunde?
Og kan de overhovedet (generelt) finde ud af at bruge dem så?

Fra : Hm

Dato : 31-03-09 17:52

"Morten P" <spam@spam.spam> skrev i en meddelelse
> Jeg har brug for en vandflaske a la dem til marsvin og kaniner.
> Men findes det til hunde?
> Og kan de overhovedet (generelt) finde ud af at bruge dem så?

ved jeg ikke, men du kan få en hvor der er ligesom en flaske på højkant som
så fylder en skål efter hånden.

hvorfor ikke bare give din hund rent vand i en skål.

Hanne

Fra : hanzen

Dato : 31-03-09 18:08

"Morten P" <spam@spam.spam> skrev i en meddelelse
> Jeg har brug for en vandflaske a la dem til marsvin og kaniner.
> Men findes det til hunde?
> Og kan de overhovedet (generelt) finde ud af at bruge dem så?

Vores Golden drikker af flasken.
Han kan også drikke af en dåse.
Sæt dig med en kasse og hvis hunden hvordan.
--
hilzen
hanzen

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 31-03-09 18:13

"Morten P" <spam@spam.spam> writes:

> Jeg har brug for en vandflaske a la dem til marsvin og kaniner.
> Men findes det til hunde?
> Og kan de overhovedet (generelt) finde ud af at bruge dem så?

Nu ved jeg jo ikke hvad den skal bruges til, men hvis det er fordi du
har samme problem som os, nemlig at hunden plasker vand i en radius af
5 meter fra vandskålen, så kan en Buddy Bowl løse problemet.

Hunden kan drikke af den uden at få våde ører og selvom den vælter, så
bliver vandet inde. God ide til bilen.

Den kan købes i en lille udgave her (jeg kender intet til webshoppen,
det var bare den jeg lige kunne finde). Vi har en der kan være to
liter vand i og vi kunne godt bruge den større. :)
http://www.sape.dk/default.asp?ID=3&show=vareliste&varegrp=19

Mvh Trine

Stor brugskunstforretning med fuldt sortiment i de søde Gjøltrolde

Fra : ager

Dato : 31-03-09 19:53

"Trine Kornum Christiansen" <news@trinekc.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> det var bare den jeg lige kunne finde). Vi har en der kan være to
> liter vand i og vi kunne godt bruge den større. :)

jeg har også et par antisvulpskåle, en billig i plast til bilen, og en
"pænere" i rustfri stål med sort gummilåg til hjemmet, det er også et
overstået kapitel med vandplaskeri i hele entreen, skøn opfindelse!.
--
Mvh. Marie
www.agers.dk

Fra : Pwh

Dato : 31-03-09 20:55

ager, skrev:

> jeg har også et par antisvulpskåle, en billig i plast til bilen, og en
> "pænere" i rustfri stål med sort gummilåg til hjemmet, det er også et
> overstået kapitel med vandplaskeri i hele entreen, skøn opfindelse!.

Nej nej nej, så er jeg stået af

Mine hunde har en stor spand vand i huset og en i haven,
bliver de tørstige udervejs må de sgu drikke af hvad der forefindes.
Jeg slæber sgu da heller ikke vædske med til mig selv på turene,
og mine hunde klarer sig fint med hvad vi møder af vandhuller .

/Jens (som ikke kan klarer den slags pylren)

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 01-04-09 13:43

"Pwh" <kkkjhh@email.dk> writes:

> [...]
> og mine hunde klarer sig fint med hvad vi møder af vandhuller .
>
> /Jens (som ikke kan klarer den slags pylren)

Så vi pyldrer om Siri, når vi sørger for at hun har vand i bilen på en
to timers køretur midt om sommeren? Hvis det er pyldren, så pyldrer
jeg gerne om hende.

Hun drikker også af hvad som helst når vi går tur og af fuglebade og
spande i haven. Men indendørs foretrækker jeg at hun drikker af noget,
der for det første ikke kan væltes og dernæst ikke plasker i to meters
radius.

Fra : Pwh

Dato : 01-04-09 16:40

Trine Kornum Christiansen, skrev:

> Så vi pyldrer om Siri, når vi sørger for at hun har vand i bilen på en
> to timers køretur midt om sommeren? Hvis det er pyldren, så pyldrer
> jeg gerne om hende.

Driller bare
Jeg tager som regel også en flaske vand med hvis hundene
skal ud og kører langt i bil, eller skal til stranden hvor der
jo kun er saltvand.
Men på normale gåture må de altså klarer sig med hvad
de kan finde af vandhuller, der går også helt fint.

/Jens

Fra : Morten P

Dato : 02-04-09 21:34

> [...]
> det var bare den jeg lige kunne finde). Vi har en der kan være to
> liter vand i og vi kunne godt bruge den større. :)

Ser faktisk rigtigt fin ud

Det løser i hvertfald halvdelen af problemet, nemlig skvulp når bilen kører,
men ikke at den ene hund helt afgjort æder skålen når han får en chance

Fra : ager

Dato : 03-04-09 06:08

"Morten P" <spam@spam.spam> skrev i meddelelsen

> Ser faktisk rigtigt fin ud
>
> Det løser i hvertfald halvdelen af problemet, nemlig skvulp når bilen
> kører, men ikke at den ene hund helt afgjort æder skålen når han får en
> chance

det sidste kan løses ved at du køber den variant der er lavet af rustfri
stål, låget er også i stål..
mener at loppetjansen har den variant.

--
Mvh. Marie
www.agers.dk

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 03-04-09 08:20

"ager" <big@city.dk> writes:

> det sidste kan løses ved at du køber den variant der er lavet af
> rustfri stål, låget er også i stål..
> mener at loppetjansen har den variant.

De har en skvulpefri skål, men det er ikke helt samme variant som den
vi har. Vores kan vendes på hovedet uden der ryger vand ud - det er
ganske praktisk, når Siri leger med skålen.

Fra : Pwh

Dato : 31-03-09 20:46

Morten P, skrev:
> Jeg har brug for en vandflaske a la dem til marsvin og kaniner.
> Men findes det til hunde?
> Og kan de overhovedet (generelt) finde ud af at bruge dem så?

Hvad er der galt med en vandpyt ???

/Jens

Fra : ager

Dato : 01-04-09 05:41

"Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev i meddelelsen

> Hvad er der galt med en vandpyt ???

Nu er det ved gud ikke altid der lige er en vandpyt i nærheden når den skal
bruges vel? Du skulle have et nakkedrag skulle du!. (-;
skal du kører langt med hundene, eller af anden årsag opholde sig i en varm
bil med varme hunde i længere tid kunne jeg aldrig drømme om ikke at have
vand med til hundene.

kald mig hvad du vil, mine hunde skal ikke risikere et hedeslag pga. min
egoisme. har oplevet et, og det er ikke rart at være vidne til.

--
Mvh. Marie
www.agers.dk

Fra : Pwh

Dato : 01-04-09 08:38

ager, skrev:
> "Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev i meddelelsen

> Nu er det ved gud ikke altid der lige er en vandpyt i nærheden når
> den skal bruges vel? Du skulle have et nakkedrag skulle du!. (-;

Så er der vel et vandhul eller noget andet, plejer selv at værer
godt til at finde den slags på mine ture

> kald mig hvad du vil,

Pyllerhoved

/Jens

Fra : Hm

Dato : 01-04-09 08:15

"Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev i en meddelelse
> Hvad er der galt med en vandpyt ???

ingenting, man kan se det har været regnvejr.

Min hund må ikke drikke af noget som helst som jeg ikke giver hende lov til,
lige som hun helle ikke må æde noget hun finder på turen uanset hvad det er.

Det tog ca. det første ½ år at lære hende det, og har aldrig gjort det
siden.

Hanne/ som jo både er pivet og sart

Fra : Pwh

Dato : 01-04-09 08:40

Hm, skrev:
> [...]
>
> Min hund må ikke drikke af noget som helst som jeg ikke giver hende
> lov til, lige som hun helle ikke må æde noget hun finder på turen

Fair nok når vi taler om en sar Schæfermave
Mine hunde drikker så af vandpytter og æder vandrotter
uden at blive syge af det.

/Jens (som er er spor pivet på sine hundes vegne)

Fra : Hm

Dato : 01-04-09 10:02

> Fair nok når vi taler om en sar Schæfermave
> Mine hunde drikker så af vandpytter og æder vandrotter
> uden at blive syge af det.
>
> /Jens (som er er spor pivet på sine hundes vegne)

Ja, Ja Jens, nu er det ikke p.g.a. en sart schæfermave, men p.g.a.
en sart "mor".

Hanne/ som ingen chancer tager når det gælder hundens helbred

Fra : Pwh

Dato : 01-04-09 11:02

Hm, skrev:

> Hanne/ som ingen chancer tager når det gælder hundens helbred

Nåeh, du fodrer da med tørkost, så det ved jeg snart ikke

Fra : Hm

Dato : 01-04-09 12:02

> Nåeh, du fodrer da med tørkost, så det ved jeg snart ikke

ja men -Jens det er jo netop derfor jeg fodre med en god tørkost

Hanne

Fra : Pwh

Dato : 02-04-09 15:47

Hm, skrev:
> "Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev i en meddelelse

> ja men -Jens det er jo netop derfor jeg fodre med en god tørkost

Så må du jo håbe på at din hund slipper for at få allergi, dårlige tænder,
stoppede analkirtler, ect, som kan værer af "sidegevinsterne"
ved at fodrer med tørkost

/Jens (som holder sig til det mere sikre og fodrer naturligt)

Fra : Hm

Dato : 02-04-09 16:00

> [...]
> ved at fodrer med tørkost
>
> /Jens (som holder sig til det mere sikre og fodrer naturligt)

Ja, det går jeg bestemt ud fra, de to schæfere jeg havde tidligere blev jo
henholdsvis 14½ og 13½ år, og fejlede intet, og de fik endda det samme mærke
foder hele livet.

Hanne/ som syntes det er helt fint/ mon Jens kan slå det

Fra : Pwh

Dato : 02-04-09 16:10

Hm, skrev:
> "Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev i en meddelelse

> Ja, det går jeg bestemt ud fra, de to schæfere jeg havde tidligere
> blev jo henholdsvis 14½ og 13½ år, og fejlede intet, og de fik endda
> det samme mærke foder hele livet.

Ja ok, Schæfere er nok så degenererede at de slet ikke kan
tåle at æde rigtig hundemad mere

> Hanne/ som syntes det er helt fint/ mon Jens kan slå det

Det vil tiden vise.
Dog er Tyson sluppet af med belægningen på sine tænder,
de var begyndt at mumle om tandrensning hos dyrelægen.
Og dårlig mave kan jeg ikke mindes at hundene har haft
siden vi gik væk fra tørkost.
Ofte bliver jeg også drillet med at jeg polerer deres pels,
sådan skinner de, selv dyrelægen har joket med det.
Så jeg føler at jeg er på rette spor

/Jens

Fra : ager

Dato : 02-04-09 17:10

apropos.. jeg blev lige ringet op i middags af min kødpusher hos vores
lokale slagter, jeg havde i mandags ordnet 20 lammemaver og indmad, og nu
havde han skåret kødet ned og havde samlet "lidt" sammen til mig..
jo tak, kødfulde lammehalse, ribben, nøgleben, skulderblade og en masse
afpuds.. jeg har 3 hunde der ligger i den sidste solstråle og skyder mave
nu.. og en fryser der bugner af godter. Lam er godt synes vufferne..

--
Mvh. Marie
www.agers.dk

Fra : Pwh

Dato : 02-04-09 17:16

ager, skrev:
> Lam er godt synes vufferne..

Vrøvl, de ville meget hellere have en gang Hills

/Jens (hvis hunde må nøjes med grisehaler og indvoldemix i aften)

Fra : Hm

Dato : 02-04-09 17:39

> Hm, skrev:
> Ja ok, Schæfere er nok så degenererede at de slet ikke kan
> tåle at æde rigtig hundemad mere

ja, hvis det er sådan, hvad jeg nu ikke tror, så er det jo faktisk ligemeget
når de så trives fint på tørfoder.

> [...]
> Ofte bliver jeg også drillet med at jeg polerer deres pels,
> sådan skinner de, selv dyrelægen har joket med det.

Ja, mine ´har aldrig haft brug for tandrensning, og deres pels har altid
været flot. nu er der jo forskel på en schæfer pels og en lab pels.

ja, dine havde dårlig mave fordi de fik Olivers, det er der jo en del hunde
der har fået af det foder.

Nu får min altså et ordentlig foder og hendes mave er altid i orden.

Hanne/ som stadig syntes at tørfoder er det rigtige

Fra : Pwh

Dato : 02-04-09 18:21

Hm, skrev:

> Ja, mine ´har aldrig haft brug for tandrensning, og deres pels har
> altid været flot. nu er der jo forskel på en schæfer pels og en lab
> pels.

Det er nu ikke det rene pjat de punkter jeg nævner mht "sidegevinsterne"
ved tørkost, det har for mange hunde faktisk givet de lidelser.
Det kan man så prøve at reppe på med medicin self,
men det kan ikke værer vejen frem.

> ja, dine havde dårlig mave fordi de fik Olivers, det er der jo en del
> hunde der har fået af det foder.

Olivers bliver da regnet for et ret så lødigt foder, men skal ikke gører
mig klog på det, pest eller kolera i mine øjne når man taler tørkost

> Nu får min altså et ordentlig foder og hendes mave er altid i orden.

Men snydt for en stor madoplevelse bliver hun.
Det er da en daglig fornøjelse for mig at se hundene sidde og savle
mens deres mad bliver gjort klar, det oplevede jeg ikke med tørkost.
faktisk primært defor jeg skiftede, at de så også trives bedre rent fysisk
er for mig bare en ekstrapræmie, men ikke mit primære motiv.

/Jens (som stadig mangler svar på hvorfor en ægte schæfer ikke bider)

Fra : Hm

Dato : 02-04-09 19:27

> /Jens (som stadig mangler svar på hvorfor en ægte schæfer ikke bider)

Jens, altså nu tager du noget ud af et sammenhæng,

"den er en ægte ( = god stambog) og sund schæferhund"

vi skrev om umotiveret overfald.

Hanne/ som stadig mener det ikke er naturlig for en schæfer at bide uden
grund

Fra : Pwh

Dato : 02-04-09 20:03

Hm, skrev:
> "Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev i en meddelelse

> Jens, altså nu tager du noget ud af et sammenhæng,
>
> "den er en ægte ( = god stambog) og sund schæferhund"

Jeg er ikke tankelæser og ved derfor ikke hvad du mente med ægte.
Almendeligvis må man vel regne en hund med stambog for at værer ægte,
om stambogen så er god eller ej.
Jeg spurgte blot til hvad du mente, og du svarede lidt kryptisk.

> vi skrev om umotiveret overfald.
>
> Hanne/ som stadig mener det ikke er naturlig for en schæfer at bide
> uden grund

Den omtalte schæfer følte nok selv den havde en god grund

/Jens (hvis hunde er gået i koma efter et kæmpemåltid)

Fra : jopa

Dato : 03-04-09 13:01

"Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev

> /Jens (som stadig mangler svar på hvorfor en ægte schæfer ikke bider)

Det er sgu ikke en ægte schæfer hvis den ikke gør det med stor fornøjelse.
Gad ikke at have den hvis den ikke ville.

--
Mvh. John
http://jp-web.dk

Fra : Pwh

Dato : 03-04-09 15:40

jopa, skrev:
> "Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev

> Det er sgu ikke en ægte schæfer hvis den ikke gør det med stor
> fornøjelse. Gad ikke at have den hvis den ikke ville.

Nemlig.
Men er der ikke også noget om at det ikke er en rigtig
Schæfer som Hanne har, men en af dem i miniformat.
Ligesom en Toypuddel hedder det måske en Toyschæfer,
de kan nok næppe gører en flue fortræd

/Jens

Fra : jopa

Dato : 03-04-09 16:01

"Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev
> Men er der ikke også noget om at det ikke er en rigtig
> Schæfer som Hanne har, men en af dem i miniformat.

Jo en af de små der kommer i møbler.

--
Mvh. John
http://jp-web.dk

Fra : Hm

Dato : 03-04-09 16:08

"jopa" <admin@jp-web.invalid> skrev i en meddelelse
> "Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev
>
> Jo en af de små der kommer i møbler.

Nu er der nu ikke noget mini over hende, men naturligvis må hun da komme i
sofaen og sengen

Hanne/ som syntes John fedter for Jens

Fra : Pwh

Dato : 03-04-09 17:23

Hm, skrev:
> "jopa" <admin@jp-web.invalid> skrev i en meddelelse

> Nu er der nu ikke noget mini over hende,

Vejer hun mere eller mindre end 40 kg

/Jens

Fra : Hm

Dato : 03-04-09 17:54

> Vejer hun mere eller mindre end 40 kg
>
> /Jens

Under - da hun en smuk slank og langbenet pige, men ikke blond.

Hanne/ som tror Jens´s tæve er lille, buttet og kortbenet

Fra : Pwh

Dato : 03-04-09 17:58

Hm, skrev:

> Under - da hun en smuk slank og langbenet pige, men ikke blond.

Så er det en minihund .-)

> Hanne/ som tror Jens´s tæve er lille, buttet og kortbenet

Så tror du fejl, dog må hun godt smide 2 kg vinterflæsk

/Jens

Fra : Hm

Dato : 03-04-09 18:16

> Så tror du fejl, dog må hun godt smide 2 kg vinterflæsk
>
> /Jens

indrøm bare at hun er lidt buttet og ikke særlig langbenet.

Hanne

Fra : Pwh

Dato : 03-04-09 18:48

Hm, skrev:
> "Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev i en meddelelse

> indrøm bare at hun er lidt buttet og ikke særlig langbenet.

Indrømmet, når hun får svømmet lidt er hun dog igen
40kg rent muskler, min egen lille kampvogn som klapser
minischæfere af med den ene pote på ryggen

/Jens

Fra : Pwh

Dato : 03-04-09 17:23

jopa, skrev:
> "Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev
>
> Jo en af de små der kommer i møbler.

Ok, et bid fra sådan en er vel ikke værre end et myggestik

/Jens

Fra : Hm

Dato : 03-04-09 17:51

> Ok, et bid fra sådan en er vel ikke værre end et myggestik
>
> /Jens

håber jeg da ikke

Hanne/ som ikke kan lide myggestik.

Fra : Pwh

Dato : 03-04-09 18:00

Hm, skrev:

> håber jeg da ikke

Altså en nyttesløs minihund

/Jens (hvis hunde bider en anelse hårdere en en myg)

Fra : Hm

Dato : 03-04-09 18:15

> Altså en nyttesløs minihund

Nej, bestemt ikke, hun opfylder til fulde og mere til mine forventninger -
smuk at se på, god til at fortælle når der kommer gæster, lege med
børnebørn, hjælpe til med fejning og 1000 andre nyttige ting

hanne/ hvis hund altid er glad og en kyssehund

Fra : Pwh

Dato : 03-04-09 18:51

Hm, skrev:
> [...]
> forventninger - smuk at se på, god til at fortælle når der kommer
> gæster, lege med børnebørn, hjælpe til med fejning og 1000 andre

En hund skal da kunne passe på flokken og sit hjem.

> hanne/ hvis hund altid er glad og en kyssehund

Bvadr, man kysser sgu da ikke en hund.

/Jens

Fra : Hm

Dato : 03-04-09 21:08

> En hund skal da kunne passe på flokken og sit hjem.

> Bvadr, man kysser sgu da ikke en hund.

Nej, for pokker jeg gør ikke - hun prøver heller ikke med mig.

men alle andre kan få alle dem de ønsker og mange flere til, hun ved hun
ikke må, men kan ikke lade være, hvis folk ikke selv siger fra.

Hanne/ som tror alle de kys kan skræmme selv den værste tyv væk.

Fra : Ivan Madsen

Dato : 03-04-09 21:19

On Fri, 3 Apr 2009 22:07:41 +0200, "Hm" <mishm8116@gmail.com> wrote:

> [...]
>ikke må, men kan ikke lade være, hvis folk ikke selv siger fra.
>
>Hanne/ som tror alle de kys kan skræmme selv den værste tyv væk.

Vi har den tro, at tre utroligt ivrige kælepotter kan skræmme alle
tyve væk - især fordi især de to af dem har et enormt godt gø ))
Hvis de kommer indenfor falder de sq over alle de mobile uldtæpper 17
gange før de slipper ud igen )
Iøvrigt ved jeg fra meget pålidelig kilde (bekendt fra for længe
siden, der siden har har frekventeret diverse fængsler for indbrud -
jeg troede det var værtshussnak dengang) at bare at se en hund gjorde
man valgte en anden adresse. Og mere end en hund, så var naboen også
fri

Fra : Pwh

Dato : 04-04-09 08:38

Hm, skrev:

> Nej, for pokker jeg gør ikke - hun prøver heller ikke med mig.
>
> men alle andre kan få alle dem de ønsker og mange flere til, hun ved
> hun ikke må, men kan ikke lade være, hvis folk ikke selv siger fra.

Hæ, precis sådan er Angel også, det sker også at hun får
lusket en tungeslasker ind hos mig, selvom hun ikke må
Tror nu man skal afholde børn fra at gører det, de kan altså
blive syge af det, det må voksne selv værer obs på.

/Jens

Fra : jopa

Dato : 03-04-09 13:00

"Hm" <mishm8116@gmail.com> skrev

> Hanne/ som stadig syntes at tørfoder er det rigtige

Det er da det eneste rigtige og letteste.
Livet er sgu til andet end at ordne mad.
Næ du et halvt kilo i skålen som er væk på under et min.
Så kan de få en flæskesteg eller lignende en gang i mellem.

--
Mvh. John
http://jp-web.dk

Fra : Pwh

Dato : 03-04-09 15:45

jopa, skrev:
> "Hm" <mishm8116@gmail.com> skrev

> Det er da det eneste rigtige og letteste.
> Livet er sgu til andet end at ordne mad.

Du lever måske også af færdigretter bare for at spare tid
Alvorligt talt bruger jeg nok ikke mere end 5 min om dagen
på deres mad, faktisk selve indkøbet der tager mest tid.

> Næ du et halvt kilo i skålen som er væk på under et min.

Også min oplevelse, trist for hunden.

> Så kan de få en flæskesteg eller lignende en gang i mellem.

Griserhaler er populært her.

/Jens

Fra : jopa

Dato : 03-04-09 16:04

"Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev

> Du lever måske også af færdigretter bare for at spare tid
> Alvorligt talt bruger jeg nok ikke mere end 5 min om dagen
> på deres mad, faktisk selve indkøbet der tager mest tid.

Gider ikke bruge energi på det.
Milo får en steg eller fisk eller måske en pose kyllingelår 1 til 2 gange
om ugen.
Hvad der lige er på tilbud.
Der går så måske et par min mere så er det væk

--
Mvh. John
http://web-graphic.dk

Fra : Pwh

Dato : 03-04-09 17:29

jopa, skrev:
> [...]
> gange om ugen.
> Hvad der lige er på tilbud.
> Der går så måske et par min mere så er det væk

Hvorfor lever han dog ikke 100% af tørkost hvis det nu er så godt

/Jens (hvis hunde også æder meget af det der er på tilbud)

Fra : jopa

Dato : 03-04-09 18:21

"Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev

> Hvorfor lever han dog ikke 100% af tørkost hvis det nu er så godt

Det var måske en ide

--
Mvh. John
http://jp-web.dk

Fra : Pwh

Dato : 03-04-09 19:00

jopa, skrev:
> "Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev

> Det var måske en ide

Bare ikke en af de gode, forsæt du hellere som nu.

Overvejede selv på et tidspunkt at ½-barfe, fik det så frarådet.
Men har også fundet ud af at det ikke ville aflaste mig ret meget,
kører jo med El-kama grøntmix som grundfoder, og det køber jeg 30kg
af gangen af, det skal så i princippet bare blandes med et eller andet som
dækker proteinbehovet, og der er nok fra alm husholdning at vælge imellem.
Det der halvreligiøse barfning gider jeg ikke, så meget går jeg sgu da heller
ikke op i hvad jeg selv fylder i hovedet, og jeg skal da leve længere end mine hunde.
Sætter man sig grundlæggende ind i hvad der er godt og skidt for en hund at æde
er det yderst simpelt at brygge et nærende måltid sammen,
sgu ikke en videnskab som foderfabrikanterne vil snyde folk til at tro.

/Jens

Fra : jopa

Dato : 03-04-09 21:59

"Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev

> Bare ikke en af de gode, forsæt du hellere som nu.

Tror såmænd at det betyder mere for min hund at den bor et sted hvor den kan
rende frit, fange og spise en hare eller en kat.
Ligge på gårdspladsen og knurre af dem der kommer forbi på vejen, end de 2
min det tager at æde.
Så mad er en nødvendig biting her.
Har jeg glemt at bestille foder, så får han sgu dåsemad fra Netto eller en
pose Royal Canin ind til jeg får foder hjem.
Han er bedøvende, alt ryger ned lige hurtigt, og han er parat til en portion
mere uanset hvad jeg serverer for ham.

Tør slet ikke veje ham

--
Mvh. John
http://jp-web.dk

Fra : Pwh

Dato : 04-04-09 08:34

jopa, skrev:
> [...]
> den kan rende frit, fange og spise en hare eller en kat.
> Ligge på gårdspladsen og knurre af dem der kommer forbi på vejen, end

Der er self stor forskel på hundes madglæde, mine er ret madglade.
Og jeg kan bestemt mærke forskel på om de får noget der smager dem,
eller det bare er noget halvkedeligt, så det er et af dagens højdepunkter på
linie med feks en gåtur, som jo også kan værer mere eller mindre spændende.
Mine hunde keder sig da hvis vi går den samme tur for ofte,
så hvorfor skulle de ikke også værdsætte variation mht foderet.

> Har jeg glemt at bestille foder, så får han sgu dåsemad fra Netto
> eller en pose Royal Canin ind til jeg får foder hjem.

Igen fordelen ved ikke strikts at ville kører med tørkost,
jeg kan altid finde et eller andet sundt som hundene kan æde
indtil jeg alligevel skal købe ind.
Færdigfoder gider jeg dog ikke købe til dem, spild af penge
når man lige så godt kan give dem et eller andet råt der er sundere.

Men nu kan jeg også lide at lave god mad til mig selv,
så er det sikkert meget naturligt at man vil gører det samme
for sin hund når man ser den værdsætter det.

/Jens

Fra : Hm

Dato : 03-04-09 15:31

> [...]
> Næ du et halvt kilo i skålen som er væk på under et min.
> Så kan de få en flæskesteg eller lignende en gang i mellem.

Sådan -John, endelig en med den rette forståelse, men nu har vi jo også
"rigtige" hunde

Hanne/ som tror Jens får det dårligt nu.

Fra : Pwh

Dato : 03-04-09 17:26

Hm, skrev:
> "jopa" <admin@jp-web.invalid> skrev i en meddelelse

> Sådan -John, endelig en med den rette forståelse,

Har aldrig benægtet at tørkost er fint for den dovne hundeejer

/Jens (som gerne bruger tid på sine hunde)

Fra : Benny Mortensen

Dato : 01-04-09 07:22

"Morten P" <spam@spam.spam> skrev i en meddelelse
> Jeg har brug for en vandflaske a la dem til marsvin og kaniner.
> Men findes det til hunde?
> Og kan de overhovedet (generelt) finde ud af at bruge dem så?

Hvad med en automat til høns, den kan indeholde 30 liter

M.V.H....Benny..