graver huller i græsplænen
Fra : Ukendt

Dato : 29-03-09 12:40

Hej NG.

Vores puddel på 7 mdr graver huller i græsplænen "for sjov". Hvordan
forhindrer jeg dette?

/Spilopmager

Fra : jopa

Dato : 29-03-09 13:13

"Spilopmager" <spilopmagerSNABELAhotmail.com> skrev

> Vores puddel på 7 mdr graver huller i græsplænen "for sjov". Hvordan
> forhindrer jeg dette?

Ved at fortælle den at du ikke vil have det.
Altså et "NEJ" hver gang den skal til det

--
Mvh. John
http://jp-web.dk

Fra : Fister Løgsovs

Dato : 29-03-09 17:07

Følgende er skrevet af jopa:
> "Spilopmager" <spilopmagerSNABELAhotmail.com> skrev

> Ved at fortælle den at du ikke vil have det.
> Altså et "NEJ" hver gang den skal til det

Kodeordet er _skal til det_
Kai

Fra : Tove Krieger

Dato : 29-03-09 20:13

In news:mn.ec3e7d93f35ebcd7.88596@invalid.za,
Fister Løgsovs <None@invalid.za> typed:
> Følgende er skrevet af jopa:

> Kodeordet er _skal til det_
> Kai

Pudler plejer jo at blive betegnet som meget intelligente, så det er da
pudsigt at min lille kat øjeblikkelig holder op med det hun har "gang i"
hvis jeg siger NEJ til hende, for katte plejer jo (meget fejlagtigt) at få
skyld for at være mindre intelligente. Jeg er sikker på at du sagtens kan
lære din puddel hvad den må, og især hvad den ikke må.

Har du prøvet at lægge lidt legetøj og f.eks. et par bolde ud på plænen når
hun opholder sig der. Det kan da være at de er mere interessante end at
grave i plænen.

Den er jo ikke helt ude over hvalpestadiet endnu, så mon ikke den lærer det
?

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : ager

Dato : 30-03-09 06:35

"Tove Krieger" <missminimiv@privat.dk> skrev i meddelelsen
news:49cfc81d$0$56770> Har du prøvet at lægge lidt legetøj og f.eks. et par
> [...]
> grave i plænen.
>
> Den er jo ikke helt ude over hvalpestadiet endnu, så mon ikke den lærer

Frigg, min plejehund på 1,5 år, en typisk retrievertype ganske intelligent
og legeglad, har omdannet vores have til et åbent månelandskab.. hun graver
op, graver ned, graver for sjov, graver for alvor..hun elsker at grave!.
mine egne har aldrig gjort det, med undtagelse af en enkelt gang, hvor Loui
og Rasmus i fælleskab gravede ud til en havedam (rasmus`forklaring), men
ikke ellers.

Frigg ved godt at jeg ikke vil have det, men alligvel skal jeg fortælle
hende det hver gang jeg opdager det, hun stopper så også øjeblikkeligt.. men
skal alligevel lige prøve om hun kan gøre det uset.
vores have er stor, og jeg kan kun se lidt af den fra vinduerne, så det er
rent held hvis jeg ser det.

Så er det først en mani de har fået, er man nød til at være over dem
konstant i en periode for at forhindre det hver gang, og før de er gået i
krig.

Mvh. Marie - som heldigvis ikke er hysterisk med sin have, men som er træt
af møgbeskidte blonde pejehunde /-:

Fra : Hm

Dato : 30-03-09 10:20

> [...]
> mine egne har aldrig gjort det, med undtagelse af en enkelt gang, hvor
> Loui og Rasmus i fælleskab gravede ud til en havedam rasmus`forklaring),
------------
lol

som de andre også skriver, dårlig vane.

Min meget aktive schæfer gravede også i bede og plæne da hun var ganske
lille,

Jeg indhegnede bede - skældte ud med "nej" - lagde fliser over alle huller,
så jeg næsten helt havde glemt at det faktisk var en græsplæne jeg havde.
I løbet af en måned tog jeg hegn ned, nu går hun faktisk slet ikke ind i
bedene. (3 år efter)
Fliser kunne flyttes, og hun har ikke gravet et hul siden.
Så hold ud og blive ved med at sige du ikke vil have det.

Hanne

Fra : Pwh

Dato : 31-03-09 21:28

Tove Krieger, skrev:
> Pudler plejer jo at blive betegnet som meget intelligente, så det er
> da pudsigt at min lille kat øjeblikkelig holder op med det hun har
> "gang i" hvis jeg siger NEJ til hende,

Kan du ikke overtage min kat et par uger

/Jens

Fra : Tove Krieger

Dato : 31-03-09 23:44

In news:gqtudj$2l2b$1@newsbin.cybercity.dk,
Pwh <kkkjhh@email.dk> typed:

> Kan du ikke overtage min kat et par uger
>
> /Jens

Det ville jeg da meget gerne, men jeg tror at Mini vil protestere højlydt,
og desuden vil hun sikkert ikke dele hendes sejfileter med andre.

Fra : Leo

Dato : 31-03-09 02:01

> Vores puddel på 7 mdr graver huller i græsplænen "for sjov". Hvordan
> forhindrer jeg dette?

Aktivere den på anden måde !!!

Jeg kender ikke den hunde race andet end på de grimme af slagsen der ses med
mellemrum fordi de bliver brugte som udklædningsdukker, men med tiden og
overvågning får du den sikkert stoppet med uvanen, og det tyder jo på den
keder sig.

Marie Hansson har skrevet bogen "Min bedste Ven", der i kan du læse noget om
at lære din hund ting, og måske få ideer til hvordan du kan aktivere den så
den glemmer det med at grave.

Hygge
Leo

Fra : Ukendt

Dato : 03-04-09 09:55

Takker for Jeres indslag, men synes jeg har prøver de fleste uden held lige
siden han begyndte sin uvane.

Har forsøgt at holde den væk med indhegning.
Har forsøgt at skælde ud, flytte ham til andet sted, når han gør det.
Har lagt legetøj på plænene.
Selv når jeg aktiverer ham med leg, syntes han det er sjovt at grave huller
imens!

Hans urin er nu også ved at dræbe plænen, så jeg lægger nok fliser over det
hele nu.

/Spilopmager

Fra : Leo

Dato : 04-04-09 20:57

> Hans urin er nu også ved at dræbe plænen, så jeg lægger nok fliser over
> det hele nu.

Alternativ ide
Hvad med en sandkasse hvor den godt må grave, evt. på den anden side af
huset, du kan evt. lokke den til at grave der ved at gemme godbider.
Nå det er bare min personlige filesofi, og måske noget der ikke virker, det
kan være det bare fremmer hundens trang til at grave.

At dens urin ødelægger din plæne kan du jo ændre ved at gå en tur med den i
stedet for at lukke den i haven for at besørge sig.

Men dit første indlæg kom for ca. 1 uge siden, hvis du giver op så hurtig
har du et problem, når den begynder at lave noget inde som den ikke burde,
nogle ting kan tage flere måneder at fra lære hunden.

Jeg har dog stadig ikke hørt hvor meget tid du bruger sammen med din hund,
men du kan jo læse følgende fra netdyredoktoren
http://www.netdyredoktor.dk/sw21661.asp

Og du vil finde ud af at du bruger for lidt tid sammen med din hund, eller
på at aktivere den.

Fliser i haven flytter bare problemet med at grave til noget andet, og så er
det måske møbler der skal bides i stykker, eller noget andet, potteplantere
eller hvad ved jeg.

Anders Hallgren har skrevet bogen "Forstår du din hund ?", den kan man lære
meget af, om hvorfor en hund gør som den gør, og de fejl hunden gør, skyldes
som oftes misforståelser hos ejeren.

Fra : Ukendt

Dato : 16-04-09 19:28

"Leo" <leo@leo.lir.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> http://www.netdyredoktor.dk/sw21661.asp
>
> Og du vil finde ud af at du bruger for lidt tid sammen med din hund, eller

Helt ærligt... det er lige før jeg bliver fornærmet!
Min hund bliver luftet mindst to gange om dagen på gåture ad ½-1 time ad
gangen. Nogle dage får den også en tur midt på dagen.
Dertil 1-2 timers aktivering/leg samt yderligere tid til soignering.
Er det mon for lidt??

Vores hund er ellers meget afrettet. Den ødelægger intet indenfor, så det er
kun mit problem i haven der virkelig irriterer mig.
Jeg har nu lavet en lille plads med perlesten, som den allerede har lært at
tisse i. Jubiii!!!!!!!!

hilsen
Spilopmager