Bredde på bil og campingvogn
Fra : Farmer

Dato : 11-03-09 18:56

Hej ng

Jeg er blevet tilbudt en Burstner 550 tk fra 2004 men det er vist en 250 cm
campingvogn ?? er det ikk, og min Skoda Oktavia er jo kun 176,9 cm det er
jo lige godt 3 cm for smal til at jeg må køre med den, men jeg har ladet mig
fortælle at man må sætte noget skærmkant eller skilt eller lignende på
forskærmene så den bliver det bredere men holder det er det lovligt oss i
udlandet eller hva ??

Mvh Brian.

Fra : Carsten Stage

Dato : 11-03-09 19:33

"Farmer" <brikae@youmail.dk> skrev i meddelelsen
> Hej ng
>
> Jeg er blevet tilbudt en Burstner 550 tk fra 2004 men det er vist en 250
> cm campingvogn

Kontroller først campingvognens "rigtige" bredde - jeg har endnu tilgode at
se en 250 cv campingvogn være 250 cm... Men hvem ved, Büerstner kunne være
den første.

> [...]
> at jeg må køre med den, men jeg har ladet mig fortælle at man må sætte
> noget skærmkant eller skilt eller lignende på forskærmene så den bliver

Jo, den holder. Jeg erindrer ikke lige, om den skal synes med det eller ej.
Bilens bredde kan øges med op til 5 Centimerer på den måde.

men holder det er det lovligt oss i
> udlandet eller hva ??

Hvis et dansk registreret køretøj kan køres lovligt på vejene, så er det
også lovligt at køre i de fleste andre lande...

--
Med venlig hilsen,

Carsten Stage

Fra : Farmer

Dato : 12-03-09 17:10

Hej Ng

Er der nogen der ved hvad der sker ved bare at køre med vognen hvis den er
ca 3,1 cm for bred til bilen altså jeg mener hvis man bliver stoppet af
politiet er det bare en lille bøde eller er det klip i kørekortet og hvad
med forsikring hvis man er indblandet i et uheld.

Mvh.

Fra : BigMac

Dato : 12-03-09 18:05

"Farmer" <brikae@youmail.dk> skrev i en meddelelse
> Hej Ng
>
> Er der nogen der ved hvad der sker ved bare at køre med vognen hvis den er
> ca 3,1 cm for bred til bilen altså jeg mener hvis man bliver stoppet af

monter plast/gummi skærmforøger på dine skærme, det er set før og lovligt...

Fra : Farmer

Dato : 12-03-09 19:05

Hej Ng

kan man ikke få nogle der lige kan klipses på eller lignende jeg har kun
fundet nogle med dobbeltklæbende tape i thansen og jeg er ikk så vild med at
de er limet på. og hvor køber man dem evt.

Mvh.

Fra : claus b.p.

Dato : 18-03-09 22:55

Farmer wrote:
> [...]
> stoppet af politiet er det bare en lille bøde eller er det klip i
> kørekortet og hvad med forsikring hvis man er indblandet i et uheld.

Det kan sikkert udløse en gedigen bøde, men ikke et klip. Se her vedr. klip:
http://www.sikkertrafik.dk/2d143e80

Det er formentlig ikke noget en almindelig politimand vil gå særlig meget op
i, det er jo en ren teknisk forseelse, forudsat spejlene er monteret så man
har det fornødne udkik. Men risikoen er teoretisk tilstede, ligesom en
krakilsk forsikringsmand også vil kunne udnytte det i forbindelse med en
ulykke, til at reducere erstatningen, eller i hvertfald gøre tingene
besværlige. Hvis der ikke skal andet til end et par stykker gummi med
selvlæbende tape for at undgå problemer, hvad kan så holde en tilbage?

/Claus

Fra : "Jørgen L."

Dato : 26-03-10 16:35

Den 11-03-2009 18:56, Farmer skrev:
> [...]
> fortælle at man må sætte noget skærmkant eller skilt eller lignende på
> forskærmene så den bliver det bredere men holder det er det lovligt oss i

Hej Brian

Din CV er nok nærmere 248, men prøv at tale med en Burstner forhandler,
for det kommer an på hvad den er typegodkendt til.
og så lidt om reglerne.
er en bil som i dit tilfælde 176,1 eller mere skal der rundes op til 177.
er cven som i mit tilfælde 247,6 (LMC 560 fra 2006) skal der rundes ned
til 247 altså ville du lovligt i forhold til bredden køre med min cv
Bil rundes altid op til nærmeste hele antal cm og cv modsat ned til
nærmeste hele antal cm.

Hilsen Jørgen

Fra : Carsten Stage

Dato : 26-03-10 23:34

"260310 - Jørgen L." wrote:

> Din CV er nok nærmere 248, .........

Jørgen, er du gået over 12 måneder baglæns, for at svare på alle indlæg....

--
Med venlig hilsen,

Carsten Stage

Fra : "Jørgen L."

Dato : 27-03-10 01:25

Den 26-03-2010 23:33, Carsten Stage skrev:

> Jørgen, er du gået over 12 måneder baglæns, for at svare på alle
> indlæg....

Næ jeg så det først efter at jeg havde fyret den af.
Jeg havde totalt nedbrud på min bærbare og så besluttede jeg i min
visdom at tiden var eller skulle jeg sige aldrig har været der for
vista, så det blev win7 men der er ikke outlook i mere så jeg det blev
mozilla thunderbird, og den er lidt anderledes derfor opdagede jeg det ikke.

Hilsen Jørgen

Fra : Carsten Stage

Dato : 27-03-10 07:09

"Jørgen L." wrote:

> Næ jeg så det først efter at jeg havde fyret den af.

Det sker...

> Jeg havde totalt nedbrud på min bærbare...

Øv, surt. Forhåbentlig har du gemt alt det vigtige andetsteds.

--
Med venlig hilsen,

Carsten Stage