Danske tegn i Perl/Tk
Fra : Steen Hansen

Dato : 04-04-09 18:39

Jeg har lidt problemer med at få danske tegn i et Perl/Tk program jeg
arbejder på. Alle danske bogstaver vises som to tegn hvoraf det første
er à (A-tilde). Jeg udvikler programmet på Linux, men problemet findes
også på Windows. Et eksempel vises herunder. Er der nogen der har et bud
på, hvad der er galt? Mangler jeg et modul eller hvad?

På forhånd tak
Steen Hansen, Aalborg.

#!/usr/bin/perl
use Tk;

my $mw = MainWindow->new;
$mw->title("Test æøå ÆØÅ");

MainLoop;

Fra : Adam Sjøgren

Dato : 07-04-09 21:20

On Sat, 04 Apr 2009 19:39:09 +0200, Steen wrote:

> Jeg har lidt problemer med at få danske tegn i et Perl/Tk program jeg
> arbejder på. Alle danske bogstaver vises som to tegn hvoraf det første
> er à (A-tilde).

Det lyder som om noget ikke har fattet at det er utf8-tegn... Hjælper
det at smide et "use utf8;" ind i toppen?

Mvh.

Adam

--
"En fjern transistor stiller ind på Kalundborg" Adam Sjøgren
asjo@koldfront.dk

Fra : Steen Hansen

Dato : 08-04-09 17:18

Adam Sjøgren wrote:
> Det lyder som om noget ikke har fattet at det er utf8-tegn... Hjælper
> det at smide et "use utf8;" ind i toppen?
Nej det har jeg prøvet. Men det hjalp at smide "use encoding 'utf8';"
ind i stedet. Tak for svaret.

-Steen Hansen, Aalborg