Trainee uddannelser - udland?
Fra : paladsrevolution@gma~

Dato : 31-03-09 07:33

Undskyld hvis jeg stiller spørgsmålet i den forkerte gruppe - jeg
håber I kan hjælpe mig videre

Hvordan forholder det sig med trainee uddannelser i store danske
internationale virksomheder.

Hvad ender man ud med efter endt trainee uddannelse - er det anerkendt
som en bachelor grad eller giver den slet ingen merit senere på
universitetet eller anden højere uddannelse?

Giv mig lidt inpurt til hvad en trainee er for en størrelse

På forhånd tak

Fra : Marianne

Dato : 26-04-09 19:04

<paladsrevolution@gmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]

>som en bachelor grad eller giver den slet ingen merit senere på
>universitetet eller anden højere uddannelse?

Slet ingen.

>Giv mig lidt inpurt til hvad en trainee er for en størrelse

Det er normalt en slags mesterlæreforløb efter endt akademisk uddannelse.
men nogle forløb kræver ikke uddannelse forinden. Man introduceres til
forskellige sider af virksomheden gennem praktisk kendskab - normalt til en
indslusningsløn.

mvh
Marianne