Forbindelse ustabil, men kun under surfing~
Fra : Lars Berg

Dato : 30-03-09 13:37

Hej.

Jeg har længe (over 1 år) haft et problem med min ADSL-forbindelse og
vil nu (igen) prøve at få gjort noget ved det.
Problemet er at ofte under surf er mit internet meget ustabilt.
Problemet er der ikke altid, men ret ofte.

Dvs at hvis jeg besøger en side er det ikke altid at siden bliver
indlæst ordenligt. Problemet kan være:
- Siden er helt blank. (og loader næsten ikke før den responder med
den blanke side)
- Den ikke fået indlæst stylesheetet ordenligt, så siden er helt
forkert.
- Billeder mangler.
- Siden loader evigt uden der kommer noget frem.
- I google når jeg søger får jeg ofte et "Bad Request. Your client has
issued a malformed or illegal request. "

Oftest hjælper det hvis jeg reloader siden et par gange. Så plejer den
at komme til at virke. Som om den lige skal have et par forsøg. Især
eb.dk og facebook.com synes jeg tit jeg har problemer med. Så tænker
måske det er sider der har mange requests.. på den anden side har
google.dk vel ikke mange requests og den fejler også tit. Gmail virker
tilgengæld for det meste fint.

Download af filer går helt fint of hurtigt hurtigt og jeg taber
sjældent forbindelsen. Messenger plejer heller ikke at have nogle
problemer.
Så problemet relaterer sig til browserere. Der er ingen forskel om jeg
bruger IE, firefox eller Chrome.

Min linie er en Cybercity 20Mbit ADSL.
Jeg har før fået CC til at fejltjekke min linie og de siger hver gang
at de ikke kan se der er nogle problemer med den. Har også prøvet at
sænke hastigheden på den uden resultat.

Jeg har også i min desperation købt en anden router (en linksys) som
jeg nu bruger istedet for den medfølgende router. Det har ikke
hjulpet.

Kører Windows XP. Har prøvet at disable firewalls, antivirus, adware
osv uden forskel.

Nogen der har en idé til hvad der kan være galt? Er det realistisk at
det vil hjælpe at få en anden udbyder. Det er vel samme kabel det skal
igennem?

mvh Lars

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 30-03-09 13:58

On 30 Mar., 21:36, Lars Berg <mesterl...@gmail.com> wrote:

> Nogen der har en idé til hvad der kan være galt? Er det realistisk at
> det vil hjælpe at få en anden udbyder. Det er vel samme kabel det skal
> igennem?

Ja, men hvad har du af kabel fra routeren til pc´en? Et bud ud fra din
beskrivelse kan være fx et hjemmelavet Lankabel der er monteret
forkert...Hvis det er tilfældet få det lavet eller køb et færdigt

Men ellers kan det fx være DNS serveren der er langsom er et andet
bud... Prøv en anden DNSserver...

Fra : Leif Neland

Dato : 06-04-09 13:24

Lars Berg wrote:
> [...]
> Problemet er at ofte under surf er mit internet meget ustabilt.
> Problemet er der ikke altid, men ret ofte.

Er din maskine bærbar, så du kan prøve et andet sted, eller kan du prøve med
en anden(s) maskine på din forbindelse?

Leif