AM200 på CyberCity smider forbindelsen
Fra : Frank K. Jensen

Dato : 30-03-09 16:37

Hej

Pga. problemer med den router CyberCity leverede med, har jeg købt et
Linksys AM200 modem i stedet for. Efter der har jeg så en Linksys/Sipura
SPA-2100 router med IP-telefoni (hos telsom.dk).

Det hele kører sådan set fint, pånær at modemet sommetider mister
forbindelsen (ca. 1-2 gange om måneden). Det virker som om, at den eneste
måde at få forbindelsen op at køre igen, er at sætte den gamle router på i
stedet for modemet. Når den gamle router har forbindelse, kan jeg så bare
sætte modemet på igen, og alt kører som før.

Jeg kan ikke forstå, hvorfor det skal være nødvendigt. Er der nogen der kan
hjælpe?

mvh Frank

Fra : Ole Rasmussen

Dato : 30-03-09 21:26

Hej

"Frank K. Jensen" <frank2007-slet-dette-samt-årstal@indbakke.com> wrote:

> [...]

>sætte modemet på igen, og alt kører som før.

>Jeg kan ikke forstå, hvorfor det skal være nødvendigt. Er der nogen der kan

Benytter selv samme opsætning, bortset fra at jeg har en router efter
AM200 modemet.

Jeg syntes ikke at jeg oplever at modemet normalt taber forbindelsen, og
hvis det er sket har det ihvertfald automatisk oprettet forbindelsen
igen. - Men ellers er en lettere løsning end at sætte den oprindelige
router på, at gå ind i modemets menu. - I hovednenuen, længst til højre,
under "Status" længst nede, kan du bede modemet om at henholdsvis
connecte, eller disconnecte forbindelsen, prøv det... Og ellers kan du
under "Administration, længst til højre, reboote modemet, så vil det
ihvertfald oprette forbindelsen igen. Og endelig er der jo muligheden
med at afbryde strømmen et øjeblik og tænde igen...

--
M.v.h. Ole ®

"Skik følge, eller land fly"

Fra : Frank K. Jensen

Dato : 01-04-09 21:49

"Ole Rasmussen" <newsfeeds@FJERN.melby-online.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> ihvertfald oprette forbindelsen igen. Og endelig er der jo muligheden
> med at afbryde strømmen et øjeblik og tænde igen...

Det er jo netop der ikke virker, hvilket jeg synes er underligt. Jeg kan
IKKE bare tage strømmen, men SKAL sætte CyberCitys router på, før jeg kan få
forbindelse med modemet igen...

mvh Frank

Fra : Chano Andersen

Dato : 01-04-09 23:05

Frank K. Jensen wrote:
> Det er jo netop der ikke virker, hvilket jeg synes er underligt. Jeg kan
> IKKE bare tage strømmen, men SKAL sætte CyberCitys router på, før jeg kan få
> forbindelse med modemet igen...

Cybercity benytter PPPoA, understøtter modemmet det, og er det opsat
korrekt?

Kan du stille uret efter, hvornår linien dør, eller er der stor forskel
på det?

- Chano Andersen

Fra : Frank K. Jensen

Dato : 02-04-09 16:01

"Chano Andersen" <sunsite012009@chanoandersen.dk> skrev i en meddelelse

> Cybercity benytter PPPoA, understøtter modemmet det, og er det opsat
> korrekt?

Ja, det køre fint i flere uger af gangen.

> Kan du stille uret efter, hvornår linien dør, eller er der stor forskel på
> det?

Jeg kan ikke se noget system i det. Det er sket flere gange, mens jeg har
været på arbejde, hvor det så ikke har virket, når jeg kommer hjem, og der
er sket 2-3 gange sent om aftenen, hvor jeg har siddet og brugt computeren.

mvh Frank

Fra : Chano Andersen

Dato : 02-04-09 23:18

Frank K. Jensen wrote:
> "Chano Andersen" <sunsite012009@chanoandersen.dk> skrev i en meddelelse
>
> Ja, det køre fint i flere uger af gangen.

Der er intet der forhindre, at et timeout er på flere uger. ;)

Men, har du set om du kunne finde andre med samme problem på google? Det
er desværre de færrste der bekender sig til nyhedsgrupper nu til dags.
Det er kun os gamle rotter, der har brugt nettet siden midten af
90'erne, der kender til deres eksistens. ;) (Undtagelsen er folk der er
blevet lokket til at bruge dem, via venner og bekendte, der er gamle rotter)

> [...]
> er sket 2-3 gange sent om aftenen, hvor jeg har siddet og brugt computeren.

Tja, kunne være at centralen resetter forbindelsen, det er også sket for
mig et par gange, med CCs egen router. Der går ofte lige et par
minutter, så er der hul igennem. Så sent som i aftes forsvandt
forbindelsen i længere tid, og efter en reset af ADSL forbindelsen i
routerens menu (Hvad det præcis gør, ved jeg ikke, og om det var
tilfældigt er også uklart), virkede den igen. (Prøvede dog ikke en tænd
og sluk, da jeg ikke gad rejse mig fra stolen, for at nå knappen på
routeren. :P )

- Chano Andersen