ORDB: CyberCity Support Blacklisted
Fra : Henrik Laursen

Dato : 03-04-09 02:48

Det er sgu da underligt.
Jeg har lige tilføjet min POP3 konto hos CyberCity til min Mailwasher
og promte meldte den at CyberCity Support er blacklisted hos ORDB, da jeg
fik en mail fra dem.

Rimeligt underligt at de står i deres database.

--
Henrik Laursen

Fra : Allan Willems Joerge~

Dato : 03-04-09 07:18

http://www.nowhere.dk/articles/ordb_org_is_dead_and_gone

--
Allan Willems Joergensen, OnDemand: http://www.nowhere.dk

"I was brushing my teeth!" said Tom with a gleam in his eye.

Fra : Henrik Laursen

Dato : 03-04-09 13:24

Allan Willems Joergensen <allan@nowhere.dk> wrote in

> http://www.nowhere.dk/articles/ordb_org_is_dead_and_gone

Hvorfor er deres spam check så stadig aktivt på: relays.ordb.org ?
Et eller andet må stadig fungerer i den ende siden den er aktiv.

--
Henrik Laursen

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 03-04-09 13:26

On 2009-04-03, Henrik Laursen <nomail@dont-like-spam.com> wrote:

> Hvorfor er deres spam check så stadig aktivt på: relays.ordb.org ?
> Et eller andet må stadig fungerer i den ende siden den er aktiv.

Den returnerer altid sand, og det gør den for at få folk til at holde op
med at bruge den.
Den kan ikke bare slettes, fordi det ville vælte tonsvis af trafik til
..org-zonen.

Hvis du bruger en service, så gør alle den tjeneste at læs de
announce-mails, servicen sender ud.

Hvis du gjorde det, så ville du vide at ORDB har været slukket i flere
år.

--
Andreas

Fra : Henrik Laursen

Dato : 03-04-09 13:32

Andreas Plesner Jacobsen <apj@daarligstil.dk> wrote in

> [...]
> announce-mails, servicen sender ud.
>
> Hvis du gjorde det, så ville du vide at ORDB har været slukket i flere

Tja det ville hjælpe HVIS man havde fået sådanne announce mails fra dem.
Men jeg har altså ikke hørt en dyt om at de skulle være lukket.

--
Henrik Laursen

Fra : Jens C. Hansen

Dato : 03-04-09 13:40

Henrik Laursen wrote:

> Tja det ville hjælpe HVIS man havde fået sådanne announce mails fra dem.
> Men jeg har altså ikke hørt en dyt om at de skulle være lukket.

Det blev ellers annonceret meget bredt da det skete.
De har/havde vel heller ikke din emailadresse at kunne sende en besked
om det til?

Fra : Henrik Laursen

Dato : 03-04-09 17:45

"Jens C. Hansen" <*Fjernes*dsl175519@vip.cybercity.invalid> wrote in

> Det blev ellers annonceret meget bredt da det skete.
> De har/havde vel heller ikke din emailadresse at kunne sende en besked
> om det til?

Jo den virker såmen fint nok min mail adresse.
Jeg havde bare ikke hørt det før nu at den service var lukket og slukket.

--
Henrik Laursen

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 03-04-09 13:51

On 2009-04-03, Henrik Laursen <nomail@dont-like-spam.com> wrote:

> Tja det ville hjælpe HVIS man havde fået sådanne announce mails fra dem.
> Men jeg har altså ikke hørt en dyt om at de skulle være lukket.

Der blev sendt en mail til announce-listen i december 2006 med følgende
ordlyd:

---
We regret to inform you that ORDB.org, at the ripe age of five and a
half, is shutting down. It's been a case of a long goodbye as very
little work has gone into maintaining ORDB for a while.

Our volunteer staff has been pre-occupied with other aspects of their
lives. In addition, the general consensus within the team is that open
relay RBLs are no longer the most effective way of preventing spam from
entering your network as spammers have changed tactics in recent years,
as have the anti-spam community.

We encourage system owners to remove ORDB checks from their mailers
immediately and start investigating alternative methods of spam
filtering. We recommend a combination involving greylisting and
content-based analysis (such as the dspam project, bmf or Spam
Assassin).
---

Men det forudsatte jo at du havde tilmeldt dig til listen.

--
Andreas

Fra : Henrik Laursen

Dato : 03-04-09 17:48

> [...]
> Assassin).
> ---
>
> Men det forudsatte jo at du havde tilmeldt dig til listen.

Nå ja, der er jo stadig Spamhaus og Spamcop.

--
Henrik Laursen