Min dejlige udbyder
Fra : Svend

Dato : 01-04-09 13:07

Hej

Først opgradere de mig til en 50 mbit forbindelse der koster 50 kroner
mere om måneden.
Så går der et par måneder og så sætter de prisen op med 100 kroner.
Fint nok, jeg nedgradere min forbindelse til 25 mbit igen og sørme så
om min faste ip ikke er mere fast end at fordi jeg får en lavere
hastighed så skal jeg også have ny ip.

Sigh..

Gæt selv udbyderen...

Er der nogen der har erfaring med smile på dong. ? hvilken ip tlf.
adapter bruger de ?

Fra : SMidud

Dato : 01-04-09 20:12

On Wed, 1 Apr 2009 12:06:50 -0700 (PDT), Svend <svendeh@gmail.com>
wrote:

>Gæt selv udbyderen...

Dansk Bredbånd...

Vi opsagde de fleste TV pakker, for at "få råd til" 50 mbit.

Noget tip på hvilke legale formål man kan bruge en 50mbit til? Vi har
snart downloaded alle linux distributioner der findes ;)

Mvh
50mbit

Fra : Ab

Dato : 01-04-09 20:27

"SMidud" <SMidud@gmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Noget tip på hvilke legale formål man kan bruge en 50mbit til? Vi har
> snart downloaded alle linux distributioner der findes ;)

en gameserver måske
steam af musk
sagetv

kunne blive ved

Fra : Jesper Lund

Dato : 01-04-09 20:40

SMidud wrote:

> Noget tip på hvilke legale formål man kan bruge en 50mbit til? Vi har
> snart downloaded alle linux distributioner der findes ;)

Har du prøvet FreeBSD?

--
Jesper Lund

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 01-04-09 13:44

On 1 Apr., 21:06, Svend <sven...@gmail.com> wrote:

> Gæt selv udbyderen...

Ja det jo Dansk Bredbånd...

Men det var åbenbart deres træk, pga deres dybe økonomiske krise de
vist er I.. Men spørgsmålet er bare om det er holdbart når en del af
deres kunder højtsansnligt opsiger eller nedgradere..

> Er der nogen der har erfaring med smile på dong. ? hvilken ip tlf.
> adapter bruger de ?

Ved jeg ikke en dyt om...
Men hvis jeg var på Ding Dong, så ville jeg nok uden tvivl vælge
Jaynet 100/25Mbit til 359 eller kun 279kr for en 100/10Mbit

Fra : Jesper Lund

Dato : 01-04-09 21:50

Bjarke Hansen wrote:

> Ved jeg ikke en dyt om...
> Men hvis jeg var på Ding Dong, så ville jeg nok uden tvivl vælge Jaynet
> 100/25Mbit til 359 eller kun 279kr for en 100/10Mbit

Har Jaynet droppet deres 10 GB trafikbegrænsning?

--
Jesper Lund

Fra : Svend

Dato : 01-04-09 15:19

On Apr 1, 9:43 pm, Bjarke Hansen <bjark...@hotmail.com> wrote:

> [...]
> Men hvis jeg var på Ding Dong, så ville jeg nok uden tvivl vælge
> Jaynet 100/25Mbit til 359 eller kun 279kr for en 100/10Mbit

Hov, dem havde jeg ikke lige set. Dem afskrev jeg for en del år siden
da de fjernede de billige forbrugsafregnede forbindelser (1 kr. pr G.
dansk trafik).

Men de bruger sikkert en eller anden obskør ip adapter som min telefon
stejler over...

men 100/25 er der klart noget værd..

Nogen der ved om man stadig kører ppp eller hvad var det de brugte ?

--
Svend

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 01-04-09 15:36

On 1 Apr., 22:49, Jesper Lund <use...@jesperlund.com> wrote:

> Har Jaynet droppet deres 10 GB trafikbegrænsning?

Nej ikke på deres 100/100.... men ellers ja...
Blev også lidt overrasket over deres nye prisstruktur da jeg lige
kiggede ind....http://www.dongenergy.dk/privat/Fibernet/hvaderfibernet/
serviceudbydere/jaynet/Pages/pakkelosning.aspx

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 01-04-09 15:49

On 1 Apr., 23:18, Svend <sven...@gmail.com> wrote:

> [...]
> dansk trafik).
>
> Men de bruger sikkert en eller anden obskør ip adapter som min telefon

De bruger linksys står der her:
http://www.jay.net/fileadmin/user_upload/Privatafdeling/Hent_materialer/Andre/adapter_voicemail.pdf

> men 100/25 er der klart noget værd..

Ja det lyder meget godt med deres nye hastigheder.

> Nogen der ved om man stadig kører ppp eller hvad var det de brugte ?

Tror jeg ikke de bruger, da der slet ikke står noget omkring dette i
deres opsætningsmarteriale..

Fra : Chano Andersen

Dato : 01-04-09 23:03

Bjarke Hansen wrote:
> De bruger linksys står der her:
> http://www.jay.net/fileadmin/user_upload/Privatafdeling/Hent_materialer/Andre/adapter_voicemail.pdf

Umiddelbart ligner den tegning en PAP2T'er, men på den anden side, kan
Linksys rigtigt godt lide, ikke at have mange forskellige slags kasser,
og derfor er de meget ens.

- Chano Andersen

Fra : N/A

Dato : 01-04-09 23:03

Fra : N/A

Dato : 01-04-09 23:03

Fra : steintz@hotmail.com

Dato : 02-04-09 01:51

> [...]
> stejler over...
>
> men 100/25 er der klart noget værd..
>
> Nogen der ved om man stadig kører ppp eller hvad var det de brugte ?

Der benyttes en PAP2T-EU 2 ports adapter med SIP protokol.

Der køres ikke længere med PPOE (har ikke været brugt i mange år).
Der køres med DHCP.

>Har Jaynet droppet deres 10 GB trafikbegrænsning?
>
>--
>Jesper Lund

Der er stadig en 100/100Mbit forbrugsafregnet hastighed med 10Gb inkl.
Derudover er der ligeledes en 100/100Mbit med fri trafik.

En 100/10Mbit til 279,- tilhører der også telefon abn.
Efter min mening burde du evt. starte med den, da du jo altid kan
opgradere din hastighed.

Der er dynamiske IP adresser på forbindelserne, men du kan tilkøbe en
statisk IP adresse.

Fra : Svend

Dato : 02-04-09 04:55

On 1 Apr., 23:49, Bjarke Hansen <bjark...@hotmail.com> wrote:

> De bruger linksys står der her:http://www.jay.net/fileadmin/user_upload/Privatafdeling/Hent_material...

Så må jeg købe en ny telefon, jeg overvejer en dual skype phone.

> Ja det lyder meget godt med deres nye hastigheder.

Jeg tror jeg start med 100/10, så må vi se hvordan det går.

> Tror jeg ikke de bruger, da der slet ikke står noget omkring dette i
> deres opsætningsmarteriale..

Det var da også pptp nu jeg husker efter.

--
Svend

Fra : Svend

Dato : 18-05-09 04:39

On 1 Apr., 21:43, Bjarke Hansen <bjark...@hotmail.com> wrote:

> [...]
> Men hvis jeg var på Ding Dong, så ville jeg nok uden tvivl vælge
> Jaynet 100/25Mbit til 359 eller kun 279kr for en 100/10Mbit

Nu har jeg fået porteret min telefon og skiftet til jay.net.

Indtil videre er jeg godt tilfreds. Men det havde været optimalt om de
havde startet porteringen da de fik fuldmagten og ikke 4 uger efter da
jeg blev internet kunde hos dem.

Telefonen virker fint med linksys adapteren, modsat tdc hvor jeg havde
samme adapter men hvor den ringede 2 gange og smed røret for derefter
at ringe op igen.....

jeg har en 10/100 og en router der matcher

--
Svend