Docsis Router
Fra : Lars Jørgensen - 276~

Dato : 26-03-09 15:56

Hej NG.

Måske er det ikke den helt rigtige gruppe men prøver alligevel.

Jeg er en ellers yders tilfreds kunde hos Yousee og har været det igennem
flere år.

For et par måneder siden købte jeg så deres netgear router med indbygget
modem.
Men må tilstå at jeg er noget skuffet over de muligheder der ligger i den.

Er der nogle af jer der kender til andre kombinerede routere / docsis
modemer ? Gerne 3.0 vertionen.

De skulle gerne indeholde 4 lan porte og Wlan.

Hilsen Lars

Fra : Hans Mouridsen

Dato : 26-03-09 17:39

Hej

"Lars Jørgensen - 2760" <nyhedsgruppe_REMOVE_@youseepost.dk> skrev i en
meddelelse news:49cb978f$0$56772$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Er der nogle af jer der kender til andre kombinerede routere / docsis
> modemer ? Gerne 3.0 vertionen.

Tror jeg du skal lede langt efter på nuværende tidspunkt - vil faktisk gå så
langt og sige, at de ikke findes endnu. Netgear modemet understøtter heller
ikke docsis 3.0.

Hvorfor ikke bare et modem, og en god router efter eget valg?

Mvh
Hans

Fra : Lars Jørgensen - 276~

Dato : 26-03-09 19:44

"Hans Mouridsen" <hom@pc.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> heller ikke docsis 3.0.
>
> Hvorfor ikke bare et modem, og en god router efter eget valg?

Det havde jeg også før, tænkte bare lidt på milijøet det var nok lidt mere
strømbesparende kun at have en enhed tændt 24 /7

Lars

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 26-03-09 19:47

Lars Jørgensen - 2760 skriver:

> Det havde jeg også før, tænkte bare lidt på milijøet det var nok lidt mere
> strømbesparende kun at have en enhed tændt 24 /7

Effekten den bruger om det er en eller 2 enheder er nok ikke så
forskellig. Det der taber mest er dine eksterne strømforsyninger til
enhederne.

Vil du tænke på miljøet så sluk dine enheder......

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Hans Mouridsen

Dato : 26-03-09 20:47

Hej

"Lars Jørgensen - 2760" <nyhedsgruppe_REMOVE_@youseepost.dk> skrev i en
meddelelse news:49cbcce5$0$56780$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Det havde jeg også før, tænkte bare lidt på milijøet det var nok lidt mere
> strømbesparende kun at have en enhed tændt 24 /7

Det kan du have ret i :)

Jeg vil tro der kommer et trådsløst modem, med docsis 3 på markedet senere
på året, men det er jo ikke sikkert det opfylder dine krav til en god router
;)

Mvh
Hans