Flere dial-up connections med forskellige ~
Fra : Marko

Dato : 26-03-09 11:47

Hej
Jeg ønsker at have flere dial-up connections liggende i folderen "Network
Connections" (Vista), som benytter det samme modem, men med hver sine
APN-er, så jeg bare kan klikke på dem.

Men man kan IKKE clone et modem i listen og jeg kan ikke se andre
muligheder for at køre med forskellige modemsetups end at skrive
setupstringen aom en AT+ kommando til 3G-modemet.
F.eks som [AT+CGDCONT=1,"IP","apn.isp.tld"]

Hvad kan der foreslås af muligheder?

Finder der et godt dial-up program til formålet?

--
Marko postede dette den 2009-03-26 11:32:33 og glæder sig til sommer

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 26-03-09 12:14

On 2009-03-26, Marko <marko@teranews.invalid> wrote:

> [...]
> setupstringen aom en AT+ kommando til 3G-modemet.
> F.eks som [AT+CGDCONT=1,"IP","apn.isp.tld"]

Du kan (sandsynligvis) lave flere PDP-contexts med
AT+CGDCONT=<context-id>,<etc...>
Herefter kan de gemmes i NVRAM i din telefon/dit modem med AT&W.
Dette skal blot gøres en gang fra et terminalprogram som fx hyperterm.

Når det er gjort skal du blot benytte de forskellige context-id'er ved
at ringe op til *99***<context-id>#

--
Andreas

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 26-03-09 12:16

On 2009-03-26, Andreas Plesner Jacobsen <apj@daarligstil.dk> wrote:

> [...]
> Dette skal blot gøres en gang fra et terminalprogram som fx hyperterm.
>
> Når det er gjort skal du blot benytte de forskellige context-id'er ved

Se i øvrigt 3GPP 27.007:
http://www.3gpp.org/ftp/Specs/archive/27_series/27.007/27007-870.zip

--
Andreas

Fra : Marko

Dato : 26-03-09 13:56

On Thu, 26 Mar 2009 11:15:56 +0000 (UTC), Andreas Plesner Jacobsen wrote:

Hej
Hvor er det godt svaret.

Jeg har ikke rodet med hayes kommandoer siden 1990-erne men der havde jeg
lavet en batfil til at sende init stringen til modemet. I batfilen havde
jeg så forskellige profiler som kunne kaldes med en parameter. Jeg brugte
dog meget tid på det. Ville være skønt hvis man havde et program hvor man
kunne klikke AT kommandoer fra en liste og sætte variable, og så endeligt
generere en fil som kunne sendes til modemet, f.eks en txt fil > COM
porten.

--
Marko postede dette den 2009-03-26 13:45:46 og glæder sig til sommer

Fra : Chano Andersen

Dato : 26-03-09 18:18

Marko wrote:
> Hej
> Jeg ønsker at have flere dial-up connections liggende i folderen "Network
> Connections" (Vista), som benytter det samme modem, men med hver sine
> APN-er, så jeg bare kan klikke på dem.

Hvis det er et modem fra 3, kan den medfølgende software (3connect)
håndtere dette, jeg ved dog ikke lige, hvor nemt det er at skifte mellem
profilerne.

- Chano Andersen

Fra : Marko

Dato : 26-03-09 23:38

On Thu, 26 Mar 2009 18:17:58 +0100, Chano Andersen wrote:

> Hvis det er et modem fra 3, kan den medfølgende software (3connect)
> håndtere dette

Jeg har 3connect men får ikke lov til at oprette nye profiler. Det er som
om funktionen er deaktiveret. 3connect er dog et tåbeligt program idet det
resetter og omkonfigurerer den tilrettede dial-up connection, så jeg vil
helst undgå at anvende 3connect og mobileconnect.

Marko postede dette den 2009-03-26 23:32:51 og glæder sig til sommer