Ny udbyder til 4/1 ?
Fra : Ukendt

Dato : 25-03-09 16:52

Hej

Jeg søger ny udbyder da mit medarbejderbredbaand udløber. hastighed omkring
4Mb/1Mb, det har Telmore til omkring kr. 200,-

Men er der andre jeg bør overveje, og er Telmore godt nok ?

Brian

Fra : Chano Andersen

Dato : 25-03-09 18:47

Brian wrote:
> Men er der andre jeg bør overveje, og er Telmore godt nok ?

Det kommer meget an på dit behov.. Så på baggrund af hvad du nævner,
lader det til at prisen er den vigtigste faktor, og der er Telmore eller
Fullrate, nok det bedste bud.

- Chano Andersen

Fra : Lars Christensen

Dato : 25-03-09 19:22

Chano Andersen <sunsite012009@chanoandersen.dk> wrote in news:49ca6e20$0
$90273$14726298@news.sunsite.dk:

> Det kommer meget an på dit behov.. Så på baggrund af hvad du nævner,
> lader det til at prisen er den vigtigste faktor, og der er Telmore eller
> Fullrate, nok det bedste bud.
>
> - Chano Andersen

Prismæssigt er Danske Telecom også et bud (jo, de leverer også ADSL)

mvh
Lars

Fra : Niels Kristian Jense~

Dato : 25-03-09 21:42

"Brian" <desværre> wrote in

> Men er der andre jeg bør overveje, og er Telmore godt nok ?

Jeg er fint tilfreds med min 2M/512k telmore linie - stabil er en rammende
betegnelse.

Fra : Ole C

Dato : 25-03-09 22:16

Brian skrev blandt andet:

> Jeg søger ny udbyder da mit medarbejderbredbaand udløber. hastighed
> omkring 4Mb/1Mb, det har Telmore til omkring kr. 200,-
>
> Men er der andre jeg bør overveje, og er Telmore godt nok ?

Har haft Telmore 6Mb/768Kb i snart et år og er vældig godt tilfreds.
Man skal lige være opmærksom på at Telmore ikke tilbyder hverken mail eller
news.

--
vh
Ole C

Fra : Martin Kaltoft

Dato : 27-03-09 14:27

> Har haft Telmore 6Mb/768Kb i snart et år og er vældig godt tilfreds.
> Man skal lige være opmærksom på at Telmore ikke tilbyder hverken mail
> eller news.

.... eller fast IP adresse...

Martin Kaltoft (http://www.ebz.dk/)

Fra : Ole C

Dato : 27-03-09 15:58

Martin Kaltoft skrev blandt andet:

> ... eller fast IP adresse...

Formelt nej - i praksis jo.
Hvis det ellers har nogen betydning for én...

--
vh
Ole C

Fra : Martin Kaltoft

Dato : 27-03-09 16:31

> Formelt nej - i praksis jo.
> Hvis det ellers har nogen betydning for én...

Dvs. du har erfaringer med at adressen aldrig skifter eller hvorledes? I så
fald, over hvor lang en periode er det så den ikke skifter?

Martin Kaltoft (http://www.ebz.dk/)

Fra : Ole C

Dato : 27-03-09 19:23

Martin Kaltoft skrev blandt andet:

> Dvs. du har erfaringer med at adressen aldrig skifter eller
> hvorledes? I så fald, over hvor lang en periode er det så den ikke
> skifter?

Det har ingen betydning for mig, så jeg bliver dig svar skyldig. Men
tilfældigvis ved jeg, at den i hvert fald ikke ændret sig de sidste tre
uger - muligvis meget længere. Jeg lagde ikke mærke til adressen, da jeg
oprettede abonnementet i juli sidste år
Men det kan da være, at Telmore kan svare?

--
vh
Ole C

Fra : Martin Kaltoft

Dato : 27-03-09 19:32

> [...]
> oprettede abonnementet i juli sidste år
> Men det kan da være, at Telmore kan svare?

Det kan de godt:

"Vi tilbyder desværre ikke på nuværende tidspunkt fast IP-adresse, kun
to dynamiske som standard. Det er endnu uvist om vi kommer til at tilbyde
fast IP-adresse."

Det var derfor det var lidt interessant hvis de, som du siger ovenover, "i
praksis" tilbyder det. Men hvis den kun er "statisk" en måned eller to af
gangen vil det jo stadig ikke kunne lade sig gøre at drive en server, da man
så skal opdatere DNS mange gange årligt, med nedetid til følge.

Martin Kaltoft (http://www.ebz.dk/)

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 27-03-09 21:02

Kender du dynamisk DNS?

-A
--
http://www.hojmark.org/

Fra : Martin Kaltoft

Dato : 27-03-09 23:21

> Kender du dynamisk DNS?

Ja det gør jeg da, men det virker så vidt jeg ved kun med de domæner
dyndns-servicen tilbyder, hvis man nu har et .dk domæne vil det ikke virke
mig bekendt.

Martin Kaltoft (http://www.ebz.dk/)

Fra : Jonas Jalling

Dato : 27-03-09 23:42

Martin Kaltoft skrev:

> Ja det gør jeg da, men det virker så vidt jeg ved kun med de domæner
> dyndns-servicen tilbyder, hvis man nu har et .dk domæne vil det ikke
> virke mig bekendt.

Gratisdns.dk tilbyder dynamisk DNS. Jeg har tidligere benyttet det uden
problemer på flere domæner.

Mvh Jonas

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 28-03-09 08:08

On Fri, 27 Mar 2009 23:20:59 +0100, "Martin Kaltoft"
<kaltoft@gmail.com> wrote:

> Ja det gør jeg da, men det virker så vidt jeg ved kun med de domæner
> dyndns-servicen tilbyder, hvis man nu har et .dk domæne vil det ikke
> virke mig bekendt.

Jo.

Dynamisk DNS er en funktionalitet, ikke et produkt eller en bestemt
service, og nogle kan altså tilbyde, hvad andre ikke gør... Men i
øvrigt kan man godt lave dynamisk DNS med .dk-domæner via DynDNS.

(Man laver et dynamisk entry som example.dyndns.org og så laver man et
alias som www.example.com, der peger på asbjorn.dyndns.org).

-A
--
http://www.hojmark.org/

Fra : Leif Neland

Dato : 28-03-09 11:01

Asbjorn Hojmark skrev:

> (Man laver et dynamisk entry som example.dyndns.org og så laver man et
> alias som www.example.com, der peger på asbjorn.dyndns.org).

Det var vist ikke helt det, du mente, vel

www.example.com skal vel pege på example.dyndns.org. ellers ver der vel
ingen grund til at lave det...

Leif

Fra : Martin Kaltoft

Dato : 28-03-09 14:22

> (Man laver et dynamisk entry som example.dyndns.org og så laver man et
> alias som www.example.com, der peger på asbjorn.dyndns.org).

Ja, det lyder jo logisk nok. Men så er der et ekstra led i kæden hvor der
kan ske fejl, så jeg vil nu hellere have en statisk IP, men det er da rart
at vide det kan lade sig gøre uden...

Martin Kaltoft (http://www.ebz.dk/)

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 28-03-09 14:37

On Sat, 28 Mar 2009 14:21:49 +0100, "Martin Kaltoft"
<kaltoft@gmail.com> wrote:

> Ja, det lyder jo logisk nok. Men så er der et ekstra led i kæden hvor
> der kan ske fejl, så jeg vil nu hellere have en statisk IP, men det
> er da rart at vide det kan lade sig gøre uden...

Jeg synes sådan set også, det er rarere med en statisk IP-adresse, men
du skrev, at man skulle "opdatere DNS mange gange årligt, med nedetid
til følge", og det er altså ikke tilfældet.

-A
--
http://www.hojmark.org/

Fra : Jesper Lund

Dato : 25-03-09 23:47

Ole C wrote:

> Har haft Telmore 6Mb/768Kb i snart et år og er vældig godt tilfreds. Man
> skal lige være opmærksom på at Telmore ikke tilbyder hverken mail eller
> news.

Telmore er gensalg af TDC ADSL, dog uden muligheden for en POP3 konto.
Men der er adgang til news (dtext.news.tele.dk) og smtp.mail.dk (port 25)
for udgående mails.

--
Jesper Lund

Fra : Frank

Dato : 26-03-09 14:35

Hej

"Brian" <desværre> skrev i en meddelelse

> Men er der andre jeg bør overveje, og er Telmore godt nok ?

Check evt. din lokale antenneforening, hvis der er en sådan.

Min har en forbindelse på 10/2 Mbit til kr. 199,- pr. måned.

Mvh
Frank