Skærme
Fijala 3554
Skærmopløsning ændret
Fra : ..::JMJ::..

Dato : 31-03-09 13:24

Forsøgte i "Andre emner", blev henvist hertil..

Et pudsigt problem:
en kollega slukker sin pC en dag, næste dag er opløsningen forkert, og det
virker som om, PC'en ikke længere "ved" hvilken skærm der sidder i
enden af kablet. Normalt (med fladskærme) kan man ikke skrue dem
længere op end den maksimale opløsning, men nu (efter problemets
opståen) er det muligt at vælge opløsninger der ikke er realistiske for
skærmen.
Det drejer sig om en 17" MAG skærm, hvor opløsningen plejer at være
1280x1024. Vælges den opløsning, ser man ikke hele skærmbilledet, men
kører man musen ud til top/bund eller sider, ruller skærmbilledet så
dette areal nu vises, som om noget af skærmbilledet befinder sig uden
for det synlige område.
Hvordan løses dette problem?
Jørgen

Fra : Kim

Dato : 31-03-09 13:42

"..::JMJ::.." <kaliffen@privat.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> kører man musen ud til top/bund eller sider, ruller skærmbilledet så
> dette areal nu vises, som om noget af skærmbilledet befinder sig uden

Du skal se på refresh rate, som ligger et sted mellem 60 og 120hz.
Egenskaber for skærmkort/avanceret, vil jeg tro det ligger..

Mvh, Kim

Fra : ..::jmj::..

Dato : 31-03-09 16:14

Kim sendte dette med sin computer:
> "..::JMJ::.." <kaliffen@privat.dk> skrev i meddelelsen

> Du skal se på refresh rate, som ligger et sted mellem 60 og 120hz.
> Egenskaber for skærmkort/avanceret, vil jeg tro det ligger..
>
> Mvh, Kim

Har jeg gjort, ingen af de valgte refresh-rates bringer tingene tilbage
til "gamle dage"...
Jørgen

Fra : Kim

Dato : 31-03-09 20:06

> Kim sendte dette med sin computer:

> Har jeg gjort, ingen af de valgte refresh-rates bringer tingene tilbage
> til "gamle dage"...

Så må du ind i egenskaber for skærmkortet/vis alle tilstande.

Mvh, Kim

Fra : Jørgen M. Jørgensen

Dato : 01-04-09 07:34

Kim tastede følgende:
> "..::jmj::.." <kaliffen@privat.dk> skrev i meddelelsen

> Så må du ind i egenskaber for skærmkortet/vis alle tilstande.
>
> Mvh, Kim

...hvilket jeg også har været, uden det ændrer noget som helst.
Jørgen

Fra : Kim

Dato : 01-04-09 07:40

"Jørgen M. Jørgensen" <kaliffen@privat.dk> skrev i meddelelsen

> ..hvilket jeg også har været, uden det ændrer noget som helst.

Pas...
Hvis du ikke kan ændre noget som helst, vil jeg tro, at grafikkortet
er defekt.

Mvh, Kim

Fra : Jesper Hartoft

Dato : 01-04-09 17:53

...::JMJ::.. wrote:
> [...]
> kører man musen ud til top/bund eller sider, ruller skærmbilledet så
> dette areal nu vises, som om noget af skærmbilledet befinder sig uden

Har han haft slukket for skærmen, det kan være at det er den der ikke
giver korrekt besked om hvilke opløsninger den kan vise ?

Er det en bærbar eller stationær computer - bærbare kan nemlig give
interessante udfordringer mht. opløsning ?

Jesper \
København

Fjern UD fra min mail ved direkte svar