"Fritzl-hullet" BjelkesAlle45 ramt af Åben~
Fra : Bo Warming

Dato : 17-03-09 18:32

"Fritzl-hullet" BjelkesAlle45 ramt af Åbenheds-mirakel.
Børn har brug for åbenhed - alle tilgængelige udfordringer - ingen censur
om, at unormalitet skal undgås.
Da jeg for seks år siden havde haft BjelkesAlle45 børnehaven som genbo i 27
år erstattede de plankeværket om deres store legeplads med åbent trådnet, så
muslimbørn nu kan komme med dødstrusler mod passerende hunde til irritation
for hundenes ejere.
Jeg har boet her 31 år og kender hundeejerne, og de accepterede børnenes
tidstypiske uvaner og mener som jeg, at børn skal ikke lukkes ned i en "Fritzl-kælder",
men have kontakt med omverdenen.
Faktisk er det en af byens bedste børnehaver, fordi de har en egen stor
legeplads, og pædagogerne er vidunderligt dovne dvs. lader børnene få frihed
til at lege uhæmmet.
Fordi institutionen er så god, er der grund til at kritisere, når den går et
skridt - incl et minimalt babyskridt - i forkert retning, og det skete, da
den foregående chef falskanmeldte mig til politiet og påstod, at børn kan
tage skade af, hvad jeg skriver på nettet, så politiet skulle true mig med
tilhold.!
Det gjorde et par udsendte betjente, men Bellahøj-politistationens jurister
har fortrudt - det var en falsk og tom trussel, og politiet har klogt
trukket sig helt ud af sagen.
Min klage til kommunen over det absurde krav om, at offentlig fortov ikke må
benyttes til anstændig solbadning og avislæsning, har ført til afsløring af
et pinligt vægelsind hos børnehavebestyrelsen, der to gange har indvilliget
i et møde med mig med borgmesterens sagsbehandler som mægler.
Det første aflyste de, fordi de indså, at de havde en dårlig sag, og som
formel undskyldning angav de, at det skulle vente til, at de havde fået
ansat en ny daglig-chef.
Det fik de sidste måned, og et møde-nr-2 denne måned vedtoges, og jeg
indvilligede, og i dag ringedes jeg op kl 9 fra borgmesterkontoret at
møde-nr-2 også var aflyst, og at den ny daglig-chef havde instruks om ikke
at interessere sig for BoWarming-sagen, men at daglig-chefen ville blæse på
sin bestyrelse og i dag i det solrige vejr - og i fremtiden - var man helt
indforstået med, at jeg gentog de sidste årtiers års rutine, og at hvis
nogen klagede, ville hun selvfølgelig selv gå ud på fortovet og snakke med
mig.
De har altså nu fået en kvalificeret leder.
Det var flot solskin og læ i "mit hjørne", så jeg satte mig derover og
erfarede, at jeg havde været savnet..
Børn i store antal samledes i hjørnet og pædagogerne råbte skingert til
børnene, at "der skal I ikke stå", og børnene var klogt ligeglade.
De fleste af børnene ville bare spørge, hvad jeg hedder, og hvad jeg lavede
(altså:læste avis!), og een satte sig alene helt tæt ved trådhegnet og
betroede mig om hendes fødselsdag idag og en anden 5årig om, at hun havde
været i Ægypten og havde en kæreste i Berlin.
En dreng fortalte på afstand nogle andre drenge, at hans forældre havde
oplyst ham, at jeg lugter af hundelort - samme udsagn hørte jeg fra
børnehavens børn allerede i 2002, da Ekstrabladet havde skrevet , at jeg var
smidt ud af Fremskridtpartiet pga kropslugt.
Selvfølgelig er det rablende forkert at holde børn på afstand af
omverdenen - Fritzl-style - , når vold, uterlighed og lignende er
utænkelig.
Det var interessant at rygtet om mig er gået fra generation til generation
blandt børnene, og jeg ikke var glemt , selvom at den falske polititrussel
havde holdt mig væk fra fortovet i 21 måneder, og de fleste børn fra dengang
har i dag begyndt i folkeskolen.
En fjer bliver til fem høns og børnene er Nørrebro-rødder, der er fremmelige
og frække og aldrig kunne tage skade af at se selv en extrem
blufærdighedskrænkelse, og sagde til hinanden i dag sært rygtesmederi
Efter at mange havde spurgt mig om ikke jeg frøs i shorts, sagde en -
tydeligvis fodret med pædagogers eller forældres rygter - at "HAN HAR
UNDERBUKSER PÅ" og straks blev fjolset modsagt af et andet barn, der evnede
at bruge sine egne øjne og kunne se, at det var rigtige bukser, jeg havde
på, og som overbærende og med eftertryk fastslog dette faktum.
Når forældre driver hekseproces og gennemskues af børn, bliver børn kloge og
på vagt overfor voksnes utroværdighed, så jeg har gjort mere gavn for
kommende generationer af danskere end jeg gjorde, da jeg var gymnasielærer.
På Husumgade er der et forældrepar, der kan se ned i min baggård, hvor jeg
dagligåret rundt passerer nøgen, når jeg løber til og fra mit badeværelse
som er i kælderen.
Flere gange har min sekundhurtige passage ført til åbning af 2.sals vinduet
og råben om, at jeg vil få nogle tæv , siden politiet ikke gør deres arbejde
mod mig. Jeg svarer tilbage, og det fremgår af vor dialog, at mine politiske
holdninger er den reelle årsag til vreden mod mig.
For 3 år siden kom en far og hans 5-6 årige søn ind i min have en lun
sommeraften , hvor jeg var anstændig påklædt, hvad jeg ikke altid er inde i
min tiltroede, højt-indhegnede have. Faderen spurgte, om det passede, at jeg
ikke kan lide muslimer - hvilket hans søn var blevet belært i børnehaven.
Jeg oplyste, at halvdelen af mine 4 år som ulandsarbejder var i Afghanistan,
men at jeg mener der er for mange muslimer i Danmark, og faderen belærte sin
søn, at han altså ikke skulle tro på alle rygter, som han hørte i
børnehaven.
På mit plankeværk hænger kopi af børnehavens løgnebrev til politiet, og jeg
er ked af, at man aflyste det vedtagne møde i børnehaven om 8 dage. Der
ville jeg have tilbudt at fjerne brevet, som jo læses af mange, og som
sætter børnehaven i et forfærdeligt lys.
Bo Warming, Bjelkes Alle 46, 2200 Kvh N, 35861000