Hvem bruger OS/2 i dag
Fra : Carsten

Dato : 14-03-09 11:36

Jeg er gammel OS/2 bruger. Er dog blevet tvunget over på Unix/Linux og
Windows, da ingen af de udviklings værktøjer jeg bruger findes til OS/2.
Af ren nysgerrighed - hvem bruger OS/2 i dag? Bliver det stadig brugt
kommercielt?

Jeg kan se at der er nogle er arbejder på en ny OS2LDR hvad er grunden
for dette. Det må dog være noget af et job.

Mvh
Carsten

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 14-03-09 11:46

Carsten skrev:

> Af ren nysgerrighed - hvem bruger OS/2 i dag? Bliver det stadig brugt
> kommercielt?

Dem der af gammel vane ikke kan lade være. Og dem der har
investeret i diverse programmer, så de ikke uden videre kan
skifte platform.

> Jeg kan se at der er nogle er arbejder på en ny OS2LDR hvad er grunden
> for dette. Det må dog være noget af et job.

Bemærk, at OS/2 lever også lever videre i form af eComStation:
http://ecomstation.com/

--
Mvh. Kim Ludvigsen
http://pc-sikkerhed.dk

Fra : Carsten

Dato : 14-03-09 11:59

>Kim Ludvigsen wrote:
> Bemærk, at OS/2 lever også lever videre i form af eComStation:
> http://ecomstation.com/
Jeg har selv første udgave af eComStation. Hvem lever de af at sælge
til. Jeg synes ikke de virker 100% dedikeret.

Mvh.
Carsten

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 14-03-09 12:34

Carsten skrev:
> Jeg har selv første udgave af eComStation. Hvem lever de af at sælge
> til. Jeg synes ikke de virker 100% dedikeret.

Så vidt jeg har forstået, er det først og fremmest
virksomheder, de lever af. Men andre her kan måske bedre
svare på det.

Og nej, de virker ikke dedikerede men meget amatøragtige
mht. udviklingsprocessen. De har kæmpet i mere end to år med
at få version 2.0 ud af døren, og de har indtil nu udsendt 6
(!) betaversioner, mens deadlinen er blevet udskudt igen og
igen.

Det er ikke kun dumt ud fra et udviklingssynspunkt, det er
også dumt ud fra et forretningsmæssigt synspunkt. I stedet
for at trække udviklingen ud, kunne de have udgivet en
version uden de problematiske elementer, og så en ny
version, når de problemerne var løst. Så havde de fået solgt
flere eksemplarer, og kunderne havde følt, at der skete noget.

Personligt har jeg efterhånden oparbejdet en vis
ligegyldighed for eSC. Jeg bruger for øvrigt stadig Warp
Server for eBusiness i stedet for eCS.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
http://pc-sikkerhed.dk

Fra : Allan

Dato : 14-03-09 19:28

On Sat, 14 Mar 2009 10:36:02 UTC, Carsten <no-mail@mail.dk> wrote:

> [...]
> Windows, da ingen af de udviklings værktøjer jeg bruger findes til OS/2.
> Af ren nysgerrighed - hvem bruger OS/2 i dag? Bliver det stadig brugt

Vi er vel en 5-10 stykker i Danmark

> Jeg kan se at der er nogle er arbejder på en ny OS2LDR hvad er grunden
> for dette. Det må dog være noget af et job.

OS2LDR er vel sådan set færdig og brugbar. Grunden er vel et forsøg på
at gøre OS/2 OpenSource, og så må man jo starte fra en ende med at
skrive det om
Den nye OS2LDR har dog osse en del forbedringer - primært for hardware
der tidligere slet ikke virkede med IBMs udgave.

Teamet er igang med OS2KRNL nu - det er et lidt større projekt. Deres focus er
i starten osse at lave forbedringer på den existerende IBM kernel, så det foregår
pt som patchning af den existerende.

Der findes osse et andet OS/2 Open Source projekt kaldet OSFree
( http://www.osfree.org )
Det er basseret på L4 kernen (så vidt jeg husker) hvorpå man nu er igang
med at få en OS/2 loader til at virke. Der arbejder ikke så mange på dette
projekt, så det går langsomt - men det skrider stadig fremad.

--
Allan.

It is better to close your mouth, and look like a fool,
than to open it, and remove all doubt.

Fra : \"Claus E. Petersen\

Dato : 13-04-09 01:20

Carsten skrev:
> [...]
>
> Jeg kan se at der er nogle er arbejder på en ny OS2LDR hvad er grunden
> for dette. Det må dog være noget af et job.

Jeg kan ikke sige at jeg bruger det, men fra tid til anden hiver jeg min
gamle 486-DX2, 66MHz med 16MB RAM frem og leger lidt med den.
Det er self. ren nostalgi fra dengang hvor DOOM var det varmeste efter
Wolfenstein-3D, og alm. nørder *kun* havde en liste af BBS'er og FIDO at
rode med.. samt en monstrøs telefon regning.
Dengang (i 1994) var OS/2 vist mere nørdet til net-partys end Linux er i
dag. Det var *stort* da jeg fandt en ligestillet med lantastic (netværk)
til OS/2 til et netparty..

Jeg er vel off-topic og nostalgisk, men jeg blev så glad over at der var
nogen der havde skrevet et indlæg om OS/2 i år 2009 :)

- cep