Overforbrug af netforbindelse ?
Fra : Knud Hansen

Dato : 21-03-09 16:52

Hvad er et overforbrug hvis man har en flatrate forbindelse ?

Er det hvis man downloader (uploader) hele tiden på max. hastighed, eller
bliver det regnet ud efter hvor mange GB hiver hjem ?

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 21-03-09 19:33

On Sat, 21 Mar 2009 16:51:35 +0100, "Knud Hansen" <qwert@123.dk>
wrote:

>Hvad er et overforbrug hvis man har en flatrate forbindelse ?

>Er det hvis man downloader (uploader) hele tiden på max. hastighed, eller
>bliver det regnet ud efter hvor mange GB hiver hjem ?

Ikke forstået...

Flatrate er jo netop karakteriseret ved at der ikke takseres for
forbrug, og dermed kan der vel heller ikke blive tale om et
'overforbrug' ?!

<mlr>

Fra : Knud Hansen

Dato : 21-03-09 19:52

"Michael Rasmussen" <mlr@invalid> skrev i meddelelsen

> Ikke forstået...
>
> Flatrate er jo netop karakteriseret ved at der ikke takseres for
> forbrug, og dermed kan der vel heller ikke blive tale om et
> 'overforbrug' ?!

Prøv at læse mit indlæg lige neden under....

Fra : Hans Mouridsen

Dato : 21-03-09 19:54

Hej

"Michael Rasmussen" <mlr@invalid> skrev i en meddelelse

> Ikke forstået...
>
> Flatrate er jo netop karakteriseret ved at der ikke takseres for
> forbrug, og dermed kan der vel heller ikke blive tale om et
> 'overforbrug' ?!

Hvis du nærlæser vilkårende hos udbyderene, vil du finde ud af, at de har
ret til at opsige dit abonnement, såfremt de syntes du at down/uploader for
meget..

Dansk Kabel-TV formulerer det sådan:
Hvis kundens down- eller upload vedvarende skønnes væsentligt at overstige
tilsvarende kunders gennemsnit-lige forbrug, kan Dansk Kabel TV efter
forudgående varsel ophæve abonnementet.

Mvh
Hans

Fra : Jesper Lund

Dato : 21-03-09 20:13

Hans Mouridsen wrote:

> [...]
> vedvarende skønnes væsentligt at overstige tilsvarende kunders
> gennemsnit-lige forbrug, kan Dansk Kabel TV efter forudgående varsel

Der er ikke en tilsvarende formulering i aftalebetingelserne for TDC ADSL.

Når det er formuleret så skarpt, tvivler jeg på at Dansk Kabel-TV kan
kalde det "frit forbrug" uden at komme i karambolage med
markedsføringsloven.

--
Jesper Lund

Fra : Søren Bøgh Nielsen

Dato : 21-03-09 20:35

Knud Hansen wrote:
> Hvad er et overforbrug hvis man har en flatrate forbindelse ?
>
> Er det hvis man downloader (uploader) hele tiden på max. hastighed,
> eller bliver det regnet ud efter hvor mange GB hiver hjem ?

Jeg tror det mere er af teoretisk karakter. Alle(?) ISP'er skriver dette,
men jeg har dog aldrig hørt om en kunde, der har fået lukket linjen
udelukkende grundet mængden af data. Nu snakker vi kun via telefonstikket og
indenfor de sidste 5-7 år.

Søren

Fra : Klaus G.

Dato : 22-03-09 10:32

> [...]
> linjen udelukkende grundet mængden af data. Nu snakker vi kun via
> telefonstikket og indenfor de sidste 5-7 år.
Enig, det er en livline de har, for så kan de altid bruge den hvis der er en
kunde de vil af med f.eks..

Lidt det samme som at man ikke må have dyr i en eller anden lejlighed, men
alle folk har dem alligevel og viceværten er ligeglad. Men kommer der en
klage, så er der en paragraf at forholde sig til.

--
Klaus G. // Seth-Enoch // SukkerFri
www.seth-enoch.dk