Wimax ? (Dansk Telecom)
Fra : Henrik Mahler

Dato : 13-03-09 17:22

Efter DB pris-stigninger leder jeg efter alternativ

Samtidig er jeg tæt på ikke at have råd overhovedet

En nødlæsning ku måske være trådløst net til 99 mdr

http://www.dansketelecom.com/

Jeg bor relativt "højt" på Bispebjerg Kbh NV så man
kunne jo håbe på dækning,

jeg vil gerne høre om erfaringer !!!

MVH

Fra : Paul-J

Dato : 14-03-09 00:23

"Henrik Mahler" <ng@paradis.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> En nødlæsning ku måske være trådløst net til 99 mdr
>
> http://www.dansketelecom.com/
>
> Jeg bor relativt "højt" på Bispebjerg Kbh NV så man

Jeg har brugt denne løsning i over 2 år. (det hed Clearwire før).
Hos mig i Brøndby har det kørt problemfrit hele tiden.
Eneste 2 ting som jeg kunne ønske mig:
- mindre strømforbrug (nu godt 10kr mdl.)
- mere information på hjemmesiden.

Fra : Jens C. Hansen

Dato : 14-03-09 13:58

Paul-J wrote:
> - mindre strømforbrug (nu godt 10kr mdl.)

Er du kommet frem til de 10 kr ved at have et Spar-O-meter foran i en måned?

Fra : Henrik Mahler

Dato : 14-03-09 17:21

Hej tak for dit svar, mange af alle disse "bokse"
vi omgiver os
med bruger mere strøm end vi aner, 10 kr om
måneden det koster
min boks fra Dansk Bredbaånd sikkert også, jeg har
lige "lært"
at slukke min hifi-forstærker også, den viste sig
at bruge for
100 kr mdl i tomgang ,....

Ja deres side er MEGET spartansk, men tror nu jeg
vil prøve
alligevel, hvis det virker bare nogenlund så vil
jeg gå videre
med at forsøge ip-telefoni på wimax-opkoblingen,
der har været
talt om bøvl i denne forbindelse, men jeg har også
læst om folk
der fik det til at køre tåleligt

MVH Henrik

Fra : Paul-J

Dato : 14-03-09 23:26

> [...]
> med at forsøge ip-telefoni på wimax-opkoblingen,
> der har været
> talt om bøvl i denne forbindelse, men jeg har også

Jeg har også min fastnettelefon på Clearwire forbindelsen. Det er derfor jeg skal have
udstyret tændt hele tiden. Ellers ville strømforbruget ikke være noget problem.
Telefonen kører 'tåleligt' som du skriver.
Jeg ville ikke anbefale det til nogen som bruger telefonen til salgsarbejde.

Fra : Henrik Mahler

Dato : 15-03-09 13:48

Det må være deres "faste" løsning til 50 kr mdl du
har, (eller
IP tlf via andet firma), og tændt boks for at ku
HØRE opkald,.

Jeg var interesseret i en af de deciderede
IP-løsninger, med gratis abb og taletid til mellem
8-15 øre t fastnet, bare et
headset til den bærbare, og gerne trådløst,
behovet er lille,
ska kun ringe UD til fastnet lejlighedsvist m
længere opkald

Jeg er nået frem til Musimi.dk kan tilbyde dette,
og vist nok
er set virke m Wimax, helt tilbage til 2006 iflg
deres forum

Hvis dette kunne komme op og køre ville det
månedlige forbrug
sikkert kunne begrænses til max 120 kr inclusiv el
og ip-tlf

For vigtige indkomne opkald og lange udgående
opkald t Mobil
har jeg valgt M1 "prisbasker" til 38 øre/minut
(kører fint)

Lige nu er det den rigtige ip-løsning for Wimax
der er focus
på og jeg hælder som nævnt til Musimi, alle råd er
velkomne !

MVH Henrik

Fra : Paul-J

Dato : 17-03-09 00:01

> Det må være deres "faste" løsning til 50 kr mdl du
> har, (eller
> IP tlf via andet firma), og tændt boks for at ku
> HØRE opkald,.

Nej, jeg bruger Viptel-no-fee. Et gratis telefonabonnement med 15øre/minut opkald.
Det kræver en IPadapterboks -sipura eller linksys. Koster fra ca. 300kr .
www.viptel.dk

Fra : Anders Majland

Dato : 17-03-09 13:36

> [...]
> opkald.
> Det kræver en IPadapterboks -sipura eller linksys. Koster fra ca. 300kr .

Kan vel også køre som softphone - det er standard SIP

Jeg har bruger det også. Vores private forbrug er så lille at det ikke har
kunne svare sig med abb løsninger. Jeg har så et seperat nummer (også
no-fee) jeg bruger til arbejde som min arbejdsgiver betaler.

Btw kører jeg pt over skyline's wimax på en 1024/512. Udover at min routers
QoS ikke er god når den ikke er ADSL modem så kører det problemfrit. Jeg
skal bare ikke belaste linien fuldt ud samtidigt, men som skrevet i en anden
tråd så kører min vpn stadig over adsl'en så der stort set kun er
telefontrafik over wimax'en (og hustandens andre computere)

Mine personlige erfaringer med Musimi er at det er gået noget ned ad bakke
.... Viptel er lidt dyrere, men jeg sparer det månedlige gebyr per
telefonnummer (har pt 3 fastnetnumre, hvoraf kun de 2 bruges. Men det koster
jo ikke noget at have det sidste "parkeret" på en no-fee konto

/A