Indretning af værelse til 12-årig
Fra : Marianne

Dato : 11-03-09 02:07

Hej

Jeg planlægger at bytte vores børns to værelser til sommer. Drengen, som er
den ældste (12), bruger stort set kun sit værelse til at spille computer på,
mens pigen, den yngste (9), har veninder på besøg, danser etc. Drengen har
et pænt stort værelse, pigen et noget lille værelse. Dem vil jeg bytte sådan
at pigen får det store, drengen det lille.

Det skal ikke være nogen hemmelighed at værelserne og deres størrelser har
været/er genstand for en større konflikt. Det ene værelse er ca. 75% større
end det andet. Vi har undersøgt hvor meget det vil koste at udligne ved at
flytte vægge, og prisen er ca. 30.000. Det er simpelthen for meget for de
6-7 år, det vil dreje sig om, synes vi. Jeg har selv et kæmpe-arbejdsværelse
i kælderen, som de også har kig på, men det er (heldigvis) ikke egnet til
beboelse. Der mangler en 2. udgang, som vil være *rigtig* dyr at etablere.
Trøstepræmien har vi besluttet vil være at måtte vælge værelse/annex først i
vores sommerhus.

Vi har i anledningen opfundet en regel, der hedder, at man kan få ordnet sit
værelse, når man fýlder 12! Dvs barnesengen og børnemøblerne bliver
udskiftede inden for et vist budget.

Nu skal jeg så til at overveje indretningen af drengens nye, men temmelig
lille værelse (ca 2,5 * 3,5m). Loftseng er overvejet, men da værelset har
skrå vægge, bliver det meget klumpet. Vi har tænkt på at købe en god futon
www.dba.dk, da vi så kan købe noget på 120/140 cm .. så er der plads til
fremtidige kærester!

Men derudover mangler jeg frygteligt inspiration!

Kender nogen bøger, blade, hjemmesider etc. med forslag til gode
drengeværelser? Eller er der andre ideer?

mvh
Marianne

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 11-03-09 14:10

"Marianne" skrev i en meddelelse
> Men derudover mangler jeg frygteligt inspiration!

Jeg synes at vi mangler noget om, hvad drengen har lyst til - det er jo ham,
der skal være der og vel er gammel nok til at vide, hvad han kunne tænke sig
?

Jan

Fra : Marianne

Dato : 11-03-09 14:35

"Jan Vestergaard" <jan@jve.invalid> skrev i meddelelsen

> Jeg synes at vi mangler noget om, hvad drengen har lyst til - det er jo
> ham, der skal være der og vel er gammel nok til at vide, hvad han kunne
> tænke sig ?
>
> Jan

Ja, OK.

Sønnen er en spillefugl. Og har tit andre spillefugle på besøg. Så der skal
være plads til både ham og vennerne omkring pcen/erne (når de får lov at
låne en ekstra). Og til X-box'en + TV-skærm.

Vi har snakket om både højseng og Futon til at slå ud. Han er sådan set med
på begge. JEG foretrækker Futonen aht rengøring, som forekommer mig at måtte
være meget besværlig i højden. Futonen kan så både bruges til seng og sofa.

mvh
Marianne

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 11-03-09 14:59

"Marianne" <mjanneh@gmail.com> writes:

> [...]
> set med på begge. JEG foretrækker Futonen aht rengøring, som
> forekommer mig at måtte være meget besværlig i højden. Futonen kan så

Til gengæld er det svært at komme under en futon for at gøre rent.

Mvh Trine

Stor brugskunstforretning med fuldt sortiment i de søde Gjøltrolde

Fra : Nana

Dato : 11-03-09 16:26

> Til gengæld er det svært at komme under en futon for at gøre rent.
>
> Mvh Trine

Og medmindre futon´en er i GOD kvalitet (dyr) så sover man ikke særligt godt
i den. Overvej en rigtig sovesofa.
Måske skulle du spørge knægten hvad han selv vil have? Måske skal værelset
være semi-neutralt, så man kan ændre stil ved at ændre tilbehør. Det han
syntes er fedt nu, er måske mindre fedt når han er 17.

Fra : Marianne

Dato : 11-03-09 17:51

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 11-03-09 18:45

> [...]

> træt af den i længden. Ideen er jo, at det skal være noget, som man både kan

En futon ligger da på gulvet, så det er da ikke rart at sidde på, er
det?

Dem jeg har sovet på har været glimrende, omend det er lidt besværligt
at skulle op nede fra gulvet.

Fra : Marianne

Dato : 11-03-09 20:51

"Trine Kornum Christiansen" <news@trinekc.dk> skrev i meddelelsen

> En futon ligger da på gulvet, så det er da ikke rart at sidde på, er
> det?

Det behøver det ikke være, se fx
http://futon.dk/sovesofaer/spider/spider_140x200cm_054_380_da.html - det var
sådan noget, jeg havde tænkt mig (brugt)

> Dem jeg har sovet på har været glimrende, omend det er lidt besværligt
> at skulle op nede fra gulvet.

Det lyder godt!

mvh
Marianne

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 11-03-09 20:56

"Marianne" <mjanneh@gmail.com> writes:

> Det behøver det ikke være, se fx
> http://futon.dk/sovesofaer/spider/spider_140x200cm_054_380_da.html -
> det var sådan noget, jeg havde tænkt mig (brugt)

Ah. Futonen er madrassen og så er den bare placeret på et stel. Jeg
har sovet på masser af futoner, men alle sammen i Japan og de lå alle
på gulvet. :)

Fra : Nana

Dato : 11-03-09 22:10

"Marianne" <mjanneh@gmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> http://futon.dk/sovesofaer/spider/spider_140x200cm_054_380_da.html - det
> var sådan noget, jeg havde tænkt mig (brugt)

Den der type futon både sidder og ligger man dårligt i. Armlæn der ikke
ligger fast er skideirriterende. Og den der skal da også redes?

Fra : Nana

Dato : 11-03-09 22:08

> [...]

Jeg fik en relativt god futon at sove på, da jeg blev 16. Den var IKKE sjov
i længden.
Man kan sagtens få en sovesofa med rigtig madras, der ikke fylder mere end
en futon. De klappes endda ud på samme måde, og der er ofte magasin til
sengetøj under.

> [...]
> måske kunne bruges. Men den er måske lige stor nok til et mindre værelse.

De kan sagtens fåes i futonstørrelse, som klappes ud til dobbeltseng på
samme måde, uden at fylde mere. Og en futon skal sgu også redes. Den skal
f.eks luftes for at fibrene ikke bliver dårlige.

Fra : Marianne

Dato : 12-03-09 00:15

> Jeg fik en relativt god futon at sove på, da jeg blev 16. Den var IKKE
> sjov i længden.

OK. Tak for dit input. Jeg vil sammen med sønnike overveje, om vi skal vælge
noget, der ikke er en Futon. Jeg bliver lidt betænkelig pba dine erfaringer.

> f.eks luftes for at fibrene ikke bliver dårlige.

Ja - den skal selvfølgelig luftes, men ligefrem redes - det bliver den ikke.

Måske skal vi bare finde en alm. 120 cm seng?!

mvh
Mariane