hvor går man hen når......
Fra : Lars Clement

Dato : 09-03-09 18:28

man er nød til at afhænde sin hund ?
- Og samtidig sikre sig , at hunden får et godt hjem ??

--
Venligst

Lars Clement
indsætmitefternavn@hejlsnet.dk

Fra : Ivan Madsen

Dato : 09-03-09 19:15

On Mon, 9 Mar 2009 18:27:31 +0100, "Lars Clement"
<mitefternavn@hejlsnet.dk> wrote:

>man er nød til at afhænde sin hund ?
>- Og samtidig sikre sig , at hunden får et godt hjem ??

Det afhænger meget af hvad det er for en hund. De fleste
racehundeklubber har gennem klubben en eller anden form for
omplacerings-ordning. Hvis det er et "gadekryds" - hvad der jo ikke
gør hunden ringere er der vel kun at kontakte det lokale dyreinternat
og tale med dem om mulighederne. Jeg mener at vide der findes en
internet side om omplaceringshunde, men da jeg aldrig har besøgt den
aner jeg ikke hvor den findes.

Fra : battlefields

Dato : 09-03-09 19:24

"Ivan Madsen" <karinogivan@gmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> og tale med dem om mulighederne. Jeg mener at vide der findes en
> internet side om omplaceringshunde, men da jeg aldrig har besøgt den

Måske her:
http://www.gipote.dk/

Hilsen Vibeke

Fra : ager

Dato : 09-03-09 19:53

"Lars Clement" <mitefternavn@hejlsnet.dk> skrev i meddelelsen
> man er nød til at afhænde sin hund ?
> - Og samtidig sikre sig , at hunden får et godt hjem ??

Ud over de nævnte forslag, ville jeg, hvis det var i mit sted, annoncere
lokalt, i dagblade, butikker osv. så jeg selv bedre havde mulighed for at se
folk an, og selv kunne sortere fra. Jeg tror ikke jeg ville nænne at sætte
en hund af på et internat, de gør uden tvivl deres allerbedste for dyrene,
men jeg havde foretrukket selv at stå for omplaceringen.

Hvad er det for en størrelse?

--
Mvh. Marie
www.agers.dk

Fra : Fister Løgsovs

Dato : 09-03-09 20:47

Lars Clement skrev:
> man er nød til at afhænde sin hund ?
> - Og samtidig sikre sig , at hunden får et godt hjem ??

Vi fandt vores i den blå avis, lettere brugt men med udfyldt servicebog

Kai

Fra : Lars Clement

Dato : 09-03-09 22:33

Det drejer sig om en 1? års tysk ruhåret med stamtavle og alt. Rigtig dejlig
børnevant hund, der mangler opdragelse. Den skal ikke koste noget, hvis den
kommer i et hjem der også vil have en familiehund

Fra : ager

Dato : 10-03-09 06:47

> Det drejer sig om en 1? års tysk ruhåret med stamtavle og alt. Rigtig
> dejlig børnevant hund, der mangler opdragelse. Den skal ikke koste noget,
> hvis den kommer i et hjem der også vil have en familiehund

Hvad med at kontakt ruhårsklubben?, det skal alligevel være nogle
hundekyndige mennesker, og ikke førstegangshundeejere der kaster sig i lag
med en ruhårs, skønne hunde, bestemt, men de kræver opdragelse, og kan have
en kæmpe vilje og personlighed...

Jeg synes du også skulle sætte en lokal annonce op div. steder.

Mvh. Marie

Fra : Ivan Madsen

Dato : 10-03-09 17:37

On Mon, 9 Mar 2009 22:32:35 +0100, "Lars Clement"
> [...]

>børnevant hund, der mangler opdragelse. Den skal ikke koste noget, hvis den
>kommer i et hjem der også vil have en familiehund

Jeg glemte helt at nævne, at mange opdrættere gerne forsøger at
omplacere en hund. Ellers er der som andre nævner "Ruhårsklubben".

Fra : Leyna

Dato : 11-03-09 18:11

> [...]

>børnevant hund, der mangler opdragelse. Den skal ikke koste noget, hvis den
>kommer i et hjem der også vil have en familiehund

Når det er en racehund, så kan man mange gange kontaktet opdrætteren,
og de fleste tager gerne hunde retur og forsøger at få dem omplaceret.

Jeg fandt selv min Hans via DBA, så dette var da osse en mulighed
Men lad være med at annoncere den "gives bort" nogen steder. Det
udsender et "forkert" signal.
--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : Kim Christensen

Dato : 10-03-09 00:59

On 9 Mar., 22:32, "Lars Clement" <miteftern...@hejlsnet.dk> wrote:
> Det drejer sig om en 1? års tysk ruhåret med stamtavle og alt. Rigtig dejlig
> børnevant hund, der mangler opdragelse. Den skal ikke koste noget, hvis den
> kommer i et hjem der også vil have en familiehund

Ruhårsklubben har et "genbrugshjørne" http://ruhaar.dk/hvalpe/Hvalpe1.htm

Hilsen Kim