Mod Innsbruck via 7'eren.
Fra : Polo

Dato : 07-03-09 16:24

Hello i gruppen

Har nogen erfaringer med turen ad 7'eren i syddøjtsland. Altså turen via Ulm
og mod Innsbruck. Hvor langt stræk er man uden motorvej, og er den rute ok
at køre med campingvogn efter bilen. Det er simpelthen for at undgå turen
omkring München, hvor der er en allerhelve.... trafik altid... Og så for at
se noget nyt.

Turen går til Gardasøen..
Lars.

Fra : Ivan, Århus

Dato : 07-03-09 18:07

"Polo" <odensegalaxy@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> rute ok at køre med campingvogn efter bilen. Det er simpelthen for at
> undgå turen omkring München, hvor der er en allerhelve.... trafik altid...

Hej Lars, det er en fin tur med 1-1½ time uden motorvej.
Til gengæld har du stort set 7'eren for dig selv fra du slipper Würzburg
(overdrivelse fremmer forståelsen).
Har du en god trækker skulle I tage over Fernpass i stedet, så kommer I ikke
omkring Innsbruck og Brennerpasset; men fanger motorvejen ved Bolzano.
En fantastisk flot tur, som vi gør igen til sommer.

www.campingferie.dk og www.dcu.dk kan du søge, evt på f. bruun, han er
herresej til at give kørselsanvisninger !

Hilsen Ivan, Århus

Fra : Henning Keseler

Dato : 08-03-09 19:34

"Ivan, Århus" <bakkehegnetSPAM@stofanet.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> Bolzano.
> En fantastisk flot tur, som vi gør igen til sommer.

Enig.

Super tur og dejlig afbræk fra autobahnen, vi har gjort den flere gange med
forskellige trækkere, og jeg mener ikke den behøver at være speciel stærk da
stigningerne er moderate. Vejen er tilmed rimelig bred så det er ingen
problem.

Kort før grænsen til Italien ved Reschenpass er der en lille nydelig plads
der kan anbefales, hvis man skal have en overnatning deromkring, der blir
dejligt kølig om natten da den ligger så højt.

--
Henning

Fra : Brian Lund

Dato : 09-03-09 07:56

> [...]
> rute ok at køre med campingvogn efter bilen. Det er simpelthen for at
> undgå turen omkring München, hvor der er en allerhelve.... trafik altid...

Sidst vi passerede München var vi vist sjælden under 90 km/t (med
Campingvogn på krogen), det var ad A9'eren, via A99 over på A8, intet
problem! Dog var målet det sydlige Østrig, ikke Italien.

Det er for længe siden at jeg har kørt den anden vej, så jeg husker ikke
hvordan den var...

Brian

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 09-03-09 19:43

"Brian Lund" <brian@-FJERN-lundfoto.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> problem! Dog var målet det sydlige Østrig, ikke Italien.
>
> Det er for længe siden at jeg har kørt den anden vej, så jeg husker ikke

Vi har heller ikke haft problemer ved at følge motorvejen rundt om München,
men vi undgår også at køre der så man rammer morgen og aftentrafikken på vej
til og fra arbejde. Lidt lige som ved København.
Sidst vi kørte hjem fra Østrig var vi lige ved at blive konfronteret med
problemet, da vi hang i kø ved en tunnel i Østrig på grund af
færdselsuheld, således at vi nåede München lige samtidig med at det begyndte
at lukke til. Men da vi ramte motorringvejen øst om, forsvandt problemerne.
Men det lyder da helt sikkert spændende at prøve at undgå motorvejen, hvis
det ikke koster for meget tid i forhold til oplevelsen.

Kurt

Fra : Ivan, Århus

Dato : 09-03-09 21:13

> [...]
> Men det lyder da helt sikkert spændende at prøve at undgå motorvejen, hvis
> det ikke koster for meget tid i forhold til oplevelsen.

Det koster ca 2 timer ekstra. Vi håber på at få det til at passe med en
overnatning et sted på strækningen Landeck-Bolzano.

Ivan