en vendines kat
Fra : Charlotte P. Korsør

Dato : 06-03-09 21:49

hej NG

En vendinde har skrevet til mig:

"Daisy (min hunkat) er meget tynd, rigtig meget tynd. hun spiser men har
lidt tynd mave.. hende blodåre på maven er ekstrem opsvumlet :s det er meget
ubehageligt at røre ved, og det gør mig bange :(
hun ser ikke ud til at mærke noget til det, og hun opføre sig som hun altid
gør.
Har du nogen ide om hva' den kan være? :s "

Jeg aner det ikke, gør i?

Charlotte korsør

Fra : Tove Krieger

Dato : 06-03-09 21:54

In news:49b18c41$0$56770$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk,
Charlotte P. Korsør <Taarnborgvejfjerndette@gmail.com> typed:
> [...]
> altid gør.
> Har du nogen ide om hva' den kan være? :s "

Det er da bare om at komme til dyrlægen, jo før jo bedre. Der er da noget
der er helt galt.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Klaus G.

Dato : 06-03-09 22:23

> Det er da bare om at komme til dyrlægen, jo før jo bedre. Der er da
> noget der er helt galt.
Ja, det tænkte jeg sq også. Hvis katten først ser såen ud, så er det bare
med at komme afsted. Den skal alligevel have et eller andet gjort ved sig og
det skal lægen kigge på under alle omstændigheder...

--
Klaus G. // Seth-Enoch // SukkerFri
www.seth-enoch.dk

Fra : Gainsbourg

Dato : 06-03-09 22:23

Det burde sige sig selv, at en kat med de symptomer skulle have været tilset
af en dyrlæge forlængst, så det er bare om at komme afsted med det samme.

/Gainsbourg

Fra : lh

Dato : 07-03-09 16:35

"Gainsbourg" <FJERNDETTEGainsbourg.ng@gmail.com> skrev i meddelelsen
> Det burde sige sig selv, at en kat med de symptomer skulle have været
> tilset af en dyrlæge forlængst, så det er bare om at komme afsted med det
> samme.
>
> /Gainsbourg

fuldstændig enig. Undre mig til stadighed at folk spørger hist og pist når
der er tegn på alvorlig sygdom, inden de overhovedet tænker på at komme til
en dyrlæge.

lh

Fra : Benny

Dato : 10-03-09 16:42

[...]

Jeg er enig. Katten skal til dyrlægen med DET SAMME med den slags symtomer.
En times venten vil kun FORLÆNGE KATTENS LIDELSER.

Det er dyrlæger i hele Danmark, som har døgnåbent, så der er ikke nogen
undskyldninger.

jeg bruger denne NG til sjove/dårlige oplevelser og affærdsproblemer og
ligende.

Er det tegn på sygdom, så er det afsted til dyrlægen. Jeg har engang været
afsted lørdag aften ved 23.30, da min kat var blevet kørt ned.

Hilsen
Benny

Fra : Heidi, Miver, Mulle ~

Dato : 07-03-09 17:16

<klip> "Daisy (min hunkat) er meget tynd, rigtig meget tynd. hun spiser men
> [...]
> altid gør.
> Har du nogen ide om hva' den kan være? :s "

Er katten ikke kommer til dyrlægen fordi din veninde ikke har råd?
Der findes jo fonde mv. man kan søge om hjælp

Skriv gerne til mig privat, hvis din veninde har brug for hjælp
(ht(AT)hus.dk)

--
Venlig hilsen Heidi, Miver, Mulle og Bajse-Lejses mor

Fra : lh

Dato : 07-03-09 17:25

"Heidi, Miver, Mulle og BajseLejse's mor" <zasha_xFJERNDETTE@hotmail.com>
skrev i meddelelsen news:gou6k2$odl$1@newsbin.cybercity.dk...

> [...]
> (ht(AT)hus.dk)
>

> --
> Venlig hilsen Heidi, Miver, Mulle og Bajse-Lejses mor

Har katten akut behov for hjælp så hjælper en Fond ikke. Der skal søges og
det er ikke bare lige at få penge ud. Det tager tid.

lh

Fra : Tove Krieger

Dato : 07-03-09 17:43

In news:49b29fe7$0$15883$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk,
lh <mail@mail.tele.dk> typed:

> Har katten akut behov for hjælp så hjælper en Fond ikke. Der skal
> søges og det er ikke bare lige at få penge ud. Det tager tid.
>
> lh

Det har du sikkert ret i, men jeg vil da håbe at Charlotte er så høflig, at
hun følger op og svarer på de råd hun har fået. Det kunne jo være at
venindens dyrlæge måske er villig til at akceptere en afbetaling.

At den lille kat "er som den plejer" er ikke nogen garanti for at den ikke
har ondt. Katte er utroligt dygtige til at skjule smerter. Heidi har jo også
tilbudt at Charlotte kan ringe til hende, det synes jeg hun skulle gøre. Men
bare man dog man vidste om den lille mis er kommet til dyrlægen.

Jeg venter spændt på at Charlotte giver lyd fra sig. Desværre er det sket
før, at gruppens medlemmer nærmest har stået på hovedet for at hjælpe og
ikke har fået nogen respons.

Fra : Charlotte P. Korsør

Dato : 07-03-09 18:10

Rolig folkens. Ja hun er studerende og har sikkert ingen penge, der er
faktisk tale om en venindes, datters, kat, og hun bor i Jylland. Så der er
faktisk ikke meget jeg kan gøre andet end at give det i har sagt vidre, og
det er gjort.

Hun vil tage katten til lægen imorgen, siger hun.

Jeg skal nok komme med mere når der er mere, at skrive om. Håbede måske bare
at nogen havde set noget tilsvarende før.

hilsner
Charlotte, der har 2 sunde og raske katte.

Fra : lh

Dato : 07-03-09 19:37

"Charlotte P. Korsør" <Taarnborgvejfjerndette@gmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> Jeg skal nok komme med mere når der er mere, at skrive om. Håbede måske
> bare at nogen havde set noget tilsvarende før.

Det kan man jo ikke sådan svare på uden at se katten. Er I f.eks sikker på
det er en blodåre ikke det er navlebrok f.eks? Fint der bliver tjekket af en
dyrlæge.

lh

Fra : Tove Krieger

Dato : 07-03-09 19:48

In news:49b2aa7d$0$56788$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk,
> [...]
>
> Jeg skal nok komme med mere når der er mere, at skrive om. Håbede
> måske bare at nogen havde set noget tilsvarende før.

Hej Charlotte.

Mange tak for svar.

Som lh skriver, kan det jo sagtens være brok, men det er godt nok ikke for
almindelige mennesker at vide. Det er noget som kun en dyrlæge kan svare på.
Håber at det ikke er noget farligt, og at katten bliver undersøgt snarest.

Fra : Heidi, Miver, Mulle ~

Dato : 07-03-09 22:23

> Har katten akut behov for hjælp så hjælper en Fond ikke. Der skal søges og
> det er ikke bare lige at få penge ud. Det tager tid.

Ja, det ved jeg, men denne gruppe har før hjulpet katte hvor ejeren er i
økonomisk svære kår, så hvis det er penge der er problemet, så finder vi nok
på noget :)

Min hjemmeside donerer overskuddet til dyrevelfærd så det kunne være en
mulighed omend årets salgoverskud ikke er så stort endnu :)
(siden hedder http://choco.dk og sælger Summerbird Chokolade)

Men det lyder ikke som om det er økonomien der er det afgørende punkt
hér....heldigvis :)

--
Venlig hilsen Heidi, Miver, Mulle og Bajse-Lejses mor

Fra : Charlotte P. Korsør

Dato : 08-03-09 22:00

Hun har netop skrevet til mig. Både hende og kæresten er studerende, så hvis
der kunne blive lidt tilskud, ville det sikkert være kærkomment. (Da de
boede lidt tætere på plejede jeg at komme med mad)

Men hun har talt med lægen, og skal se ham imorgen.

takker for alt

charlotte

Fra : Tove Krieger

Dato : 10-03-09 12:03

In news:49b431e4$0$56791$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk,
Charlotte P. Korsør <Taarnborgvejfjerndette@gmail.com> typed:

> Men hun har talt med lægen, og skal se ham imorgen.

Hej Charlotte.

Er der mon noget nyt om din venindes kat ? Jeg er lidt spændt på at høre,
hvordan det er gået hos dyrlægen.

Fra : Charlotte P. Korsør

Dato : 10-03-09 21:48

Så har jeg nyt. Ingen panik, hævede mælkekirtler.
Hun bliver steriliseret senere på året.

Hej hej

charlotte

Fra : Gainsbourg

Dato : 13-03-09 15:52

> Så har jeg nyt. Ingen panik, hævede mælkekirtler.

Jeg kan ikke se hvordan hævede mælkekirtler hænger sammen med tynd mave og
undervægt. Det lyder ikke helt sammenhængende og det lyder bare som om der
er undersøgt overfladisk og ikke taget nogen blod eller afføringsprøver.

> Hun bliver steriliseret senere på året.

Hvis symptomerne er virkelig udelukkende er hormonelt betingede er det da
helt uforsvarligt at vente med at sterilisere til senere på året. Hvor er
gammel er katten? Optimalt skal den neutraliseres inden sin første løbetid,
dvs. typisk omkring 26 ugers alderen.

Tomme løbetider er ikke sunde for katten og giver hormonelle forandringer
som kan forårsage urenlighed, strinten, agression, personlighedsforandringer
og en række alvorlige sygdomme, eksempelvis cancer i mælkekirtlerne m.m.

Med venlig hilsen
Gainsbourg