betalling i euro eller pund ??
Fra : søren brix

Dato : 02-03-09 08:31

Hej Ng

Jeg er ved at book en camper til en ferie i usa til sommer, og inde på sitet
kan man så vælge om man vil betale i euro eller engelske pund ..

hvad vil være det bedste sådan rent kurs mæsigt ??
(det samlede beløb er ca. 12-14000.-kr og hvor jeg skal betale 10% nu og
resten senest 1/7-09 )

Visa eller MasterCard ??

mvh

Søren & Co

Fra : bosol

Dato : 02-03-09 09:31

On 2 Mar., 09:31, søren brix <jennyogso...@mail.dk> wrote:
> [...]
>
> hvad vil være det bedste sådan rent kurs mæsigt ??
> (det samlede beløb er ca. 12-14000.-kr og hvor jeg skal betale 10% nu og

Hvis du har booket i USA ville det nemmeste være US-dollars
Eller bruge dit Visa/Mastercard der er sikrere som betalingsmiddel.

Fra : alexbo

Dato : 02-03-09 17:53

"søren brix" skrev

> [...]
> hvad vil være det bedste sådan rent kurs mæsigt ??
> (det samlede beløb er ca. 12-14000.-kr og hvor jeg skal betale 10% nu og

Den første betaling kan du jo direkte regne ud, det undrer så lidt at du
skal vælge mellem pund og Euro og ikke kan vælge Dollars.
det skyldes måske at de tror folk fra europa ikke kan finde ud af at betale
i dollars.

Men som sagt hvad angår depositummet kan du nemt regne det ud, se
valutakursen på nettet eller tekst-TV.
prisen i Dollars gange kursen
prisen i Pund gange kursen
prisen i Euro gange kursen.
Men næste gang kan tingene have ændret sig, betaler du i Euro som Danske
kroner er bundet sammen med, er prisen stort set fast, men engelske pund er
faldet en del hvis det fortsætter vil de være at foretrække.

Noget andet er at hvis prisen står i dollars og du kan betale i Pund og
Euro, så
afhænger det af hvilken kurs sælger bruger.
Det finder du kun ud af ved at prøve.

mvh
Alex Christensen

Fra : bosol

Dato : 03-03-09 05:23

> [...]
>
> hvad vil være det bedste sådan rent kurs mæsigt ??
> (det samlede beløb er ca. 12-14000.-kr og hvor jeg skal betale 10% nu og

Hvad er det for et site ?
Har du tjekket om firmaet er "ægte" og du får dine betalte ydelser -
eller er det noget "proforma" ?
Du er vel klar over de "strenge regler" ved indrejse til USA - Du
skal godkendes først via nettet, inden du får adgang til flyet !!!!
Ellers bliver du afvist
http://www.danes.dk/page.dsp?page=4138
http://www.politi.dk/da/borgerservice/pas/rejsengaartilusa/