Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
Huslejeforhøjelse der batter / amdelsbolig
Fra : Knud Hansen

Dato : 27-02-09 19:22

Bor i en andelsforeningen, hvor huset skal renoveres : udskiftning af
nedslidt beton, nye vinduer , tag og altaner etc : dette vil give en samlet
huslejestigning på 2000 kr pr. mdr. i starten. Skal lige siges at det ikke
er vedtaget endnu ,men bestyrelsen brænder varmt for den dyre løsning. Der
findes en anden løsningsmodel der er billigere. Det vil blive afgjort ved
afstemning om et par mdr., hvilken det bliver.

Jeg sidder med et andelsboliglån på . 400.000 kr som jeg også betaler af på.

( købte lejligheden i 2005 en 3V på 85m2,vuderet til 1.100.000 kr .
Mdr.lig husleje pt 4200 pr mdr)

Har siddet og beregnet lidt på det og kan se at den bliver svær at få til at
hænge sammen økonomisk. Med en ekstra udgift på 2000 kr. pr. mdr.

Og det går fandme langsomt med at sælge andelsboliger i ejendommen som
ligger på Østerbro, så det dér med at sælge, sér lidt tungt ud for at sige
det mildt.

Hvor står man som andelsboligejer ? Der er vel ikke noget hjælp at hente ala
boligsikring ?

Som jeg sér det, er det en rigtig lortesituation hvis den løsningsmodel, god
forbid, bliver stemt i hus.

Fra : Carsten Riis

Dato : 27-02-09 19:43

Knud Hansen skrev den 27-02-2009 19:22:

> [...]

> Og det går fandme langsomt med at sælge andelsboliger i ejendommen som
> ligger på Østerbro, så det dér med at sælge, sér lidt tungt ud for at sige

Jep og det bliver ikke meget bedre.

Vi har lige fået ejendomsvurderingen på vores ejendom -25Mille. (ca.
400 lejlighededer). Jeg har lige købt andelen og planlægger heldigvis
ikke at flytte foreløbig. Ejendommen er god stand på de essentielle dele.

> Hvor står man som andelsboligejer ? Der er vel ikke noget hjælp at hente
> ala
> boligsikring ?

din indkomst skal også være helt ringe.

> Som jeg sér det, er det en rigtig lortesituation hvis den løsningsmodel,
> god
> forbid, bliver stemt i hus.

tja, alternativ er vel at huset falder sammen om ørerne på jer.

Da jeg boede i en ejendom som trængte en ordentlig omgang renovering, så
startede vi med en succesiv indføring af en huslejestigning igennem 3
år. Da så vinduerne skulle skiftes, så var der penge i ejendommen til
at betale kontant + en sjat penge til installering af fælles netværk.
Så pleder for en gang økonomisk opstramning igenen længere tid og inden
I ser jer om, så er pengene lige pludselig til stede.

Også hvad der hedder: rettidig omhu.

Carsten Riis
www.de3faktorer.dk

Fra : Knud Hansen

Dato : 27-02-09 20:21

"Carsten Riis" <carsten.riis@gmail.com> skrev i meddelelsen

> Jep og det bliver ikke meget bedre.

Nix. Bor ved siden af en lejlighed i tip-top tilstand : 3V 84cm2 , nyt
køkken og badeværelse , billig tlf og 40/40mbit net, altan etc. Husleje 4100
pr. mdr /ca. 1. 1 mill i indskud ( hvis prisen ikke er sat ned siden ) har
stået ubeboet i 18 mdr ! Kan simpelthen ikke sælges.

> [...]
> 400 lejlighededer). Jeg har lige købt andelen og planlægger heldigvis
> ikke at flytte foreløbig. Ejendommen er god stand på de essentielle dele.

Er ansat som hjemmehjælper så jeg render ikke rundt med fed tegnedreng. Men
det er da ihverttilfælde fast arbejde ! Man skal virkelig gøre sig umage for
at blive fyret.

> tja, alternativ er vel at huset falder sammen om ørerne på jer.

Der er delte meninger om hvor akut behovet er for sådan en stor renovering.

Fra : Claus Skaarup \(Arbe~

Dato : 03-03-09 13:38

Knud Hansen wrote:

> [...]
> Husleje 4100 pr. mdr /ca. 1. 1 mill i indskud ( hvis prisen ikke er
> sat ned siden ) har stået ubeboet i 18 mdr ! Kan simpelthen ikke
Der er nok heller ikke mange, der vil tage til takke med sølle 84
kvadratcentimeter...
--
Mvh. Claus
www.clask.dk

Fra : -;o\)-max

Dato : 01-03-09 13:46

"Knud Hansen"

> [...]
> afstemning om et par mdr., hvilken det bliver.
>
> Som jeg sér det, er det en rigtig lortesituation hvis den løsningsmodel, god

Den slags foreslag har tit meget svært ved at blive stemt igennem.
Men det der af sikkerheds og lovmæssige grunde skal ordnes, så
den slipper i ikke for. Nu er der krise tider, og også byggebranchen
vil være til at snakke med fremover, så de tilbud i har nu, kan der
sikkert forhandles om. Derudover er det vel sansynligt, der på et
tidspunkt kommer nogle tilskuds ordninger, til eks. isolering og
udskiftning af vinduer - så der læner i jer bare tilbage og venter.
Carstens foreslag med at indbetale fremad rettet, er måske ikke
så dum en ide.. Med lidt lykke og held kan i måske halvere det
tilbud i sidder med hvis i kan vente. Jeg ved det godt, det er ondt
for dem der står og kan bruge opgaven her og nu, men det er nu
engang ikke muligt at gøre alle glade. -max-