Hjælp, min hund bløder
Fra : Leyna

Dato : 01-03-09 00:09

Da hundene kom ind fra gården i dag blødte Hans voldsomt fra det ene
øre. Såret er renset og kigget på, og det er en ganske lille "rift"
helt ude i spidsen af øret. Jeg har fået stoppet blodet et par gange,
men bare han ryster på hovedet, så vælter det ud igen. Hvordan i
alverden får jeg stoppet det?
Jeg ringer selvfølgelig til dyrlægen (ell. dyrlægevagten) i morgen,
men måske nogen her har et godt råd...
Det er ved at ligne et slagtehus her, og hvis jeg overhovedet kan gøre
noget selv, så vil jeg gerne det. Har prøvet at lægge forbinding, men
det holder altså ikke en meter. *SUK*
--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : ager

Dato : 01-03-09 08:21

"Leyna" <leyna@leyna.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> Det er ved at ligne et slagtehus her, og hvis jeg overhovedet kan gøre
> noget selv, så vil jeg gerne det. Har prøvet at lægge forbinding, men

nu er blodbadet sikkert stoppet.. men for en anden gang, så må du plante din
og hundens mås på gulvet, og presse mod såret indtil det stopper, der er
ikke så meget andet at gøre ved det.
der er mange blodkat i spidsen af øret.

Frigg, vores plejehund fil en rift på næsen i sidste uge, af hvad er uvist,
men for pokker hvor det væltede ud, og så ude i sneen, hvor det rigtigt så
dramatisk ud, hold da fest et blodbad. hunden er lys ligesom vaks, så hun
lignede jo en brugt tampax.. LOL.
der måtte vi også sidde med hende på skift i et par timer, før blødningen
var stoppet helt.

--
Mvh. Marie
www.agers.dk

Fra : Leyna

Dato : 01-03-09 09:24

On Sun, 1 Mar 2009 08:20:45 +0100, "ager" <big@city.dk> wrote:

> [...]
>og hundens mås på gulvet, og presse mod såret indtil det stopper, der er

Det var så osse det jeg gjorde, men hver gang han rystede på hovedet
(efter at jeg havde fået det stoppet) så væltede det jo ud igen igen.
Her til morgen ser det ud til at have lukket sig, så jeg er kommert
lidt ned på jorden igen.

> [...]
>dramatisk ud, hold da fest et blodbad. hunden er lys ligesom vaks, så hun

Vaks havde osse været tæt på Hans, så han havde blod på hele brystet,
og ja - det så endnu mere voldsomt ud på ham.

>der måtte vi også sidde med hende på skift i et par timer, før blødningen
>var stoppet helt.

Okay, med 3 andre vildbasser i huset er det vanskeligt at sidde i
flere timer med den ene... *SUK*
Men kan man ikke få noget til at stoppe sådan en blødning? Jeg mener
man kan få sådan en stift til det, hvis man får klippet for meget negl
af, men jeg ved ikke hvad den hedder...
--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : Tove Krieger

Dato : 01-03-09 12:03

In news:f8hkq4th3g1k3qe7datbcgb4uf8qapvv0s@4ax.com,
Leyna <leyna@leyna.dk> typed:

> [...]
> Men kan man ikke få noget til at stoppe sådan en blødning? Jeg mener
> man kan få sådan en stift til det, hvis man får klippet for meget negl

Det kunne evt. være en alunstift. Jeg kan huske at min far havde en sådan,
hvis han kom til at skære sig ved barberingen. Den skulle virke udmærket ved
mindre sår, men jeg er ikke helt sikker på at det vil hjælpe på et hundeøre
med så mange blodkar.

Det er skrækkeligt som dyr kan bløde, selv ved små rifter. Jeg kan huske at
Asia havde fået et sår på en pote, og det ville næsten ikke stoppe igen,
sikken et blodbad !!! Det er dog noget nemmere at forbinde en pote end et
øre.

Jeg er næsten sikker på, at blødningen er stoppet nu, for det kan altså se
ret dramatisk ud medens det står på, men det stopper gerne af sig selv efter
et stykke tid.. Håber at Hans er ok igen.

P. S. Det kunne selvfølgelig også være et såkaldt "blodøre", hvor der er
gået hul på det af sig selv, men det tror jeg nu ikke det er.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Leyna

Dato : 01-03-09 12:24

On Sun, 1 Mar 2009 12:02:37 +0100, "Tove Krieger"
<missminimiv@privat.dk> wrote:

> [...]
>mindre sår, men jeg er ikke helt sikker på at det vil hjælpe på et hundeøre

Det tror jeg faktisk du har ret i Tove. Takker.

> [...]
>sikken et blodbad !!! Det er dog noget nemmere at forbinde en pote end et

Hehe... det har du ret i. Hans har osse prøvet at skære poten på en
frossen pyt. Det gik dog ret hurtigt i sig selv igen, så ingen panik
dér.

>Jeg er næsten sikker på, at blødningen er stoppet nu, for det kan altså se
>ret dramatisk ud medens det står på, men det stopper gerne af sig selv efter
>et stykke tid.. Håber at Hans er ok igen.

Det er helt stoppet, og Hans har det fint. Dyrlægen mente heller ikke
der var nogen grund til at gøre mere ved det udover at holde øje med
at det er rent og sår'n. Men nu er jeg jo et pylrehoved.

> P. S. Det kunne selvfølgelig også være et såkaldt "blodøre", hvor der er
>gået hul på det af sig selv, men det tror jeg nu ikke det er.

Jeg tror det måske er en af de andre hunde der lige har fået revet med
en klo, for han har osse en lille rift under det ene øje. De KAN jo
være en smule voldsomme i deres leg, såeh...

--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : Benny Mortensen

Dato : 01-03-09 09:01

> [...]
> --
> Leyna
> Big Girls - Lidt mere end gennemsnittet.

Det bedste jeg lige kan komme i tanker om, er adskillige lag
usynligt plaster.... Og så selvfølgelig, prøve at holde krabaten
i ro...

M.V.H....Benny..

Fra : Leyna

Dato : 01-03-09 09:26

On Sun, 1 Mar 2009 09:00:45 +0100, "Benny Mortensen"
<ingen@brugbar.inv> wrote:

>Det bedste jeg lige kan komme i tanker om, er adskillige lag
>usynligt plaster.... Og så selvfølgelig, prøve at holde krabaten
>i ro...

Usynligt plaster?
Jeg sætter altså ikke lige noget klister-noget fast i en pels...
Og at holde ham i ro er lige så nemt som at tæmme lopper. *GG*
--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : Benny Mortensen

Dato : 01-03-09 10:27

> [...]
> --
> Leyna
> Big Girls - Lidt mere end gennemsnittet.

Usynligt plaster, fås på spraydåser, og når det er kommet på
skal du ikke tænke mere på det, det forsvinder selv igen....
Men lige så snart det er tørt, så et lag mere o.s.v.....

Så det lige får et par timer til at hele lidt op....

Ellers en sår-spray som dem man bruger på får....

Det ser fjollet ud, men er bedre end blod på gulvtæppet.

M.V.H...Benny..

Fra : Leyna

Dato : 01-03-09 12:19

On Sun, 1 Mar 2009 10:27:11 +0100, "Benny Mortensen"
<ingen@brugbar.inv> wrote:

>Usynligt plaster, fås på spraydåser, og når det er kommet på
>skal du ikke tænke mere på det, det forsvinder selv igen....
>Men lige så snart det er tørt, så et lag mere o.s.v.....

Det vil jeg da lige kigge efter så jeg har til en anden go' gang.

>Så det lige får et par timer til at hele lidt op....
>
>Ellers en sår-spray som dem man bruger på får....
>
>Det ser fjollet ud, men er bedre end blod på gulvtæppet.

Ikke så meget som en dråbe blod fik lov at ligge nogen steder på
gulvene. De 3 andre ryddede pænt op.
--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 01-03-09 14:16

Leyna wrote:

> Det vil jeg da lige kigge efter så jeg har til en anden go' gang.

> Ikke så meget som en dråbe blod fik lov at ligge nogen steder på
> gulvene. De 3 andre ryddede pænt op.

Det er da nogle blodtørstige bæster du holder dig

Ellers vil jeg sige som de andre:
Plaster på
Forsøge at holde hunden i ro
Forsøge selv at tage den med ro

Det sidste er nok trods alt det sværeste af alt

--
Uffe Bærentsen

Fra : Leyna

Dato : 01-03-09 15:08

On Sun, 1 Mar 2009 14:16:21 +0100, "Uffe Bærentsen"
<leiti_IKKE_SPAM_@hotmail.com> wrote:

>Det er da nogle blodtørstige bæster du holder dig

Rene dræbermaskiner!

>Ellers vil jeg sige som de andre:
>Plaster på
>Forsøge at holde hunden i ro
>Forsøge selv at tage den med ro
>
>Det sidste er nok trods alt det sværeste af alt

Jaeh, må jo nok indrømme at jeg blev lidt panisk af SÅ meget blod.
Utroligt at han overhovedet har noget tilbage.

--
Leyna
http://www.big-girls.dk