Dykning ved Platanias Village, Crete, Græk~
Fra : Zaritas

Dato : 28-02-09 13:23

Er der nogen der ved om det er værd at dykke der og om der evt. er et
par dykkercentre/dykkertudflugter i nærheden?

Fra : Thomas VJ

Dato : 01-03-09 16:00

"Zaritas" <peterthem@gmail.com> skrev i en meddelelse
> Er der nogen der ved om det er værd at dykke der og om der evt. er et
> par dykkercentre/dykkertudflugter i nærheden?

Platanias området er glimrende til ferie og afslapning og stranden er som
sådan fortinlig til badning, men er en lang sandstrand så der er ikke rigtig
noget at komme efter på den, heller ikke med snorkel.

Tag ind til Hania (15-20 minutter med bus) og find Blue Adventures Diving
( www.blueadventuresdiving.gr - deres side virker vist kun i Internet
Explorer). De laver dagligt ture ud til grotterne ved Agias Onofrios og til
Theodoroi (som er den ø du kan se fra Platanias). Grotterne er glimrende og
ved Theodoroi er der mange ganske OK vægdyk. Derudover er der Lazaretta, som
er et lavere dyk (9-12 meter) rundt om en lille ø - der er ikke voldsomt
meget at komme efter der.

Omkring Kata Daratso (mellem Platanias og Hania) er der tre små bugte med
glimrende mulighed for snorkeling.

--
Mvh, Thomas VJ
http://www.dykkerteori.dk

Fra : diverssite@gmail.com

Dato : 01-03-09 13:14

On 28 Feb., 21:22, Zaritas <petert...@gmail.com> wrote:
> Er der nogen der ved om det er værd at dykke der og om der evt. er et
> par dykkercentre/dykkertudflugter i nærheden?

Hej : )

Jeg kan varm anbefale turen til Agios Onoufrios.

Jeg har en hel stak billeder fra turen - de kan ses her:

http://www.diverssite.com/e107_plugins/coppermine_menu/thumbnails.php?album=47

med venlig hilsen

--
Sven Rasmussen
Ejer & redaktør

www.DiversSite.com

Fra : Zaritas

Dato : 02-03-09 02:37

Tusind tak for de gode bud.

Jeg tænkte nok at strandsiden ikke var specielt god dykning.