ComX 6/6 Mbit/s ?
Fra : Kim

Dato : 01-03-09 18:29

Hvad skal man mindst rent faktisk kunne
DL og UL med, hvis man betaler for en
6/6 Mbit/s ComX ?

Gælder det også ved max. DL og UL samtidig ?

Mvh Kim

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 01-03-09 15:30

On 1 Mar., 18:28, "Kim" <yea@invalid .dk> wrote:
> Hvad skal man mindst rent faktisk kunne
> DL og UL med, hvis man betaler for en
> 6/6 Mbit/s ComX ?

Mener det er omkring 800Kbyte/s

> Gælder det også ved max. DL og UL samtidig ?

Nja det kommer nok nærmere an på optimering af TCP instillinger.. men
man kan nok aldrig med fuld up/down samtidigt.. for downloader man
kraftigt så begrænser man jo den traffik der skal til for at forhandle
upload hastigheden.. Men ingen tvivl om at fiber med symetriskt
båndbredde giver rig mulighed for udnyttelselse af båndbredden grundet
de lave svartider selv om de 6mbit er belastet

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 02-03-09 00:04

On Sun, 1 Mar 2009 18:28:34 +0100, "Kim" <yea@invalid .dk> wrote:

> Hvad skal man mindst rent faktisk kunne DL og UL med, hvis
> man betaler for en 6/6 Mbit/s ComX ?

Ca. 6 Mbps (750 KB/s).

-A
--
http://www.hojmark.org/

Fra : Jens

Dato : 03-03-09 08:42

"Kim" <yea@invalid .dk> skrev i meddelelsen
> Hvad skal man mindst rent faktisk kunne
> DL og UL med, hvis man betaler for en
> 6/6 Mbit/s ComX ?

Mindst 0 Kbit/s
Du må mene hvad den højeste max. hastighed er:

6 Mbit/s = omkring 700 - 800 KB/s

> Gælder det også ved max. DL og UL samtidig ?

Det afhænger af hvor mange sessioner der kører samtidigt, men da det er en
symmetrisk forbindelse du har, så vil det ligge oppe i det område...

Jens

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 03-03-09 09:49

On Tue, 3 Mar 2009 08:42:28 +0100, "Jens"
<jens.joensson@_FJERNDETTE_gmail.com> wrote:

> Du må mene hvad den højeste max. hastighed er:

Nej, han mener selvfølgelig, hvad man som minimum bør kunne forvente.
(Altså et garanteret minimum, ikke et absolut maximum).

-A
--
http://www.hojmark.org/

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 03-03-09 02:30

On 3 Mar., 09:48, Asbjorn Hojmark <Asbj...@Hojmark.ORG> wrote:

> Nej, han mener selvfølgelig, hvad man som minimum bør kunne forvente.
> (Altså et garanteret minimum, ikke et absolut maximum).

Jeg mener med speedtest er en comx 6/6Mbit som regl 6,54Mbit. Men
selvfølgelig så længe det er til udlandet og andre netværk der ikke er
peeringer med osv så det jo klart man aldrig kan forvente at downloade
med fuld knald..

Så det er vel svært hvad han minimum skal forvente da det jo komme an
på alt mellem himmel og jord nærmest... kunne jo være han downloadede
fra en GPRS forbindelse på grøndland.