skift fra TDC til Telmore - udstyr
Fra : DerGolf

Dato : 24-02-09 17:28

Jeg har haft ADSL internet hos TDC i nogle år. Nu er ved at skifte udbyder
til Telmore.
Bliver jeg nødt til at kravle på loftet for skifte TDC's udstyr ud med det
som Telmore vil sende til mig?
Eller kommer det til virke med TDC udstyr?
mvh Mic

Fra : Jens Jensen

Dato : 24-02-09 17:53

DerGolf wrote, On 24-02-2009 17:27:
> [...]
> til Telmore.
> Bliver jeg nødt til at kravle på loftet for skifte TDC's udstyr ud med det

Telmores udstyr kan være forberedt til højere hastighed, da det er
nyere. Hvis du ikke har bestilt højere hastighed ved Telmore, behøver du
ikke skifte.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 24-02-09 18:16

DerGolf skriver:

> [...]
> som Telmore vil sende til mig?
> Eller kommer det til virke med TDC udstyr?

Hvilket udstyr har du på loftet?

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 24-02-09 19:11

On Tue, 24 Feb 2009 17:27:58 +0100, "DerGolf" <no@no.no> wrote:

> Bliver jeg nødt til at kravle på loftet for skifte TDC's udstyr ud med
> det som Telmore vil sende til mig? Eller kommer det til virke med TDC
> udstyr?

Mon ikke TDC vil have deres udstyr tilbage? Det er da det mest
almindelige, når man opsiger en forbindelse.

-A
--
http://www.hojmark.org/

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 24-02-09 19:22

Asbjorn Hojmark skriver:

> Mon ikke TDC vil have deres udstyr tilbage? Det er da det mest
> almindelige, når man opsiger en forbindelse.

Er det?

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 24-02-09 19:39

On Tue, 24 Feb 2009 19:21:34 +0100, "Klaus D. Mikkelsen"
<er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote:

> Er det?

Sådan har det været med de forbindelser, jeg har opsagt, inkl. dem fra
Tiscali, CyberCity og den seneste (sidste) TDC-forbindelse, jeg havde.

-A
--
http://www.hojmark.org/

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 24-02-09 20:14

Asbjorn Hojmark skriver:

> Sådan har det været med de forbindelser, jeg har opsagt, inkl. dem fra
> Tiscali, CyberCity og den seneste (sidste) TDC-forbindelse, jeg havde.

Jeg har det lige omvendt med en Sonofon og en TDC linje.

Fra : Ole C

Dato : 24-02-09 19:47

Asbjorn Hojmark skrev blandt andet:

> Mon ikke TDC vil have deres udstyr tilbage? Det er da det mest
> almindelige, når man opsiger en forbindelse.

Jeg tror TDC mener der er for mange omkostninger forbundet med at tage
udstyret retur.
Da jeg skiftede udbyder sidste sommer, blev det i hvert fald ikke krævet
tilbageleveret....

--
vh
Ole C

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 26-02-09 02:19

Ole C skrev:

> Jeg tror TDC mener der er for mange omkostninger forbundet med at tage
> udstyret retur.
> Da jeg skiftede udbyder sidste sommer, blev det i hvert fald ikke
> krævet tilbageleveret....

TDC har for en uge siden bedt mig om at aflevere mit.
Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Ole C

Dato : 26-02-09 19:21

Hans Paulin (6310) skrev blandt andet:

> TDC har for en uge siden bedt mig om at aflevere mit.

OK - det er åbenbart som vinden blæser....

--
vh
Ole C

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 26-02-09 23:45

Ole C skrev:

> OK - det er åbenbart som vinden blæser....

Mit isdn-udstyr lå i 4 år før de ville have det tilbage (jeg skiftede til
pstn).

Den venlige mand i Telebutikken sagde da jeg spurgte at jeg ku beholde det
da de alligevel bare destruerede det

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 27-02-09 14:47

"Hans Paulin (6310)" skrev i en meddelelse
> [...]

Og hvem man spørger

> Den venlige mand i Telebutikken sagde da jeg spurgte at jeg ku beholde
> det da de alligevel bare destruerede det

Da jeg skiftede for en del år siden, fik jeg også at vide fra supporten, at
jeg kunne aflevere ISDN-grejet i telebutikken - så det gjorde jeg selvom de
ikke var meget for at tage imod det, da de ikke anede, hvad de skulle gøre
med det

Jeg har nu Fullrate og har stadig skillefilter og to ADSL-modem'er liggende
fra TDC, som de ikke vil have retur - så en dag ryger de op genbrugspladsen.

Jan

Fra : Ole C

Dato : 27-02-09 15:03

Jan Vestergaard skrev blandt andet:

> Og hvem man spørger

Ja, jeg må indrømme, at jeg ikke har gidet spørge om TDC vil have sit udstyr
retur.....

--
vh
Ole C

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 27-02-09 19:25

Jan Vestergaard skrev:

> [...]
> supporten, at jeg kunne aflevere ISDN-grejet i telebutikken - så det
> gjorde jeg selvom de ikke var meget for at tage imod det, da de ikke

Hæ hæ

> Jeg har nu Fullrate og har stadig skillefilter og to ADSL-modem'er
> liggende fra TDC, som de ikke vil have retur - så en dag ryger de op
> genbrugspladsen.

Det ka være de vil ha det igen efter 4 år - lissom hos mig!
Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : PP

Dato : 04-03-09 02:45

On Thu, 26 Feb 2009 19:21:24 +0100, in dk.edb.internet.udbydere, "Ole
C" <mail@FJERNolec.dk> wrote:

| OK - det er åbenbart som vinden blæser....

NEJ - du modtager en pakkelabel og en kasse og skal returnere
udstyret. Hvis ikke du modtager label'en - er du via din indgåede
aftale forpligtet til at erholde omkostningen, som du så vil få
refunderet.

Du skal i henhold til aftalen altid returnere dit udstyr når du
opsiger hos TDC. Og i princippet behøver de ikke betale dig for at
gøre det, da du ved det på forhånd (læs din aftale)

Fra : Ole C

Dato : 04-03-09 12:33

PP skrev blandt andet:

> NEJ - du modtager en pakkelabel og en kasse og skal returnere
> udstyret.

Dokumentation?

> Hvis ikke du modtager label'en - er du via din indgåede
> aftale forpligtet til at erholde omkostningen, som du så vil få
> refunderet.

Dokumentation?

Fra : Jens Jensen

Dato : 04-03-09 16:46

PP wrote, On 04-03-2009 02:45:
> [...]
> opsiger hos TDC. Og i princippet behøver de ikke betale dig for at
> gøre det, da du ved det på forhånd (læs din aftale)

Jeg ringede til TDC for at få det afklaret. De har vedtaget, at
ADSL-udstyr til private IKKE skal returneres. Hun understregede, at det
var til private. Førhen stod der i vilkårene, at udstyret skulle
returneres, men det gælder ikke mere. Hvis man ikke kan komme af med
udstyret på anden måde, kan man aflevere det i en TDC-butik. Der gælder
andre regler for YouSee-kunder. Harddiskoptagere vil de altid have tilbage.

Fra : Jens Jensen

Dato : 24-02-09 20:05

Asbjorn Hojmark wrote, On 24-02-2009 19:10:
> Mon ikke TDC vil have deres udstyr tilbage? Det er da det mest
> almindelige, når man opsiger en forbindelse.

Jeg skiftede fra TDC til Telmore i januar, og TDC's udstyr skulle ikke
sendes tilbage. Ifølge Telmore er det for dyrt at håndtere gamle modems
i forhold til prisen for et nyt.

Fra : Chano Andersen

Dato : 24-02-09 22:45

Asbjorn Hojmark wrote:
> Mon ikke TDC vil have deres udstyr tilbage? Det er da det mest
> almindelige, når man opsiger en forbindelse.

YouSee ville ikke, da jeg opsagde min forbindelse der. (Eller det hed så
TDC KabelTV dengang.)

- Chano Andersen.

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 25-02-09 09:17

> Mon ikke TDC vil have deres udstyr tilbage? Det er da det mest
> almindelige, når man opsiger en forbindelse.

De sidste mange kunder jeg har flyttet fra TDC har de ikke ville have
udstyret igen.
Jeg har enda par gange fået et brev om bare at skrotte det gamle udstyr (det
var den helt ganmle speedstream der ikke var adsl2 kunden havde).

--
/Dennis
Soekris 4801 med HD sælges

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 28-02-09 07:02

Ole C" skrev

> Jeg tror TDC mener der er for mange omkostninger forbundet med at tage
> udstyret retur.

hmm keg skiftede fra en TDC professionel 4056/768 til en TDC
professionel 4056/768 for ca en måned siden
Reelt var det betaler der skiftede (nyt arbejde)
TDC insisterede på at sende en tekniker for at skifte udstyr og
forbindelsen var nede en halv dag (supporten fik den op at om aftenen
vha en software opdatering) - ikke så gevaldigt imponerende igen

Årsag: Skift fra fast ip til dhcp styret fast ip - hmmm

- Peter

Fra : Jesper Lund

Dato : 24-02-09 21:14

DerGolf wrote:

> [...]
> det som Telmore vil sende til mig?
> Eller kommer det til virke med TDC udstyr? mvh Mic

Hvis du har et Speedstream 4100 modem, bør der ikke være problemer.

Jeg har lige lavet det samme skift (TDC -> Telmore), og TDCs centrallager
sendte mig et nyt SS 4100 modem, identisk med det som jeg havde i
forvejen (fra efteråret 2007). Begge modems kunne synce til 2 Mbit upload.

--
Jesper Lund

Fra : PP

Dato : 04-03-09 02:46

On Tue, 24 Feb 2009 17:27:58 +0100, in dk.edb.internet.udbydere,
"DerGolf" <no@no.no> wrote:

> [...]
| som Telmore vil sende til mig?
| Eller kommer det til virke med TDC udstyr?

Til TELMORE? Du har min dybeste medfølelse. Tror du skifter tilbage
igen snart

Fra : Grev Dracula

Dato : 04-03-09 09:25

On Wed, 04 Mar 2009 02:45:59 +0100, PP <pp@no.mail.dk> wrote:

>Til TELMORE? Du har min dybeste medfølelse. Tror du skifter tilbage
>igen snart

Mon vi har en kommentar fra en trofast TDC-ansat her ..?

Fra : Martin Arendten

Dato : 04-03-09 21:01

On 2009-03-04, PP <pp@no.mail.dk> wrote:

> Til TELMORE? Du har min dybeste medf?lelse. Tror du skifter tilbage
> igen snart

Ah mon dog...

/Martin
--
Martin Arendtsen
------------------

Fra : Ole C

Dato : 04-03-09 22:27

Martin Arendten skrev blandt andet:

> Ah mon dog...

- blandt andet fordi al Telmore-teknik er TDC-teknik.

--
vh
Ole C

Fra : Jesper Lund

Dato : 04-03-09 22:32

Ole C wrote:

> - blandt andet fordi al Telmore-teknik er TDC-teknik.

Og det er tilsyneladende den eneste måde hvorpå man kan få 2 Mbit upload
hos TDC..

--
Jesper Lund

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 04-03-09 23:19

Jesper Lund <usenet@jesperlund.com> skrev :

>Og det er tilsyneladende den eneste måde hvorpå man kan få 2 Mbit upload
>hos TDC..

Man kan få det i TDC Erhverv.
--
Kerim