Hvilken MySQL GUI?
Fra : Morten P

Dato : 25-02-09 20:59

Jeg har tidligere brugt phpmyadmin, mysql-front, heidi sql og MySQL admin.

Men de er ikke så fede igen.

Heidi er den bedste med de nysete versioner er simeplthen blevet for
besværlige at arbejde med. Lidt for smart.

Navicat ser ud til at være utroligt fed, men... den har ikke Heidis feature
med at højreklikke på et felt og så automatisk bygge en select med dette
felts indhold i WHERE. (e.g. ...WHERE prodid = 4"

Kender I andre der kan det end Heidi og som virker gode til Windows?

Fra : Martin Larsen

Dato : 26-02-09 16:36

Morten P wrote:

> Kender I andre der kan det end Heidi og som virker gode til Windows?

Nej, men jeg er med på en lytter da jeg også er på udkig efter en god
frontend :)

Martin

Fra : Torben

Dato : 02-03-09 19:23

"Morten P" <spam@spam.spam> wrote in

> Jeg har tidligere brugt phpmyadmin, mysql-front, heidi sql og MySQL
> admin.

Jeg har selv været meget glad for SQLYog, den findes både i en ganske
udemærket gratisversion, samt en kommerciel version

http://www.webyog.com/en/

Fra : Martin

Dato : 02-03-09 22:41

Morten P wrote:
> [...]
>
> Heidi er den bedste med de nysete versioner er simeplthen blevet for
> besværlige at arbejde med. Lidt for smart.

Det er da først nu den er blevet kanon :)

> [...]
> felts indhold i WHERE. (e.g. ...WHERE prodid = 4"
>
> Kender I andre der kan det end Heidi og som virker gode til Windows?

* MySQL Administrator 1.2
* MySQL Query Browser 1.2
* MySQL Migration Toolkit 1.1
http://dev.mysql.com/downloads/gui-tools/5.0.html

Administrator bruger jeg til mine 2 clusters og min backup server

Query Browser bruger jeg egentlig ikke, HeidiSQL kan stortset det samme

Migration Toolkit har jeg brugt 1 gang, da jeg skulle konverterer en
masse data fra andre baser til MySQL

Til alm. kig i databasen bruger jeg den indbyggede i enten NetBeans
eller i Eclipse alt afhængigt af hvilket projekt jeg arbejder med :)