Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
Kommer der guld ud af dit røvhul ?
Fra : P.N

Dato : 23-02-09 14:32

Jeg har netop set et indslag på CNN der i Japan besøgte et spildevands
renseanlæg der prøvede at brænde slammet ned til pulver og pulveret blev
derefter opvarmet til nogen tusinde grader hvorefter guld kunne udvindes af
slaggerne. Nu ved jeg ikke om den holder i virkeligheden, men det så meget
realistisk ud.

Fra : sjp

Dato : 23-02-09 14:38

"P.N" <pn@tdc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> derefter opvarmet til nogen tusinde grader hvorefter guld kunne udvindes
> af slaggerne. Nu ved jeg ikke om den holder i virkeligheden, men det så

Du er lige så målrettet som BW. Hvorfor nøjes du ikke med dk.videnskab ??

Mvh. Stig

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 23-02-09 23:16

"sjp" <novalid@hotmail.com> skrev

> Du er lige så målrettet som BW. Hvorfor nøjes du ikke med dk.videnskab ??

Fordi der er flere røvhuller i de andre grupper.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Bo Warming

Dato : 23-02-09 22:14

"sjp" <novalid@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> "P.N" <pn@tdc.dk> skrev i en meddelelse
>

> Du er lige så målrettet som BW. Hvorfor nøjes du ikke med dk.videnskab ??

dk.videnskab har ikke så friskt et debatklima som dk.politik, og ekspertise
om science har de ikke særlig meget mere af

Altid er de politiske så skriv bare her.

Dejligt t sjp gider kritisere mig - jeg er helt misundelig på P.N der har en
tråd om at han skal ignoreres

Man bliver mere læst når nogen gider vise at man har ramt deres ømme
fordomme og derfor kritiserer (selv mudderkast kan ma have fordel af omend
plonk-pjat er livet for kort til)
-----------------------

Afstumpet menneskesyn fra hjemmeplejer-side.
Muslimer som er i vore lande har lov til at blæse på værtslandets kultur og
dress code og bære slør på job, hvor mange danskere oplever det krænkende
(Norge afblæste dog for nylig at lade kvindelige betjente tildække håret med
andet end norsk politi-uniform)
Men når jeg får besøg af hjemmehjælpere et par minutter og de skal have
vasketøj eller bankpapirer med sig fra min entre til ærinder ude i byen, så
påstår de sig krænket ved, at jeg har tækkelig nederdel på, fordi jeg har
nogle sundhedsproblemer, som kræver dette.
De menige hjælpere er såmænd OK, men fagforening og især kommunale chefer
har gejlet dem op til at pensionistens hjem er DERES arbejdsplads, og de
skal ikke tåle afvigelse fra, hvad de er vant til.
Deres borgmester(Mikkel Warmintgt, EL) og hans chefer har et afstumpet
menneskesyn, når de ikke indser, at hjemmehjælperens stolthed, egotrip og
nævenyttighed er ikke hvad københavnerne betaler skat til. Eftersom de får
sig jobbet godt betalt, og pensionisten har i et langt liv betalt skat til
deres aflønning - så må de respektere kulturen i det hjem, hvor de
kommer. (De er til med uddannet til at tåle at se alt menneskeligt, så selv
hvis jeg kom til at slå en Anne Mette Fogh Rasmussen saltormortale og
mens jeg havde hovedet nedad, dækkede nederdelen ikke perfekt , så burde
intet sådant give dem ondt i øjnene.

Fra : sjp

Dato : 24-02-09 06:48

> [...]
> mens jeg havde hovedet nedad, dækkede nederdelen ikke perfekt , så burde

Fri mig fra dit (skatteyderbetalte) klynk. Havde du ikke snydt dig til din
pension havde dine ord måske lidt vægt.
Og nu har du pludselig en sygdom der gør at du må gå i nederdel! .... Hvad
hedder den sygdom?

Mvh. Stig

Fra : Bo Warming

Dato : 24-02-09 07:02

> [...]
> pension havde dine ord måske lidt vægt.
> Og nu har du pludselig en sygdom der gør at du må gå i nederdel! .... Hvad

Som nævnt andetsteds idag så har jeg ophovede fødder og så er det svært at
få bukser på men nederdel er praktisk

urininkontinen er nemmere at håndtere når sjatpisseri sker uden risiko for
dryp i gylp

Mine ord bliver ikke dårligere af om jeg profesionelt, storstilet og
effektivt snylter uetisk på vor lortede godhedsindustri

Før jeg gik over til nederdel havde jeg ofte lyskesvamp

I er stenalderulandsdumme at I ikke moderniserer benklæder til nederdel
Kun tåbelige snobber der vil indynde sig hos kællingerne går med bukser i
fremtidens Danmark

Kar skotter og kinesiske børnehavebørn nogen ulemper af at dyrke blottelse
under nederdelen NEJ

Men du tænker vel kun på sexet facade - skorer du på det?

Hjemmehjælperne så straks idag hvor ophovede mine fødder især den ene er og
sagde at jeg sku have benene op i sofaen HØJT

Det prøvede min mormor uden effekt og jeg har også fundet tåberådet helt
værdiløst

Fra : Petse

Dato : 24-02-09 00:21

Ikke hvis du får Kim Larsens lille diller op i dag

Fra : Bo Warming

Dato : 24-02-09 06:39

"Petse" <pjensen73@FJERNDETTEgmail.com> skrev i meddelelsen
> Ikke hvis du får Kim Larsens lille diller op i dag

Hvis lort var guld,
f¨ødtes fattige uden røvhuller

Fra : Bo Warming

Dato : 23-02-09 22:19

"P.N" <pn@tdc.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> derefter opvarmet til nogen tusinde grader hvorefter guld kunne udvindes
> af slaggerne. Nu ved jeg ikke om den holder i virkeligheden, men det så

Hvis lort var guld, blev de fattige født uden røvhuller

Der er næppe nok guld i slagger fra normale spildevandsrenseanlæg til at det
lønner sig at svine med kviksølv for at udvinde guldet

Men japanerne er dygtige, ja.

Fra : Bo Warming

Dato : 24-02-09 06:43

"Bo Warming" <bwng@bwng.dk> skrev i meddelelsen
> "P.N" <pn@tdc.dk> skrev i meddelelsen
>
> Hvis lort var guld, blev de fattige født uden røvhuller

If we were to wake up some morning and find that everyone was the same race,
creed and colour, we would find some other causes for prejudice by noon.
Hvis menneskene en morgen vågnede op og pludselig var af samme race, tro og
farve, ville der opfindes andre grunde til fordomme inden middag. Senator
George Aiken

Fra : Joakim

Dato : 24-02-09 15:20

> [...]
> derefter opvarmet til nogen tusinde grader hvorefter guld kunne udvindes
> af slaggerne. Nu ved jeg ikke om den holder i virkeligheden, men det så

I så fald vil du blive en særdeles velhavende mand...

Fra : John V.

Dato : 24-02-09 17:11

> [...]
> derefter opvarmet til nogen tusinde grader hvorefter guld kunne udvindes
> af slaggerne. Nu ved jeg ikke om den holder i virkeligheden, men det så
Du kan jo prøve et brænde det og se efter :)

Fra : Max

Dato : 23-02-09 15:46

P.N wrote:

> udvindes af slaggerne. Nu ved jeg ikke om den holder i virkeligheden,
> men det så meget realistisk ud.

Jeg hørte engang at man i Silicon Valley i Californien oprensede floden,
det slam man gravede op blev af firmaet der havde opgaven renset
og guldet udvundet, guldet kom fra halvlederfabrikationen i dalen,
det var mere givtig end de bedste fund i de gamle Klondyke dage.

--
Mvh Max

Fra : Bo Warming

Dato : 24-02-09 06:46

"Max" <max_jens@post9.tele.dk.invalid> skrev i meddelelsen

> [...]
> og guldet udvundet, guldet kom fra halvlederfabrikationen i dalen,
> det var mere givtig end de bedste fund i de gamle Klondyke dage.

Visse fine kontakter har forgyldte kontaktflader og det er for svært at
genbruge ved at pille dele ud
Og arbejdskraften var billig i Klondikefortid
Man brugte vist ikke kviksølv dengang

Fra : Peter Knutsen

Dato : 24-02-09 11:02

P.N wrote:
> [...]
> slaggerne. Nu ved jeg ikke om den holder i virkeligheden, men det så meget

Selvfølgelig er der guld i din afføring, og også i resten af din krop.
Der er også guld i havvand, og det ville overraske mig hvis der ikke er
guld i helt almindelig jord.

Problemet er bare at det er så små mængder at det, sammenholdt med
prisen på guld (som jo altså ikke er flere miliarder euro pr mikrogram),
ikke kan betale sig at bruge energi, arbejdstid og teknologi på at
udvinde det.

Men det kan det måske så åbenbart alligevel i Japan... Enten grundet
teknologiske gennembrud, højere guldpris, eller at japanerne i det
pågældende område har særlige kostvaner (på nogle meget dyre
restauranter bliver noget af maden pyntet med bladguld, har jeg engang
læst).

I øvrigt skal man passe på med at spise for meget guld. Jeg gik ellers
og troede at guld var fuldstændig harmløst, men for nylig så jeg i en
TV-serie at man rent faktisk godt kan blive forgiftet af det.

Postet kun til < news:dk.videnskab >.

--
Peter Knutsen
sagatafl.org

Fra : Max

Dato : 24-02-09 11:31

Hej Peter

> I øvrigt skal man passe på med at spise for meget guld. Jeg gik ellers
> og troede at guld var fuldstændig harmløst, men for nylig så jeg i en
> TV-serie at man rent faktisk godt kan blive forgiftet af det.

Ja, jeg har læst at for mange guldtænder kan give maveproblemer,
vi mennesker udskiller jo stoffer der angriber guldet.

--
Mvh Max