Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
Fradragsret for udlandsdansker med indtægt~
Fra : Kristian Thy

Dato : 22-02-09 15:54

Prøvede at poste dette spørgsmål i dk.videnskab.jura uden at få bid..
Håber der er nogen her, der kan hjælpe mig.

Vi står for at skulle flytte til Tyskland i 1½ år, og vil så gerne
udleje vores ejerlejlighed i denne periode. Det er klart at SKAT
kræver skat af min lejeindtægt, men hvad med fradrag?

Har jeg et personfradrag/frikort i DK når jeg bor og arbejder i
Tyskland? (mit gæt: nej)

Kan jeg trække mine renteudgifter til realkreditlånet i lejligheden
fra før jeg betaler skat af min lejeindtægt? (mit håb: ja)

\\kristian

Fra : Poul Christensen

Dato : 24-02-09 19:17

Kristian Thy <thy@42.dk> wrote in news:00cca2c7-abd2-40cb-937c-793a7f047d29
@u38g2000yqe.googlegroups.com:

> [...]
>
> Kan jeg trække mine renteudgifter til realkreditlånet i lejligheden
> fra før jeg betaler skat af min lejeindtægt? (mit håb: ja)

Har du læst
http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=119277&vId=201231

mvh Poul Christensen