Hvilke kødben?
Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 22-02-09 12:00

Hvilke kødben bør man vælge for at undgå splinter?

Véd kylling kan være problematisk.
Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : ager

Dato : 22-02-09 13:00

"Hans Paulin (6310)" <me@privacy.net> skrev i meddelelsen
> Hvilke kødben bør man vælge for at undgå splinter?
>
> Véd kylling kan være problematisk.

kylling er kun problematisk hvis de er tilberedt, men det er sådan set alle
ben, de bliver porøse når de koges/steges.

men er hunden ikke vant til ben, så vil jeg råde til at få fat i en massiv
knogle fra ko.

Mvh. Marie
www.agers.dk
www.photopassion.dk

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 22-02-09 13:22

ager skrev:

> kylling er kun problematisk hvis de er tilberedt, men det er sådan
> set alle ben, de bliver porøse når de koges/steges.

Ups!

> men er hunden ikke vant til ben, så vil jeg råde til at få fat i en
> massiv knogle fra ko.

Dét er han ikke, så dét vil vi kigge efter

Tak for rådet
Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Pwh

Dato : 22-02-09 19:23

Hans Paulin (6310), skrev:

> Ups!

Rå kyllingeben æder mine hunde hver uge uden probs,
min tæve sluger ofte et helt lår uden at tygge det først,
og det kommer fint ud som hundelort dagen efter

> Dét er han ikke, så dét vil vi kigge efter

Griseben er generelt noget af det sværeste for hunden
at fordøje, det kan give ret hård mave hvis den ikke
er vant til at æde ben.

Massive okseben som Marie foreslår er godt til
utrænede hunde som hun skriver.
Jeg giver dem sjældent selv da jeg så smider for
meget ud bagefter, jeg giver helst lidt blødere ben.
Du kunne jo overveje at begynde og råfodrer som Marie
og jeg gør det, det vil din hund blive glad for

/Jens

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 22-02-09 21:26

Pwh skrev:

> Rå kyllingeben æder mine hunde hver uge uden probs,
> min tæve sluger ofte et helt lår uden at tygge det først,
> og det kommer fint ud som hundelort dagen efter

Har mødt hunde der æder revl og krat; vores tidligere Golden var dog sart på
dét område.

Har på den anden side osse set min mor sidde og fiske en knogle ud af r*ven
på vores tidligere Golden da han ikke kunne komme af med den, og dét er ikke
lige en situation jeg ønsker at komme i.

> Griseben er generelt noget af det sværeste for hunden
> at fordøje, det kan give ret hård mave hvis den ikke
> er vant til at æde ben.

Ok - dét er han ikke.

> Du kunne jo overveje at begynde og råfodrer som Marie
> og jeg gør det, det vil din hund blive glad for

Uden tvivl; det er dog ikke mig der normalt fodrer ham; havde dog en stak
ben (og skært kød) som div. børn havde levnet med hjem fra en fødselsdag i
går, da det ellers var røget i skraldespanden.
Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Pwh

Dato : 23-02-09 19:05

Hans Paulin (6310), skrev:

> Har mødt hunde der æder revl og krat; vores tidligere Golden var dog
> sart på dét område.

Min Angel åd en mosegris den anden dag, den kom ud som
hundelort dagen efter
Tror det har meget med træning at gører, mine hunde har nu kørt
over 2 år på råfodring, tror de kan fordøje brosten efterhånden
Dårlig mave er et ukendt begreb efter de røg på barf.

> Har på den anden side osse set min mor sidde og fiske en knogle ud af
> r*ven på vores tidligere Golden da han ikke kunne komme af med den,
> og dét er ikke lige en situation jeg ønsker at komme i.

Har jeg endnu ikke oplevet, normalt brækker hunde ben op som
de ikke kan fordøje, det oplever jeg indimellem, helt naturligt.
Dog kan der efter et kraftigt benmåltid værer lidt probs med
at få skidt af, det giver hård mave.
Og så er det de rene kalkstumper der kommer ud,
det hjæper til med at tømme analkirtlerne.

/Jens

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 23-02-09 23:14

Pwh skrev:

> Har jeg endnu ikke oplevet, normalt brækker hunde ben op som
> de ikke kan fordøje, det oplever jeg indimellem, helt naturligt.

Måske er Retreivere sarte...

> Dog kan der efter et kraftigt benmåltid værer lidt probs med
> at få skidt af, det giver hård mave.
> Og så er det de rene kalkstumper der kommer ud,
> det hjæper til med at tømme analkirtlerne.

Okay.
Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Pwh

Dato : 24-02-09 06:11

Hans Paulin (6310), skrev:

> Måske er Retreivere sarte...

Mine er jo begge halvt retrivere.
Angel er rottweiler/labrador og Tyson schæfer/labrador.
Vil mene at Tyson har den stærkeste mave af de to.

> Okay.

Faktisk er tørkost indirekte medvirkende til at hunde
nu om dage lider af stoppede analkirtler da det giver
for blød afføring.
Også pgr tørkost at hunde har så mange tandprobs nu om stunder,
et godt kødben virker jo som en tandbørste for en hund.

At det som sidegevinst er en fornøjeles at se ens hund æde som
det rovdyr den er siger næsten sig selv

/Jens

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 24-02-09 09:34

Pwh skrev:

> Mine er jo begge halvt retrivere.

Ja, men jeg mener osse i "ren" form

Et gadekryds tror jeg er stærkere på mange punkter.

> Angel er rottweiler/labrador og Tyson schæfer/labrador.

Ja, jeg ved godt at der er den race i dem

> Faktisk er tørkost indirekte medvirkende til at hunde
> nu om dage lider af stoppede analkirtler da det giver
> for blød afføring.

Ok.

> Også pgr tørkost at hunde har så mange tandprobs nu om stunder,

Hvilke?

> et godt kødben virker jo som en tandbørste for en hund.

Vi køber nogle kunstige tandbørster til ham, Dentastix hedder de.

> At det som sidegevinst er en fornøjeles at se ens hund æde som
> det rovdyr den er siger næsten sig selv

Klart nok - jeg nød osse at se Blackie æde de ben jeg gav ham forleden.
Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Pwh

Dato : 24-02-09 22:10

Hans Paulin (6310), skrev:

> Ja, men jeg mener osse i "ren" form
>
> Et gadekryds tror jeg er stærkere på mange punkter.

En skrøne, desværre
Min Angel lider af slidgigt i skulderen,
medfødt ellrr ej så har hun det

> Ja, jeg ved godt at der er den race i dem

> Ok.

> Hvilke?

Feks min Angel bare slugte sin Olivers uden at tygge,
med dn kost hun får nu skal maden knuses

> Vi køber nogle kunstige tandbørster til ham, Dentastix hedder de.

Kunstige,og forkert, du kan godt selv hører det ikke

> Klart nok - jeg nød osse at se Blackie æde de ben jeg gav ham
> forleden.

Det er altså ikke så svært at råfodrer,
send fodermesterenren ind her i gruppen,
så skal vi nok guide jer på vej

/Jens

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 25-02-09 00:09

Pwh skrev:

> En skrøne, desværre
> Min Angel lider af slidgigt i skulderen,
> medfødt ellrr ej så har hun det

Synd!

> Feks min Angel bare slugte sin Olivers uden at tygge,
> med dn kost hun får nu skal maden knuses

Okay

> Kunstige,og forkert, du kan godt selv hører det ikke

Jow jow

Fra : Benny Mortensen

Dato : 23-02-09 10:08

> Hvilke kødben bør man vælge for at undgå splinter?

> [...]

Mine hunde får alle ben, undtagen bordben ( Altså dem der sidder på
bordet ).

De har aldrig haft problemer... Hverken dem, eller tidligere hunde....

M.V.H....Benny..

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 23-02-09 10:35

Benny Mortensen skrev:

> Mine hunde får alle ben, undtagen bordben ( Altså dem der sidder på
> bordet ).

Osse kogte / stegte?
Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Benny Mortensen

Dato : 23-02-09 13:49

> Osse kogte / stegte?
> --
> Med venlig hilsen
> Hans
> www.zofiaoghans.dk

Hej Hans

Ja de får dem alle.

M.V.H....Benny..

Fra : Pwh

Dato : 23-02-09 19:08

Benny Mortensen, skrev:
> "Hans Paulin (6310)" <me@privacy.net> skrev i en meddelelse

> Hej Hans
>
> Ja de får dem alle.

Det skriver min guru Billinghurst også at han giver sine hunde,
han fraråder dog andre at gører det, jeg tør ikke.
Gør i stedet det at jeg så vidt muligt skærer ben fra kødet
inden jeg tilbereder det, så får de dem rå, også sundere.

/Jens

Fra : ager

Dato : 23-02-09 19:35

"Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> Gør i stedet det at jeg så vidt muligt skærer ben fra kødet
> inden jeg tilbereder det, så får de dem rå, også sundere.

Der er for mange tilfælde hvor hunde har fået perforeret mave/tarm pga. den
har ædt tilberedte ben, jeg ville aldrig tage chansen, selv om mine hunde er
nok så hærdede i mavesystemet.

Mvh. Marie -hvis hunde har flæsket frisk kallun i dag, der stadig var lun..
((-;

Fra : Pwh

Dato : 23-02-09 21:07

ager, skrev:

> Der er for mange tilfælde hvor hunde har fået perforeret mave/tarm
> pga. den har ædt tilberedte ben, jeg ville aldrig tage chansen, selv
> om mine hunde er nok så hærdede i mavesystemet.

Vil tro Billinghurst er så dreven at han ved hvike typer tilberedte
ben han kan tillade sig at give en given hund.
Hvor mange hunde han har ofret på de forsøg skriver han så intet om

> Mvh. Marie -hvis hunde har flæsket frisk kallun i dag, der stadig var
> lun.. ((-;

Du forkæler dem

/Jens (hvis hunde måtte nøjes med kæbekød og el-kama)

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 23-02-09 23:15

ager skrev:

> Der er for mange tilfælde hvor hunde har fået perforeret mave/tarm
> pga. den har ædt tilberedte ben

Øvs.
Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : jopa

Dato : 24-02-09 14:42

"ager" <big@city.dk> skrev

> Der er for mange tilfælde hvor hunde har fået perforeret mave/tarm pga.
> den har ædt tilberedte ben,

Passer ikke.
Hunde har ikke godt af kogte ben da de bliver til cement, men stegte ben er
ok.
Min syntes at katteknogler er godt, han spytter dog halsbåndet ud hvis
ellers de har et sådant på.

Han snupper ind i mellem en hare, og intet går til spilde

--
Mvh. John
http://jp-web.dk

Fra : Benny Mortensen

Dato : 24-02-09 12:29

"Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Gør i stedet det at jeg så vidt muligt skærer ben fra kødet
> inden jeg tilbereder det, så får de dem rå, også sundere.

Hej Jens

Ja jeg har også hørt disse historier.... Men sådan set med anderledes
øjne...

Så har jeg de sidste 25 år, altid haft mindst 2 hunde....

Det burde vel svare til, Normalt hundehold, altså 1 hund i mindst 50 år....
Og jeg har aldrig haft antydningen af et problem.... Af den art...

Men OK, mine hunde er måske også lidt specielle.....
Donk er i hvert fald den eneste jeg kender, som opdagede at spanden med
foder var faldet ned, indeholdende Ca 5 Kg foder, som han naturligvis straks
satte til livs.... Vi undrede os over hvor det var blevet af, til vi så det
overtilfredse udtryk i hans ansigt, og den flotte lille bule han havde fået
på midten....

Men hvem tror du stod forrest, da aftensmaden skulle serveres ????

M.V.H....Benny..

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 23-02-09 23:12

Benny Mortensen skrev:

> Ja de får dem alle.

Okay; Blackie har heller ikke fået mavekneb af de stegte ben jeg gav ham,
men hvis både hans far, mor og søster kan tåle dem er det vel heller ikke så
mærkeligt
Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Benny Mortensen

Dato : 24-02-09 12:45

> [...]
> men hvis både hans far, mor og søster kan tåle dem er det vel heller ikke

Hej Hans

Jeg har ikke opdaget noget, som de ikke kan tåle...

Og de snupper dem selv, hvis de får chancen....

Hvilket selvfølgelig også gælder for døde høns, eller lam,
fødselsefterladenskaber o.s.v...

Jeg tror selv på, jo mere af den slags, jo bedre. Så de får styrket deres
rovdyr maver.
Finder de noget i naturen, som vi ikke bryder os om at se, de guffer i
sig... Så vend ryggen til, og vent en times tid, med at give ham lov til at
slikke en i ansigtet . Og vi har ikke haft problemer med, at de ville
forgribe sig på andre levende dyr, end muldvarpe, mosegrise og Mikkel
Ræv.... Mis tager sig af rotterne.

M.V.H....Benny..

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 24-02-09 13:52

Benny Mortensen skrev:

> Jeg tror selv på, jo mere af den slags, jo bedre. Så de får styrket
> deres rovdyr maver.

Samme hér; Blackie har bare ikke fået knogler i den tid vi har haft ham, så
jeg går forsigtigt frem.

Lige nu ligger han ude på terassen med 1 stk. ½ kg. stor "Kraftknogle" og
guffer!
Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Benny Mortensen

Dato : 25-02-09 10:53

> [...]

> jeg går forsigtigt frem.
>
> Lige nu ligger han ude på terassen med 1 stk. ½ kg. stor "Kraftknogle" og

Når han er færdig og knoklen er hul, så hugger du den bare igen...

Fyld den op med leverpostej, og ned i fryseren med den.

Så er der fin beskæftigelse, til en dag, hvor han skal være alene hjemme.

M.V.H....Benny..

Fra : Pwh

Dato : 25-02-09 11:29

Benny Mortensen, skrev:

> [...]
>
> Fyld den op med leverpostej, og ned i fryseren med den.
>
> Så er der fin beskæftigelse, til en dag, hvor han skal være alene

Nemlig en glimrende fidus
Jeg bruger dog ikke ren leverpostej, så bliver de for fede,
men laver en gang havregrød med en stor klat leverpostej i.
Den slags ben får de to af hver de dage jeg går på arbejde,
så er de optaget af det ½ times tid.

/Jens (som går ind for genbrug, også af kødben)

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 25-02-09 11:43

Pwh skrev:

> [...]
> men laver en gang havregrød med en stor klat leverpostej i.
> Den slags ben får de to af hver de dage jeg går på arbejde,

Tak til begge!

Ideen er straks videregivet til "fodermesteren"!
Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Hm

Dato : 25-02-09 15:03

Jeg bløder tørfoder op og putter lidt madolie i , fylder en 8-10 stykker ad
gangen så i fryseren.

Hanne/ som har huset fuld af gamle kødben

Fra : Pwh

Dato : 25-02-09 17:19

Hm, skrev:
> Jeg bløder tørfoder op og putter lidt madolie i , fylder en 8-10
> stykker ad gangen så i fryseren.

Er det hunde eller hvad du fylder i fryseren

/Jens (som håber det er schæferhvalpe)

Fra : Hm

Dato : 25-02-09 18:06

> Er det hunde eller hvad du fylder i fryseren
>
> /Jens (som håber det er schæferhvalpe)

åh Jens - altså gamle hule kødben

Hanne/ som gerne hjælper Jens

Fra : Pwh

Dato : 25-02-09 18:30

Hm, skrev:
> "Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev i en meddelelse

> åh Jens - altså gamle hule kødben

Øv, håbede lige
Vi hilste ellers på en 15 ugers schæferhan idag,
selv jeg kunne ikke stå for den lille pelsklump

/Jens

Fra : ager

Dato : 25-02-09 19:04

> Øv, håbede lige
> Vi hilste ellers på en 15 ugers schæferhan idag,
> selv jeg kunne ikke stå for den lille pelsklump

Du er da også svag, Jens..
alle dyreunger er nuttede, selv hyæner er kære som små!

Mvh. Marie -der ikke kunne dy sig.
www.agers.dk
www.photopassion.dk

Fra : Pwh

Dato : 25-02-09 19:53

ager, skrev:

> Du er da også svag, Jens..
> alle dyreunger er nuttede, selv hyæner er kære som små!

Jeg skammer mig også.
Men skulle lige prøve hvordan det føltes at skrive noget
posetivt om en schæfer, det skal ikke gentage sig

På samme tur mødte jeg også en mini Tyson,
det var en tæve af samme blanding som ham,
hun var som snydt ud af snuden på ham
De var dog ikke direkte i familie fandt jeg ud af
med ejeren, forkert alder og "opdrætter".

/Jens

Fra : ager

Dato : 25-02-09 20:11

> Jeg skammer mig også.
> Men skulle lige prøve hvordan det føltes at skrive noget
> posetivt om en schæfer, det skal ikke gentage sig

GG.. jeg må nok også indrømme, at de er nogle søde uldtotter, ihvertfald
indtil de bliver 3 mdr.. ((-:

> På samme tur mødte jeg også en mini Tyson,
> det var en tæve af samme blanding som ham,
> hun var som snydt ud af snuden på ham
> De var dog ikke direkte i familie fandt jeg ud af
> med ejeren, forkert alder og "opdrætter".

En tyson bussemand.. nice (-;

prøv lige at se hundegalleri 2 på min hp, har just smidt nye billeder ind,
bla. af Emma, de ligger sidst i galleriet..total griner.. hun er altså årsag
til mange grin her i huset, skøre køter!.

Mvh. marie
www.agers.dk
www.photopassion.dk

Fra : battlefields

Dato : 25-02-09 21:03

"ager" <big@city.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
årsag
> til mange grin her i huset, skøre køter!.

Hej Marie
Haha, ja, hun ligner måske ikke den allermest intilligente hund på et par af
billederne, men hvor er portrætterne flotte, både dem af Emma, men også dem
af de to andre.
Hilsen Vibeke

Fra : ager

Dato : 26-02-09 07:24

"battlefields" <battlefield@mail1.stofanet.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> af
> billederne, men hvor er portrætterne flotte, både dem af Emma, men også

tak for rosen, jamen de er da smukke alle tre (-;

Og Emma.. nej hun er bestemt ikke særlig kløgtigt, men ind i mellem så
tænder pæren alligevel, feks. fik de en ny aktivitetsdims, formet som et æg,
med "støddæmpere" indlagt i mønster så den er ret stille på gulvet, ægget
bliver skruet i to dele via et stort kraftigt gevind på midten og guffer
puttes i. Nå men damen kan altså skrue de to halvdele fra hinanden!, hun
holder med poterne, og så bruger hun munden!, og den sidder faktisk stramt
og det er et stort gevind der er.
de har også en i stamme dur, men formet som en flaske, med et reb og en
bold, den ene ende af rebet går ned i flasken. bunden på flasken kan også
skrues af, med et stort gevind, og den har hun altså også præsteret at skrue
af flere gange.. det kan Loui ikke, eller har ihvertfald aldrig præsteret.

Så ind i mellem, så støder de to små grå altså alligevel sammen, og så er
der aktivitet på 1. salen. ((-:

Mvh. Marie
www.agers.dk
www.photopassion.dk

Fra : Tove Krieger

Dato : 25-02-09 21:27

In news:go455e$385$1@newsbin.cybercity.dk,
ager <big@city.dk> typed:

> prøv lige at se hundegalleri 2 på min hp, har just smidt nye billeder
> ind, bla. af Emma, de ligger sidst i galleriet..total griner.. hun er
> altså årsag til mange grin her i huset, skøre køter!.

ROFL Neeeej altså, den skøre hund. Er hun ikke bare dejlig ?
--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : ager

Dato : 26-02-09 07:26

"Tove Krieger" <missminimiv@privat.dk> skrev i meddelelsen
> In news:go455e$385$1@newsbin.cybercity.dk,
> ager <big@city.dk> typed:

> ROFL Neeeej altså, den skøre hund. Er hun ikke bare dejlig ?

Jo hun er da skøn, så kikset og så herlig på samme tid ((-:

Hint til dig, Tove, sidst i kattegalleriet er der ligeledes nogle nye,
desværre er det mest Harald, men han er jo så kameraliderlig, at han er svær
at komme udenom..

--
Mvh. Marie
www.agers.dk

Fra : Pwh

Dato : 25-02-09 21:33

ager, skrev:

> GG.. jeg må nok også indrømme, at de er nogle søde uldtotter,
> ihvertfald indtil de bliver 3 mdr.. ((-:

Så hører de hjemme i Hannes fryser

> prøv lige at se hundegalleri 2 på min hp, har just smidt nye billeder
> ind, bla. af Emma, de ligger sidst i galleriet..total griner.. hun er
> altså årsag til mange grin her i huset, skøre køter!.

*LOL*
Ja hun er da til at klaske sig på lårene over
Synes hun har er rigtig flot farve, Boxere er flotte i gul.

/Jens

Fra : ager

Dato : 25-02-09 22:06

> Så hører de hjemme i Hannes fryser

> *LOL*
> Ja hun er da til at klaske sig på lårene over
> Synes hun har er rigtig flot farve, Boxere er flotte i gul.

De gule og røde boxere er generelt "dummere" end de tigrede tror jeg, nu har
jeg omkring 12 boxere et sammenligne med, og det passer meget godt.. GG..

Mvh. Marie
www.agers.dk
www.photopassion.dk

Fra : Leyna

Dato : 26-02-09 14:10

On Wed, 25 Feb 2009 20:11:18 +0100, "ager" <big@city.dk> wrote:

>prøv lige at se hundegalleri 2 på min hp, har just smidt nye billeder ind,
>bla. af Emma, de ligger sidst i galleriet..total griner.. hun er altså årsag
>til mange grin her i huset, skøre køter!.

Jeg burde adoptere Emma, for hun ser da mere fjoget ud end selv Oy kan
præstere... og det siger ellers ikke så lidt.
--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : ager

Dato : 26-02-09 15:11

"Leyna" <leyna@leyna.dk> skrev i meddelelsen

> Jeg burde adoptere Emma, for hun ser da mere fjoget ud end selv Oy kan
> præstere... og det siger ellers ikke så lidt.

fjogede hunde er kult!

--
Mvh. Marie
www.agers.dk

Fra : Tove Krieger

Dato : 26-02-09 16:03

In news:go3v75$vp$1@newsbin.cybercity.dk,
Pwh <kkkjhh@email.dk> typed:

> Øv, håbede lige
> Vi hilste ellers på en 15 ugers schæferhan idag,
> selv jeg kunne ikke stå for den lille pelsklump

Det kan jeg godt forstå.

Jeg læste på tekst tv igår, at iflg. DKK så er schæfere dem der suverænt har
haft den største fremgang i registreringer i 2008. Der blev registreret
2.080 i 2007 og 2.325 i 2008, og det betyder at schæferen er meget tæt på at
være den populæreste familiehund i Danmark - *igen*. Det ka' jeg godt li'.

Fra : Pwh

Dato : 26-02-09 16:23

Tove Krieger, skrev:
> [...]
> tæt på at være den populæreste familiehund i Danmark - *igen*. Det

Det hører vel også med til historien hvorfor de mente det forholdt
sig på den måde. Ikke fordi den var populær som familiehund
med som forebyggelse mod indbrud, det egner den sig sikkert
glimrende til, hvem vil nemlig rører ved en fedtet schæfer

/Jens (som hellere vil bides af 10 kamphunde)

Fra : Tove Krieger

Dato : 26-02-09 16:46

In news:go6c4p$s0b$1@newsbin.cybercity.dk,
Pwh <kkkjhh@email.dk> typed:

> [...]
> med som forebyggelse mod indbrud, det egner den sig sikkert
> glimrende til, hvem vil nemlig rører ved en fedtet schæfer

Selvfølgelig er en schæfer også en fremragende vagthund, men der stod altså
populæreste *familiehund*, at den så er god til at vogte er jo kun en
fordel, og en schæfer er sg* ikke mere fedtet end så mange andre racer.

> /Jens (som hellere vil bides af 10 kamphunde)

Det tror jeg nu næppe at du ville ønske

Fra : Pwh

Dato : 26-02-09 18:15

Tove Krieger, skrev:
> [...]
> altså populæreste *familiehund*, at den så er god til at vogte er jo
> kun en fordel, og en schæfer er sg* ikke mere fedtet end så mange

De skrev stadig at de mente det var pgr bølgen af indbrud der har været,
muligvis har vi læst på 2 forskellige tekst tv'er

> Det tror jeg nu næppe at du ville ønske

Hellere det end at rører ved en fedtet schæfer

/Jens

Fra : Tove Krieger

Dato : 26-02-09 19:31

In news:go6inm$uht$1@newsbin.cybercity.dk,
Pwh <kkkjhh@email.dk> typed:

> De skrev stadig at de mente det var pgr bølgen af indbrud der har
> været, muligvis har vi læst på 2 forskellige tekst tv'er

Det blev også nævnt, men der findes jo også andre vagthunde end schæfere,
bl.a. dobermann og rottweiler, men de blev altså ikke nævnt.

> Hellere det end at rører ved en fedtet schæfer

Du er nok lidt sart hva' ? Er ½ schæfer så halvt så fedtet ?

Fra : Pwh

Dato : 26-02-09 19:34

Tove Krieger, skrev:
> [...]
>
> Det blev også nævnt, men der findes jo også andre vagthunde end
> schæfere, bl.a. dobermann og rottweiler, men de blev altså ikke

Klart nok, de racer er jo kun for folk der kan håndterer en hund,
en Schæfer kan alle og enhver magte

> Du er nok lidt sart hva' ? Er ½ schæfer så halvt så fedtet ?

Gid det var så vel

/Jens (som får bid hvergang han driller schæferracen)

Fra : Tove Krieger

Dato : 26-02-09 19:42

In news:go6nbp$103n$1@newsbin.cybercity.dk,
Pwh <kkkjhh@email.dk> typed:

> Gid det var så vel
>
> /Jens (som får bid hvergang han driller schæferracen)

Ork, det vænner du dig nok til.

Fra : Pwh

Dato : 26-02-09 20:17

Tove Krieger, skrev:
> In news:go6nbp$103n$1@newsbin.cybercity.dk,

> Ork, det vænner du dig nok til.

Mener at i ryger på krogen hvergang

/Jens

Fra : Hm

Dato : 26-02-09 20:21

"Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev i en meddelelse

> Klart nok, de racer er jo kun for folk der kan håndterer en hund,
> en Schæfer kan alle og enhver magte

ja, ja, du snakker Jens - så let er en schæferhund heller ikke, med
mindre du ved hvad du har med at gøre, husk du har kun en ½ af slagsen

Hanne/ som har set flere situationer hvor det er gået helt galt.

Hanne/

Fra : jopa

Dato : 26-02-09 20:30

"Hm" <mishm8116@gmail.com> skrev

> ja, ja, du snakker Jens - så let er en schæferhund heller ikke,
> med mindre du ved hvad du har med at gøre, husk du har kun en ½ af slagsen

Man skal da bare lige som jeg have en af dem fra England med de små bagben
de kan ikke løbe kun slingre.

--
Mvh. John
http://web-graphic.dk

Fra : Pwh

Dato : 26-02-09 21:12

Hm, skrev:

> ja, ja, du snakker Jens - så let er en schæferhund heller
> ikke,

Din er da ikke i vægtklasse med rigtige hunde, dvs +40 kg

/Jens

Fra : Hm

Dato : 26-02-09 21:39

> Din er da ikke i vægtklasse med rigtige hunde, dvs +40 kg
>
> /Jens

Nej, men fordi hunden er tung er det jo ikke ensbetydende med den er klog

Hanne/ hvis tæve er let, men mega klog

Fra : Benny Mortensen

Dato : 26-02-09 12:08

"Hm" <mishm8116@gmail.com> skrev i en meddelelse

> "Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev i en meddelelse

> åh Jens - altså gamle hule kødben
>
> Hanne/ som gerne hjælper Jens

Gamle hule kødben ? Er det ikke det, man kalder Schæfere ? ))))

M.V.H....Benny..

Fra : Pwh

Dato : 26-02-09 12:27

Benny Mortensen, skrev:

> Gamle hule kødben ? Er det ikke det, man kalder Schæfere ? ))))

Det er det fra nu af

/Jens

Fra : Hm

Dato : 26-02-09 17:23

> Det er det fra nu af

Det var dog utroligt så misundelig I er på os tilfredse schæferhunde ejere

Hanne/ som tror at Benny og Jens efterhånden er klar over hvad de går glip
af

Fra : Benny Mortensen

Dato : 27-02-09 07:34

> [...]
>

> Hanne/ som tror at Benny og Jens efterhånden er klar over hvad de går glip

Nej Nej..... Jeg har skam haft Schæfer.... Endda hele 2 Stk....

Alle kan vel huske alle mine roser til Molly.... Som hvis ellers krampen
havde kunnet opføre sig, sig som hun burde, var blevet Dansk Mester.... Hun
gik lige fra, at være smid væk hund, og til at være Absolut Top Dog.... Og
Molly var jo en Schæfer.... Jeg har intet imod Schæferen.... Men altså den
der udstillingsmodel.... Nej Tak.

M.V.H....Benny..

Fra : Hm

Dato : 23-02-09 11:57

"Benny Mortensen" <ingen@brugbar.inv> skrev i en meddelelse

> Mine hunde får alle ben, undtagen bordben ( Altså dem der sidder på
> bordet ).

Nå, og hvad skulle der så være i vejen for det !!!
det giver hverken hård eller tynd mave

Hanne/ hvis lille tæve gik i gang med spisebordsbenet, var i øvrigt det
eneste hun har ødelagt.

Fra : Benny Mortensen

Dato : 23-02-09 13:50

> "Benny Mortensen" <ingen@brugbar.inv> skrev i en meddelelse

> Nå, og hvad skulle der så være i vejen for det !!!
> det giver hverken hård eller tynd mave

Nej men et bord med tre ben, er ikke lige verdens bedste, når det skulle
have fire ))

M.V.H....Benny..

Fra : Hm

Dato : 23-02-09 20:38

> Nej men et bord med tre ben, er ikke lige verdens bedste, når det skulle
> have fire ))

Så siger man bare "stå" til hunden så må den holde bordet, den har jo selv
været ude om det.

Hanne/ som så har et bord med syv ben

Fra : Pwh

Dato : 23-02-09 21:08

Hm, skrev:

> Hanne/ som så har et bord med syv ben

Første gang en schæfer har været nyttig i denne verden

/Jens (hvis hunde vil lege med bold NU)

Fra : Hm

Dato : 23-02-09 21:49

> Første gang en schæfer har været nyttig i denne verden

Men det bliver helt sikkert ikke den sidste.

Hanne/ hvis hund også er dygtig til at hjælpe med fejning

Fra : Benny Mortensen

Dato : 24-02-09 12:31

> "Benny Mortensen" <ingen@brugbar.inv> skrev i en meddelelse

> Så siger man bare "stå" til hunden så må den holde bordet, den har jo
> [...]

Det kunne man selvfølgelig gøre, eller beordre ham til at gnave resten ned i
en passende længde....
Sådan at de små også kan bruges som ben

M.V.H....Benny..

Fra : Hm

Dato : 24-02-09 16:21

> [...]
> selv

> Det kunne man selvfølgelig gøre, eller beordre ham til at gnave resten ned

Nej, den går ikke - der er forbud mod mere gnaveri

Hanne/ som syntes det er lidt smart med de 7 ben

Fra : Pwh

Dato : 24-02-09 22:17

Hm, skrev:

> Hanne/ som syntes det er lidt smart med de 7 ben

/Jens som synes det er lidt påfaldende som en hvis Hanne
følger med i råfodring