Find næste
Fra : Ole J. Hansen

Dato : 22-02-09 21:32

Hej alle.
Jeg har oprettet en database vedr. nogle arrangementer, det kører godt,
jeg har lavet en findprocedure, den kører også godt, koden er herunder.
Jeg kunne godt tænke mig, at når jeg havde søgt en spiller med den
nedstående procedure, at jeg derefter ved et nyt tryk på Command2,
kunne finde næste post der passer til søgeteksten.
Håber dette er til at forstå.

Private Sub Command2_Click()
Dim varspiller As Variant
Dim strBkMark As Variant

varspiller = InputBox("Skriv spillernavn.", "Find Musik")
If varspiller = "" Then
Exit Sub
End If
With Me.Data1.Recordset
strBkMark = .Bookmark
.FindFirst "spillere Like '" & varspiller & "*" & "'"
Call updateButtons
If .NoMatch = True Then
.Bookmark = strBkMark
MsgBox " Kan ikke finde spillernavn " & varspiller & "",
vbCritical, "Fejl"
End If
End With
End Sub

Med venlig hilsen
Ole J. Hansen

Fra : Ole J. Hansen

Dato : 24-02-09 15:51

Hej igen
Jeg kom i tanke om, at det naturligvis skal være, således at jeg har
oprettet en knap 3, og at når jeg trykker på den, at den finder næste.
Jeg har denne procedure kørende i en anden database, og der kører
den godt, både find og find næste, men jeg kan ikke gennemskue,
hvor jeg laver en fejl, jeg har nu prøet at kopiere procedurene over,
og kun rettet i feltnavnet, men Find proceduren kører fint, men min
find næste går til slutning af proceduren.
Hvad har jeg glemt???

m.v.h.
Ole