Skærme
Fijala 3554
svært skærm-valg
Fra : Geggo

Dato : 22-02-09 18:13

Hej gruppe.

Står nu og mangler en forholdsvis ok skærm til
min nye pc...

kigger på disse 3 menkan ikke se hvad der
er bedst til pengene ifølge Google
Kan i hjælpe.

http://www.mm-vision.dk/produkter/visvare.asp?action=vis&menu=pc&varenr=615338

http://www.prcdata.dk/produkt/asus-vw246h/98252293/

http://www.prcdata.dk/produkt/samsung-syncmaster-t240/86191187/

der spilles en smule samt videoredigering
og prisen er ikke tilladt højere (konen)

mvh
Jacob

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 22-02-09 23:49

"Geggo" <foxcom1@hotmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> http://www.prcdata.dk/produkt/samsung-syncmaster-t240/86191187/
>
> der spilles en smule samt videoredigering
> og prisen er ikke tilladt højere (konen)

Skærme er svært, da man helst skal se dem ved siden af hinanden, hvor man så
kan vælge ud fra, hvad man bedst kan lide, idet et godt billede ikke er ens
for alle øjne. Desuden kan design også være en smagssag. Umiddelbart ud fra
produktdata ville jeg pege på Asus på grund af den lave responstid og det
høje kontrastforhold.

Kurt

Fra : Geggo

Dato : 23-02-09 00:44

"Kurt B. Andersen" <kurtanospam@privat.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> ud fra produktdata ville jeg pege på Asus på grund af den lave responstid

tak for svaret... er også selv kommet tættest
på Asus men var trods alt lidt i tvivl...
Altid rart og høre andre's mening.
Design gåt jeg ikke så meget op i da det er
"produktet" og ikke design der tæller..
(godt kvinden for en gangs skyld ikke træffer valget)

mvh
jacob

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 23-02-09 06:18

Geggo skriver:

> der spilles en smule samt videoredigering
> og prisen er ikke tilladt højere (konen)

Kig på flatpanels.dk efter hvilke skærme der giver en naturtro
farvegengivelse (hvis det er netop det du er efter, når du vil redigere
video). Læs også om TN og S-PVA paneler og deres fordele og ulemper.

De tal der kommer op i reklamerne for de enekelte produkter er
ubrugelige. Kontrast kan der fifles med, så man måler den ene ende af
skalen når der er skruet helt op for baggrundsbelysningen og den anden
nrå der er skruet helt ned. Dermed får man et flot tal, men ikke noget
der siger noget om, hvordan panelet ellers er i daglig drift.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Geggo

Dato : 23-02-09 07:33

> [...]
>

> Klaus
> Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:

hmm du siger så kan jeg forstå at du ville tage samsungen.... T220fik jo
awards og
jeg regner så med at T240 er med samme specifikationer..... men den har 5ms
hvorimod
Asus har 2ms... flatpanels har jeg været inde og læse men mente blot at
asus'en
ville være bedre.... flatpanels fortæller også at nogle af samsungerne
"summer"...

- resultatet er at jeg ikke mere ved hvad der skal vælges
- det her er noget skidt

mvh
jacob

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 23-02-09 16:02

Geggo skriver:

> [...]
> awards og
> jeg regner så med at T240 er med samme specifikationer..... men den har 5ms

Awards kan man sjældent bruge til noget - det er som "årets bil", ike
nødvendigvis vurderet på noget der passer på ens krav.

Da jeg for et stykke tid siden skule have ny skærm, kiggede jeg efter
S-PVA paneler og fandt den der var mest allround af dem (ViewSonic
VX2025)

Fra : Geggo

Dato : 23-02-09 17:26

> [...]
> VX2025)
>

> Klaus
> Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:

er helt gået væk fra asus og samsung... tog
http://www.mm-vision.dk/produkter/visvare.asp?action=vis&menu=pc&varenr=615338
fordi den er ifølge flere test og brugere den skærm som man får mest for
pengene...

vil så også i den forbindelse sige tak for jeres input

mvh
jacob

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 23-02-09 18:33

Geggo skriver:

> [...]
> fordi den er ifølge flere test og brugere den skærm som man får mest for

Hvem producerer den?

Hvilken type panel er der i den?

Fra : Geggo

Dato : 23-02-09 19:55

> [...]
>
> Hvilken type panel er der i den?
>

> Klaus
> Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:

http://www.icecat.biz/dk/p/iiyama/E2407HDS-B1/ProLite%2520E2407HDS-1.htm

panel er TN... set på http://www.iiyama.com/de_DE/Productcompare#162

de laves i Japan

jacob

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 23-02-09 22:25

Geggo skriver:

> panel er TN... set på http://www.iiyama.com/de_DE/Productcompare#162

Med dertilhørende (ringere) farvegengivelse.

> de laves i Japan

Okay, det er et mærke jeg ikke har stiftet bekendtskab med før.

Fra : Geggo

Dato : 23-02-09 22:59

> Geggo skriver:

> Med dertilhørende (ringere) farvegengivelse.

ja men hvis man kunne få med andet panel samt med 5ms
så ville der ingen tvivl være... men mit budget siger ca 2000.-

> Okay, det er et mærke jeg ikke har stiftet bekendtskab med før.

heller ikke mig men der siges at man får langt mere for pengene
end med andre skærme

jacob

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 23-02-09 23:04

Geggo skriver:

> heller ikke mig men der siges at man får langt mere for pengene
> end med andre skærme

Tjah, det gør man også med et Prosonic tv

Fra : Morten Wartou

Dato : 23-02-09 23:54

> Geggo skriver:

> Tjah, det gør man også med et Prosonic tv

Iiyama har lavet nogle af de bedste billedrørsmonitorer på markedet (med
diverse rør, blandt andet Mitsubishis Diamondtron), så en sammenligning med
Prosonic er ikke helt fair. :)

--
Med venlig hilsen,

Morten Wartou

Fra : Geggo

Dato : 24-02-09 00:41

"Morten Wartou" <mort_fjerndette_en@wartou.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Iiyama har lavet nogle af de bedste billedrørsmonitorer på markedet (med
> diverse rør, blandt andet Mitsubishis Diamondtron), så en sammenligning

det er bare svært at finde noget på dansk som beskriver skærmene..
leder forøvrigt stadigvæk efter test hvor svarene står sort på hvidt..

jo sefølgelig vender jeg tilbage når den er testet af... det kan godt tage
3 ugers tid endnu før svar fremligger :-/

mvh
jacob

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 24-02-09 06:02

Morten Wartou skriver:

> Iiyama har lavet nogle af de bedste billedrørsmonitorer på markedet (med
> diverse rør, blandt andet Mitsubishis Diamondtron), så en sammenligning med
> Prosonic er ikke helt fair. :)

Så Philips da

Fra : Martin

Dato : 24-02-09 00:03

Geggo wrote:
> [...]
> så ville der ingen tvivl være... men mit budget siger ca 2000.-

> heller ikke mig men der siges at man får langt mere for pengene

Kan vi ikke lige få din bruger vurdering når du har brugt den i en uges tid?

Det er så rart med opfølgninger på køb, istedet for bare at lukke det
hele af med "nu har jeg købt denne punktum" :)

Fra : Geggo

Dato : 05-03-09 22:49

"Martin" <martin@aarhof.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]

> Det er så rart med opfølgninger på køb, istedet for bare at lukke det
> hele af med "nu har jeg købt denne punktum" :)

så er skærmen brugt og har følgende at sige:

Skærmen står godt og den har mange muligheder i indstillinger...
men aner ikke en ski om at kunne kalibre. den men.... i 1920*1080 står den
knivskarp
men jeg også at ved andre opløsninger er den mindre skarp og teksterne,
altså
ordene har ligesom lidt "fed skrift" på sig ...
et eks. ordet "n", der er venstre side normal men højre side vises ligesom
med
fed skrift... mener det er en indstilling men ved det ikke....

Skærmen har ingen mislyde, brummen eller såen og har kvikmenu for
"tekst, games, movie, scenery og normal" -
"vga, hdmi, dvi og auto"
"contrast/brightness med ACR on/off, ECO Mode off/on

ja den har mange indstillinger men også en ok manual...

alt ialt synes jeg det er en god skærm men kunne godt have ønsket mig
lidt flere valgmuligheder i opløsninger...og har da også lært
at en skærm er ikke bare en skærm... jeg lærer stadigvæk

spørg bare løs

mvh
jacob