Regler for hundehold
Fra : Arne Jensen

Dato : 20-02-09 13:13

Jeg har for en del år siden hørt at man må ha max 4 hunde i byzonen og skal
man ha flere så skal man ha tilladelse hos politiet.
Jeg har også hørt at hvis man får flere end 20 hvalpe, så skal man ha
tilladelse, noget med de sanitære forhold osv.
Er der nogen der ved noget om det her.

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 20-02-09 14:21

"Arne Jensen" <aj@tdc.dk> writes:

> [...]
> Jeg har også hørt at hvis man får flere end 20 hvalpe, så skal man ha
> tilladelse, noget med de sanitære forhold osv.

Man skal have tilladelse fra kommunen, ikke fra politiet til at have
mere end fire hunde i byzone. Vil man drive erhverv skal man have
politiets tilladelse og har man mere end de fire voksne hunde regnes
det for erhvervsmæssigt.

Mvh Trine

Hundelovens § 7. Det er forbudt uden politiets tilladelse at drive
erhvervsmæssig handel med eller erhvervsmæssig opdræt af hunde.

Bekendtgørelse om miljøregulering af visse aktiviteter

§ 5. Ved et ikke-erhvervsmæssigt dyrehold forstås et dyrehold på højst:

3) 4 voksne hunde med hvalpe under 18 uger

§ 6. I byzone- og sommerhusområder og områder i landzone, der ved
lokalplan er overført til boligformål eller blandet bolig og erhverv,
er svine-, kvæg-, fåre-, gede- og hestehold ikke tilladt, jf. dog stk.
3.

Stk. 2. Følgende husdyrhold er tilladt i de i stk. 1 nævne områder:

2) 4 voksne hunde med hvalpe under 18 uger.

Stor brugskunstforretning med fuldt sortiment i de søde Gjøltrolde