Mærkelige rykkere fra dansknet . .
Fra : Kim Vilhelmsen

Dato : 20-02-09 16:33

Er der andre der har fået mærkelige rykkere fra dansknet ?????
Modtog lige en rykker fra dansknet på 2*449 = 898 kr ialt . . .
Rykkerne er fra den 11-09-2006 og 17-12-06 og der har altid været betalt
via PBS ,,,så det virker sgu lidt mystisk at man først får dem nu "hvis det
alså er rigtigt ???" skal lige have krydsrevideret via banken . . .
Men ok . . .hvis man samligner med hvor længe det tager for at komme igennem
deres telefonsupport så er det nok meget normalt at få en rykker efter 3 år
He he satans til udbyder . .

Fra : bannimann

Dato : 22-02-09 06:40

"Kim Vilhelmsen" <kim.vilhelmsen@post1.dansknet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Men ok . . .hvis man samligner med hvor længe det tager for at komme
> igennem deres telefonsupport så er det nok meget normalt at få en rykker

Hehe ja jeg fik lige en i går med oprindelig betalingsdato, d. 1-8-2008 -
det sjove er, at jeg IKKE er kunde hos Dansk Net, for de kunne ikke levere
pga. "Manglende ledningsvej" det er så anden gang jeg får den regning -
1.ste gang nov '08 - og der er selv lagt rykkergebyr på..

- Nu har jeg så skrevet en lille mail til dem, hvori jeg frabeder mig flere
trusselsbreve fra deres side af. Så må vi se om det hjælper..

Fra : Brian Kals

Dato : 27-02-09 22:05

"Kim Vilhelmsen" <kim.vilhelmsen@post1.dansknet.dk> skrev i en meddelelse
> Er der andre der har fået mærkelige rykkere fra dansknet ?????

Ja.

En rykker på 1 regning fra 1996, men 2 forskellige faktura nummere, men kun
totalbeløb på den første faktura. Øhhh.
Så skrev jeg til dem, men nu var det pludselig 3 regninger der ikke var
betalt, eller som de ikke kunne finde i deres rodebutik.

Den ene regning kan jeg ikke finde en kvitering på, om den er betalt eller
ej, det aner jeg ikke, men banken kunne ikke se den var betalt hos dem. men
de to andre er betalt og jeg har kviteringer.
Magen til svindel, havde jeg ikke kunnet finde kviteringer på 2 af de
regninger, så var jeg jo nødtil at betalte igen.

Det bekræfter kun igen min holdning til det firma, at det er en stor
rodebutik som køres med venstre hånd.
Jeg havde ikke andet end bøvl med dem, da jeg var kunde, og var glad for at
slippe ud, men nu prøver de så igen at hive penge ud af min lomme.

> He he satans til udbyder . .

Helt enig, det er en total faliterklæring, at man begynder at sende rykkere
ud flere år efter.
Det siger bare lidt om hvor lidt styr de har på deres foretning, og hvor
lidt de selv gider at undersøge om de regninger er betalt. De kan lige så
godt som jeg gå ind i deres bank og få kontoudtog, men nej nej, det er jo
nemmere at forstyre en masse tidligere kunder, og tilmed sige at betalte
regninger ikke er betalt.

Da jeg snakkede med min bank, sagde hende jeg snakkede med "nå dansk net, ja
dem har vi haft nogle stykker af"

Dansk Net, fy føj opkast.

Mvh
Brian

Fra : Hauge

Dato : 27-02-09 22:14

Brian Kals wrote:
> En rykker på 1 regning fra 1996,

Det var dælme en gammel regning, fandtes Dansknet dengang?

Mvh Hauge

Fra : Brian Kals

Dato : 27-02-09 22:30

> Det var dælme en gammel regning, fandtes Dansknet dengang?

Hov 2006

Fra : max.a@email.dk

Dato : 16-03-09 16:07

On 20 Feb., 16:32, "Kim Vilhelmsen" <kim.vilhelm...@post1.dansknet.dk>
wrote:
> Er der andre der har fået mærkelige rykkere fra dansknet ?????

Hej Kim og Brian,

Har I betalt jeres regninger? -og hvordan er jeres situation lige nu?
Jeg har selv lige modtaget en regning fra DanskNet lig jeres, hvor de
også i totalen havde regnet forkert sammen.

Først skal det siges, at jeg ved jeg har betalt regningerne de
forsøger at opkræve, da jeg har dem liggende og har skrevet 'Betalt'
på dem.
Men hvis jeg skal fremskaffe mere saglige beviser på at de er betalt,
kræver det at banken fysisk skal søge efter mine bankudskrifter og
kvitteringer for denne periode, da de kun gemmer for 2 år tilbage i
deres system. Min bankrådgiver vurderede, at det umiddelbart ville
blive dyrere at fremskaffe beviserne, end at betale regningen.

I mine øjne tegner der sig er et meget udspekuleret fupnummer, hvor
DanskNet tilsyneladende er bevidste om problematikken med at bevise,
at pengene er overført, på regninger betalt for mere end 2 år siden.
Det kom ikke bag på dem, da jeg tidligere på dagen kontaktet dem og
fremlagde problematikken.

Som jeg tolker det, håber de tilsyneladende på, at folk bare betaler,
fordi de ikke gider have bøvlet med det. Og hvis der så er et par
tosser, som så alligevel vælger at få fremskaffet kvitteringer,
undskylder de det bare med, at der har været lidt problemer med
regnskabssystemet i denne periode. Og måske tilbyde de lidt
godtgørelse, i form af en ½ måneds gratis abonnement, for at holde på
kunden, og så er alle glade. Det er penge lige ned i lommen, hvis det
går godt og desuden dybt usmageligt..

Spørgsmålet er om de er ved at gå konkurs, siden de vælger at benytte
sig af sådan gangster metoder. Det afviste de selvfølgelig blankt, da
jeg stillede dem spørgsmålet. Samtidig fik jeg en velinstrueret
historie om, at grunden til de 2½ år gamle rykkere var, at PBS først
nu formåede at levere data, som kunne sammenkøres med deres
regnskabssystem. Det der så er lidt bemærkelsesværdigt er, at jeg ikke
har betalt de regninger via PBS, men via min netbank, ud fra de GIRO-
kort de havde fremsendt. Hvis de heller ikke har kunne registrere de
indbetalinger, kan jeg slet ikke forstå de har kunne drive forretning
i de sidste 2½ år. Det må alt andet lige give nogle problemer, hvis
man ikke har styr på sine fakturaer kontra sine indbetalinger.

Da jeg tog kontakt til banken rådede de mig i første omgang til, at
tage kontakt til Gratis Rets Hjælp. Mest for at undersøge om
DanskNet's fremgangsmåde overhoved er lovlig, og dels for at jeg ikke
selv skulle ende op med en regning fra banken, for fremskaffelse af
bevismaterialet.

Sidst skal det siges, at jeg har desuden tilladt mig at skrive min
historie til forbrugerrådet, samt til et par nyhedstjenester, og
derfor meget gerne vil høre lidt mere om udviklingen i jeres sag, om I
bare har betalt, eller om I er gået til kamp mod svindlerne.... -vi
får jo nok lettere ved at føre sagen, hvis vi er flere, der står
sammen.

MVH Max

Fra : Rado

Dato : 17-03-09 16:26

On Mon, 16 Mar 2009 15:06:43 -0700 (PDT), max.a@email.dk wrote:

> [...]
>at pengene er overført, på regninger betalt for mere end 2 år siden.
>Det kom ikke bag på dem, da jeg tidligere på dagen kontaktet dem og

Så kunne man jo tilbyde dem at fremskaffe beviserne, mod at de betaler
det det koster hvis regningerne viser sig at være betalt....

--
Rado

All the answers are already within us. It's finding the corresponding
questions that's so darned difficult. - Swami Beyondananda

Fra : Jens

Dato : 17-03-09 22:29

"Kim Vilhelmsen" <kim.vilhelmsen@post1.dansknet.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> Men ok . . .hvis man samligner med hvor længe det tager for at komme
> igennem deres telefonsupport så er det nok meget normalt at få en rykker

Det lyder som en sag for DR's kontant....
http://www.dr.dk/dr1/kontant

Jens