Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
Skate af aktier købt for pensionsmidler
Fra : CJ

Dato : 18-02-09 17:42

Hej Gruppe,

Jeg overvejer at købe aktier for et mindre beløb jeg har stående på en
gammel kapitalpension. Hvordan er reglerne for beskatning af eventuelle
kursgevinster i dette tilfælde?

Mvh

Carsten

Fra : Jesper Lund

Dato : 18-02-09 19:41

CJ wrote:

> Jeg overvejer at købe aktier for et mindre beløb jeg har stående på en
> gammel kapitalpension. Hvordan er reglerne for beskatning af eventuelle
> kursgevinster i dette tilfælde?

PAL skat på 15% af udbytter og kursgevinst (afkast). Det er
lagerbeskatning, så du beskattes også af urealiserede kursgevinster.

--
Jesper Lund

Fra : CJ

Dato : 19-02-09 15:10

"Jesper Lund" <usenet@jesperlund.com> skrev i meddelelsen

> PAL skat på 15% af udbytter og kursgevinst (afkast). Det er
> lagerbeskatning, så du beskattes også af urealiserede kursgevinster.
>
> --
> Jesper Lund

Takf or svaret

Betyder det så at skatte penege tages fra kapital pensionen - eller skal jeg
"have penge op a lommen"

Mvh

Carsten

Fra : H

Dato : 19-02-09 19:31

"CJ" <cj@sport.dk> skrev i meddelelsen
> "Jesper Lund" <usenet@jesperlund.com> skrev i meddelelsen
>
> Betyder det så at skatte penege tages fra kapital pensionen - eller skal
> [...]

Pengene hæves fra kapitalpensionskontoen, så det koster dig som sådan ikke
likviditet. Du skal dog også have et kapitalpensionsdepot, som værdipapirene
skal ligge i.

Fra : CJ

Dato : 19-02-09 22:07

"H" <no@way.dk> skrev i meddelelsen

> Pengene hæves fra kapitalpensionskontoen, så det koster dig som sådan ikke
> likviditet. Du skal dog også have et kapitalpensionsdepot, som
> værdipapirene skal ligge i.

Takker for alle svarene - er nu gået i gang med at få pengene til at yngle

Mvh

Carsten