Paranoide.
Fra : Pwh

Dato : 19-02-09 17:49

Jeg synes efterhånden at folk blive mere og mere paranoide
mht hunde og deres børn.
Jeg oplever oftere synes jeg at folk flår deres børn op af
klapvognen når vi skal gå forbi, synes folk var flinkere
for nogle år tilbage til at lade deres børn hilse på mine hunde.
Skriver dette fordi på den tur vi lige har gået oplevede det 2-3 gange,
først ved en kælkebakke hvor et par stykker straks hev poden til sig.
Senere på en smal sti hvor moderen hev sin 8-9 års tøs af kælken
og stillede sig imellem hende og mine hunde mens hun kiggede
ondt på mig, hvad fanden er det for en opførsel.

For en god ordens skyld vil jeg lige pointerer at mine hunde self
bliver holdt henne ved mig og ikke får lov til at tage kontakt
til nogle af de børn vi møder, det må de kun hvis forældrene
selv tager initiativ til det.

Er sikker på at det er mediernes blæsen "problemet"
med børn der bliver skambidt op som folk hopper med på.

/Jens (hvis hunde ikke har bidt nogen idag)

Fra : ager

Dato : 19-02-09 18:39

"Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> selv tager initiativ til det.
>
> Er sikker på at det er mediernes blæsen "problemet"
> med børn der bliver skambidt op som folk hopper med på.

jamen klart at medierne har en stor andel i det, folk bliver jo skræmt fra
vid og sans.
jeg mærker det også med mine farlige bæster, og skal tænke mere over, hvor
jeg slipper dem løs.

Mvh. Marie

Fra : Pwh

Dato : 19-02-09 19:16

ager, skrev:

> jamen klart at medierne har en stor andel i det, folk bliver jo
> skræmt fra vid og sans.
> jeg mærker det også med mine farlige bæster, og skal tænke mere
> over, hvor jeg slipper dem løs.

Nå det er ikke bare mig der er blevet sart
Jeg nægter nu altså at hoppe med på den vogn og begynde
og begrænse mine hunde yderlige i hverdagen.
Dog er jeg blevet flinkere til i god tid at kalde mine hunde til
mig når jeg møder folk med børn på slæb.
Pudsigt at lægge mærke til at det altid er forældrene og ikke
deres børn der virker skræmte af hundene.
Men det skal såmænd nok lykkes dem at inpode dem hen af vejen.

/Jens

Fra : Hm

Dato : 19-02-09 20:40

"Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

Ja, det er jo derfra man får oplysningerne, men jeg forstår godt at forældre
beskytter deres børn, at du har søde hunde og er ansvarsbevist det ved de jo
ikke, hvis de ikke har mødt dig før.

Jens det stammer igen fra alle de elementer med de muskel/kamphunde som der
gør skade på andre, selvom det mest er på andre hunde, der har jo været et
tilfælde igen i går.

Hanne/ som ikke har oplevet det endnu

Fra : Pwh

Dato : 19-02-09 21:26

Hm, skrev:
> [...]
> forældre beskytter deres børn, at du har søde hunde og er
> ansvarsbevist det ved de jo ikke, hvis de ikke har mødt dig før.

Det har jeg fuld forståelse for, det er mere det med at jeg synes
at folk generelt er blevet mere hys de senere år.

> Jens det stammer igen fra alle de elementer med de muskel/kamphunde
> som der gør skade på andre, selvom det mest er på andre hunde, der
> har jo været et tilfælde igen i går.

Det er det jeg mener med at folk bliver paranoide.
Jeg har da ikke selv ændret adfærd i forhold til kamphunde som
mine hunde møder, jeg har altid været lidt mere på vagt end hvis det
feks. havde været en Labrador de hilste på.

Men tilbage til børnene, er der da en statestik der siger at der
er flere børn der bliver skambidt af fremmede hunde efterhånden.
Faktisk er det mit indtryk at de fleste af den slags bidskader sker
inden for famillien, altså med hunde som børnene kendte i forvejen.

Jeg er da ked af den udvikling, for både børnene og mine hunde
har da stor glæde af at omgåes, det må de bare sjældent efterhånden,
til skade for både hundenes og børnenes socalicering indbyrdes.

/Jens

Fra : jopa

Dato : 21-02-09 13:18

"Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev

> Jeg nægter nu altså at hoppe med på den vogn og begynde
> og begrænse mine hunde yderlige i hverdagen.

Thi hi Jensen det bliver du nød til for nu vil der blive stillet forslag i
Folketinget om tvungen lineføring af hunde i bymæssig bebyggelse
Der er bred enighed formentlig på tinge til at det bliver vedtaget ha ha ha

--
Mvh. John
http://web-graphic.dk

Fra : Pwh

Dato : 21-02-09 14:52

jopa, skrev:
> [...]
> forslag i Folketinget om tvungen lineføring af hunde i bymæssig
> bebyggelse Der er bred enighed formentlig på tinge til at det bliver vedtaget ha

Den regel overtræder jeg dagligt alligevel, og ingen bøde endnu,
jeg har penge nok til at betale de par småbøder hvis der er.
Skal det koste mig 2-3000kr mere om året i bøder at have
hund som jeg mener man bør holde hund, så fred være med det

/Jens (som ikke helt kunne forstå den skadefro tone)

Fra : jopa

Dato : 21-02-09 15:45

"Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev

> /Jens (som ikke helt kunne forstå den skadefro tone)

Thi hi jeg er ikke skadefro
Det bliver nok nærmere 2 3000 om måneden
Sådan er det at være lovovertræder.

--
Mvh. John

http://web-graphic.dk

Fra : Pwh

Dato : 21-02-09 16:32

jopa, skrev:
> "Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev

> Thi hi jeg er ikke skadefro

Det lyder nu sådan.

> Det bliver nok nærmere 2 3000 om måneden
> Sådan er det at være lovovertræder.

Du er for naiv.
Forklar mig så hvorfor jeg endnu ikke har fået en
bøde når jeg har gået X-tusinde km med hunde
hvor det teoretisk set kunne afføde en bøde.
Jeg har ingen speciel grund til at tro at det forhold
skulle ændre sig fordi reglerne bliver strammet lidt.

Har da heller aldrig fået en bøde på mc/bil i de
26 år jeg har haft kørerkort, og jeg har bestemt
ikke altid kørt efter reglerne.
Heller ingen plettet straffeattest selvom jeg
ikke indretter mit liv efter love og paragraffer.
Måske beror det på rent held det hele,
eller det er måske et spørgsmål om at sno sig her i livet

/Jens (som godt ved det ikke er rar læsning for John)

Fra : jopa

Dato : 21-02-09 18:05

"Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev
> Forklar mig så hvorfor jeg endnu ikke har fået en
> bøde når jeg har gået X-tusinde km med hunde

Rolig Jens det kommer.
Nu snuppede vi Stein og så kommer turen til jer med løse hunde

--
Mvh. John
http://web-graphic.dk

Fra : Pwh

Dato : 21-02-09 18:28

jopa, skrev:
> "Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev
>
> Rolig Jens det kommer.
> Nu snuppede vi Stein og så kommer turen til jer med løse hunde

På tide jeg får noget for mine skattekroner

/Jens

Fra : Ralph

Dato : 19-02-09 22:56

> [...]
> klapvognen når vi skal gå forbi, synes folk var flinkere
> for nogle år tilbage til at lade deres børn hilse på mine hunde.

Vi oplever/oplevede et par gange nogle børn der var med deres fædre på
legepladsen som vi passerede, børnene begyndte straks at råbe af vores
hunde, "dumme hunde" "grimme hunde" "hundene lugter", første gang blev det
ignoreret, men anden gang reagerede jeg "positivt", høj lys positiv stemme,
"kom hundier der er nogle søde børn I skal smage på - søge, søøge, søøøøge"
Hundene var glade og søgte og søgte, børnene har holdt mund siden.

--
Ralph

Fra : Leyna

Dato : 20-02-09 00:27

On Thu, 19 Feb 2009 22:55:41 +0100, "Ralph" <rwr@post6.tele.dk> wrote:

> [...]
>"kom hundier der er nogle søde børn I skal smage på - søge, søøge, søøøøge"
>Hundene var glade og søgte og søgte, børnene har holdt mund siden.

LOL Så ka' de lære det!
--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : Peter Knutsen

Dato : 22-02-09 09:48

Ralph wrote:
> Vi oplever/oplevede et par gange nogle børn der var med deres fædre på
> legepladsen som vi passerede, børnene begyndte straks at råbe af vores
> hunde, "dumme hunde" "grimme hunde" "hundene lugter", første gang blev det
[...]

Hvilken slags børn var det?

--
Peter Knutsen
sagatafl.org

Fra : Ralph

Dato : 22-02-09 17:38

"Peter Knutsen" <peter@sagatafl.invalid> skrev i en meddelelse
> Hvilken slags børn var det?

Ved ikke rigtigt, den der slags dumme, lugtende nogen, vistnok drenge, men
de lyder jo ens den slags. Hvis du mener om det var indvandrerbørn, så var
det nogen meget lyse af slagsen.

--
Ralph

Fra : Pwh

Dato : 22-02-09 20:30

Ralph, skrev:
> [...]
> drenge, men de lyder jo ens den slags. Hvis du mener om det var
> indvandrerbørn, så var det nogen meget lyse af slagsen.

Indvandrerbørn har desværre tit et forkvaklet forhold til hunde,
de er oftest panisk bange for mine, danske børn er det sjældent.
Kan stadig huske en dag på Engen hvor en indvandrerknægt på
udflugt med børnehaven pludselig sparkede til den fredeligste
Golden Retriver jeg kender, hunden gjorde heldigvis intet.
Men sikke en skideballe den knægt fik af pædagogerne

/Jens

Fra : Benny Mortensen

Dato : 23-02-09 10:03

> [...]
> Golden Retriver jeg kender, hunden gjorde heldigvis intet.
> Men sikke en skideballe den knægt fik af pædagogerne

Hunde er jo i deres øjne, urene dyr... Så de er egentligt ikke så bange for,
egentligt at blive bidt, men bare det, at hunden kommer til at slikke dem,
ville for dem, være noget i størrelsesorden med en katastrofe...
Håber godt nok aldrig jeg bliver så religiøs.

M.V.H....Benny..

Fra : Peter Knutsen

Dato : 25-02-09 12:44

Ralph wrote:

> Ved ikke rigtigt, den der slags dumme, lugtende nogen, vistnok drenge, men
> de lyder jo ens den slags. Hvis du mener om det var indvandrerbørn, så var
> det nogen meget lyse af slagsen.

Det var det jeg tænkte på.

--
Peter Knutsen
sagatafl.org

Fra : Kim Christensen

Dato : 22-02-09 15:01

On 22 Feb., 20:30, "Pwh" <kkk...@email.dk> wrote:

> [...]
> Golden Retriver jeg kender, hunden gjorde heldigvis intet.
> Men sikke en skideballe den knægt fik af pædagogerne

Hundene i de lande hvor de kommer fra er ikke ligefrem venlige
kramedyr. Så kan man jo filosofere over hvorfor mon det kan være?
Men det er positivt at pædagogerne griber ind, selv om de sikkert vil
blive hængt ud som racister af knægtens far.

Hilsen Kim

Fra : Pwh

Dato : 23-02-09 18:26

Kim Christensen, skrev:

> [...]
> Men det er positivt at pædagogerne griber ind, selv om de sikkert vil
> blive hængt ud som racister af knægtens far.

Kan alligevel ikke lade værer med at beundre knægtens mod,
August er altså en stor dreng på +40kg

/Jens

Fra : Fister Løgsovs

Dato : 20-02-09 12:24

Pwh forklarede den 19-02-2009:
> [...]
> med børn der bliver skambidt op som folk hopper med på.
>
> /Jens (hvis hunde ikke har bidt nogen idag)

Hej Jens.
Børnene her i kvarteret er også gået fri for Leffe og Gizmos glubske
bid, i dag, men dagen er jo ung
Du har selv set hvor stor og farlig Leffe er, og alligevel oplever jeg
også det du skriver, ikke dagligt, men ind i mellem.
Til gengæld har jeg også en pige på ca. 10år, der ofte kommer her,
sammen med en veninde, kun for at få lov til at gå med hundene.
Jeg har selv været som hende, luftede præstens Collie, og husker hvor
fedt det var.
Kai

Fra : Pwh

Dato : 20-02-09 12:51

Fister Løgsovs, skrev:
> Pwh forklarede den 19-02-2009:

> Hej Jens.
> Børnene her i kvarteret er også gået fri for Leffe og Gizmos glubske
> bid, i dag, men dagen er jo ung

Min Angel har i det mindste nedlagt og ædt en mosegris idag

> Du har selv set hvor stor og farlig Leffe er, og alligevel oplever jeg
> også det du skriver, ikke dagligt, men ind i mellem.

Ja, Leffe tager man nemt for at værer en kamphund

> [...]
> sammen med en veninde, kun for at få lov til at gå med hundene.
> Jeg har selv været som hende, luftede præstens Collie, og husker hvor

De fleste børn her i kvarteret kender også mine hunde,
og er ikke det mindste bange for dem
Dog ville jeg aldrig lade et barn lufte dem ude jeg var med.

/Jens

Fra : Benny Mortensen

Dato : 22-02-09 11:18

> [...]
> med børn der bliver skambidt op som folk hopper med på.
>
> /Jens (hvis hunde ikke har bidt nogen idag)

Hej Jens

Jeg er bange for at du har ret.... Folk vil af hjertens lyst klappe en hund.
Som tak for dette, skal hunden helst spinde som en kat.
Skulle de så imod forventning, gøre dette....
Påstår folk, den knurrede af dem.

Noget den måske skulle have gjort længe før, så den straks fik skræmt
alle disse godhjertede terrorrister væk.

Dertil kommer, at vi altid i gamle dage sagde " Lad hunden komme til dig "
Det er lige som gået lidt i glemmebogen....

Man skal jo trods alt huske, at hunden er kun et dyr, og den vil stadig
reagere, sådan som et dyr ville reagere på en given situation.... Når der så
måske sker flere ulykker i dag, så er det måske fordi, folk har glemt,
hvordan man opfører sig over for dyr, og da specielt, over for fremmede
dyr.... Godt blandet sammen med, at folk generelt nærmest er bange for at gå
på gaden i dag..... Men se dem så, når de kommer ind i deres egen bil, så er
de pludseligt meget værre end hundene )...

M.V.H....Benny..