Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
Hæve amerikansk check
Fra : ___P.Sir

Dato : 18-02-09 11:35

Jeg har fået tilsendt en check som erstatning for en ødelagt skijakke, fra
et skisportssted i USA, udstedende bank er Bank of America.

Hvordan får jeg billigst muligst omsat den til danske kroner, når jeg nu
ikke lige står for at skulle til USA igen?

Og dernæst - HVIS jeg vælger at gemme den, til jeg skal derover igen, hvor
længe kan den så ligge? Hvornår er "sidste salgsdato" for en sådan?

Preben

--
www.granvista.dk
Luksusferie i Spanien

Fra : CJ

Dato : 18-02-09 17:40

"___P.Sir" <remove_ps@granvista.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> Og dernæst - HVIS jeg vælger at gemme den, til jeg skal derover igen, hvor
> længe kan den så ligge? Hvornår er "sidste salgsdato" for en sådan?

Du går ned i din bank - og de indløser den for dig. De vi sikkert tage et
gebyr 30-50 DKK, og pengene er på din konto i løbet af nogle få dage. Banken
vil sikkert forbeholde sig ret til at tilbageføre, hvis ikke checken bliver
indløst af den amerikanske bank. Jeg kende ikke de nøjagtige frister - men
gør det indenfor 20 dage, der er fristen for danske checks.

Mvh

Carsten